• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Sunblock är snabba! Beställde solglasögon i onsdags, idag fick jag en avi om att de finns att hämta på utlämningsstället! Gratis flipflop fick man också på köpet :)

• Thegran
    Hanakana skrev 2010-08-27 21:24:47 följande:
    Vi kommer nog att lämna flytvästen hemma, får nog ingen användning av
    den i Phuket... 

Jag hade så gärna velat åka longtailboat, vart åker man det?
    Vart ska man åka då till för ställe i Thailand?
    Så man vet tills nästa resa...

Hade sett bild på de där James Bond öarna, men vet ej om det
    är i närheten av Phuket...
    Krabi är bra om man vill åka Long tail. Speciellt Ao Nang kanske. Man även andra ställen i regionen funkar fint. Krabi har en helt fantastisk övärld!

James bond öarna, är inte det PhiPhi? eller är jag ute och cyklar (kan tillägga att jag aldrig sett på James bond...) ? The Beach är iaf inspelat på phiphi :)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-27 21:44:20 följande:
    bandrar = vandrar
    och nej det är inte phiphi som är jamesbond-öarna
    haha ok, då var jag helt ute och cyklade :) hade för mig att det var där nånstans :)
  • Thegran
    Maiplu skrev 2010-08-29 16:48:58 följande:
    tänk på att priserna aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalltid är mkt dyrare hemifrån. På plats kan man alltid pruta!!
    långt ifrån alltid.
    stora hotellkedjor och boenden i högre prisklass är ofta dyrare på plats! Där är ofta internet priserna lägre än "walk in". Vet bra många som åkt ner i hopp om att få billigare om de går till hotellet och försöker, men fått blankt nej och som sen gått till internet café och bokat därifrån för att få iaf internet priset...

dessutom kan man pruta hemifrån med! Vi bor för 50 % av priset och bokade långt i förväg.
  • Thegran

någon som har koll på Koh Hong? är det värt en utflykt dit?

• Thegran
    winters skrev 2010-08-31 21:18:41 följande:
    Svärföräldrarna var där och tyckte det var jättefint! Vi tänkte ta en utflykt dit, men det lutar åt speedbåt, känns som att det blir lite långt med longtail med den lille...
    kul att höra att dem gillade det! Vi blev lite sugna efter att personalen på "vår" thairestaurang pratade om det igår.
    Blir nog en tur dit för oss!
    Skulle ta ca en timme med longtail från Ao Nang.

Idag är det precis två månader kvar tills vi åker! Nu är det inte alls lång tid kvar!
    Visumen kom i måndags, vaccineringen är klar och vi ä redo för avfärd redan nu :)
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-09-01 08:51:55 följande:
    Vi åker också 1 november!
    Vad kul! vilka flyger ni med?
  • Thegran
    winters skrev 2010-09-01 08:41:55 följande:
    Ja precis, tror att en del hyrde en longtail en dag och åkte dit, men sedan fanns det nog även utflykter med longtail och speedbåt.

I dag är det 2 ½ månad kvar för oss, härligt!
    får kolla upp på plats :) Är det Ao Nang det är smidigast att åka från?
  • Thegran
    winters skrev 2010-09-01 09:32:08 följande:
    Det tror jag, det gjorde de iaf. Men det går säkert att åka från Klong Muang oxå.
    Tack för svaren!

Får se var vi åker från. Sambon har börjat prata om att ta några nätter i Ao Nang, så kanske hamnar där några dygn och då är ju en utflykt till Koh Hong bra.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-09-01 09:49:43 följande:
    Aerosvit.
    Byte i Kiev och direkt därifrån till Bangkok, en natt där och sedan flyg till Krabi och bil till Lanta. Puuh!
    varför övernattar ni i bkk? kommer ni dit sent?
    vi har direktflyg arlanda-bkk och flyger vidare till krabi samma dag...och sen bil till lanta :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)