Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Nån här i tråden som har bott i Thailand en längre tid? Jag drömmer om att spendera några månader i höst/vinter i Thailand och har lite funderingar över det...
Nån här i tråden som har bott i Thailand en längre tid? Jag drömmer om att spendera några månader i höst/vinter i Thailand och har lite funderingar över det...
Funderar på att dra iväg en månad nästa gång man åker.
Har en 5½-åring (då) och har tidigare varit i Khao Lak med honom för några år sedan då vi var på samma plats i 2v.
Någon som har några tips på ställen att besöka nu? Jag är inte jätteförtjust i att åka bil/tuktuk utan någon bilstol heller...(därför hyrde vi bil med bilstol som hämtade och lämnade oss på flygplatsen sist och var på samma ställe hela tiden)
Vi har tidigare rest innan vi fick barn till Thailand 4 ggr, och då rest runt lite, AoNang, Reiley. Patong, och öar.
Du som har barn i samma ålder vad skulle du rekommendera?
ingen som har ställen att rekommendera?
(förutom Patong och områdena närmast)
Gärna med tips på boende också!
Tack för svar - av någon anledning lockar inte Koh Lanta alls och jag har ingen aning om varför!!
Vi var i Ao Nang för några år sedan (innan barn) och då var det ganska lugnt där, tror de asfalterade huvudvägen när vi åkte därifrån så jag tror det har hänt en del Båt och buss känns ganska okej ändå för man kan iaf ta med flytväst (eller hyra).
Vi trivdes iofs bra med att bara vara i Khao Lak i 2 v sist vi åkte så att inte åka runt funkar nog också för vår del.
Men tar gärna emot mer tips om ni har!