• Peak

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2012-10-13 08:19:09 följande:
    vart ska ni?

Vi åker om 49 dagar :) 
    det blir Khao Lak i 4 veckor.
  • Peak

Funderar på en del saker nu...

Om man har 20 kg/per i bagagevikt, får man ha 60 kg på två väskor då eller ska det fördelas på 3 om man är 3 personer? (Thai)

Vad tar ni med er för faktor på solskyddet? (såklart lite olika beroende på hudtyp) Vi har 30 ska man ta med en lägre också? (Jag blir brun men min man och son får nog ha 30 jämt!)

Finns det någon packlista eller bra tips någonstans? (har ingen bebis)

• Peak

Budget? Vad har ni spenderat i fickpengar när ni varit iväg? Jag minns inte hur mycket vi spenderade när vi var sist, 2v. Tror det kan ha varit 15,000:- på 3 personer ej med hotell inräknat! Klart olika vad man gör och vilken standard man vill ha och hur mycket pengar man har... Men ändå! Vi har bokat hotell och flyg och lagt undan pengar till hotellnätterna och betalat flyget så det är bara hur mycket man behöver för mat och nöjen i 4v! Det borde väl räcka med 1000:- om dagen?

• Peak

Hur gör ni med pengar? Tar ut i atm på plats, växlar hemma? Läste i en resetidning att det är billigast att beställa valuta på banken! Hur gör ni? Nå'n mer som kan ge info om hur mycket fickpengar ni gjort av med?

• Peak
    hag7 skrev 2012-10-23 10:24:00 följande:

Var in o tittade på biljetter med Thai o dom har sänkt priserna nu om man åker i dec typiskt när man precis har betalat .

vilken sida kollade du på?
  • Peak
    DecemberBebis skrev 2012-10-23 15:28:07 följande:
    nån som vet om dem säljer ut solkräm nånstans nu ??
    jag köpte för halva priset på Lindex
  • Peak

när vi åkte sist var sonen 2,5 år och då åkte vi taxi från och till flygplatsen med Kids on board för att få bakåtvänd bilbarnstol.
    Dyrt som skrutt såklart om man jämför med vad det kostar annars men vi tyckte det var en självklarhet. Nu när sonen är 6 år undrar jag om man inte kan köpa en vanlig bilkudde och ta med? Det finns väl några taxibilar med bälten!?
    Hur har ni gjort?

• Peak
    Neosmama skrev 2012-10-26 09:46:54 följande:
    Vilka vaccinationer har ni och era barn när ni åker?
    twinrix och det vanliga basskyddet som barnen får och stelkramp.
  • Peak

Budget - ni som räknar med ca 1000:-/dag vad räknar ni in i det? Vi bör få 1000:-/dag att räcka till allt utom hotell, rimligt? 2 vuxna o en 6-åring. Har inte tänkt resa runt så mycket heller! Vi åker 29/11-27/12 tanken är att ha basen och mesta tiden i Khao Lak. Detta blir 6:e gången i Thailand.

• Peak

Nån som vet om det brukar finnas Converse i Khao Lak, både barn och vuxen? (baby?) har googlat lite och en hade hittat jättesnygga i nån sportaffär vid McD och nån annan hade letat i hela Khao Lak och inte hittat!? (framgick inte om det var bernskor hon letat efter dock)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)