• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

cillae skrev 2010-09-17 20:42:34 följande:
    Alltså om dom har gratis WIFI då är det bara att använda, men DR har inte gratis, så då loggar man in med en kod som står på kortet. Dom info ej om att det finns månadskort, men Laguna säljer det som sagt. En del har ju gratis och så är det bara att koppla upp sig. Nåt år tidigare när vi bodde på ett annat ställe så kunde man koppla upp sig mot Noble Houses nät gratis om man satt på ett visst ställe. Men enklast är att köpa ett sånt kort om man ska vara där ett tag.
    ok tack!
    då blir det ett besök till laguna då :)
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-09-17 20:59:57 följande:
    Gör de Flört
    Vi kommer ner den 14 dec, nåt särskilt jag ska ta med, lite hederligt svenskt snus kanske -det hade vi sist?

Vi kommer att vara stammisar hos dig under vår Lanta månad - jag låååvar :)
    haha låter bra :)

tänk om man vågade göra verklighet av sina drömmar!
  • Thegran

För er som har barn som gillar I Drömmarnas trädgård vill jag bara tipsa om en leksak jag tror blir super på flyget;

http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=9872

och på tal om det har jag infört köp-stopp för mig själv fram till Thailandresan.
    har handlat alldeles för mycket sista månaderna. Men nu är iaf alla julklappar o sådant klara, och allt inför resan med.

• Thegran
    Karolina75 skrev 2010-09-18 22:44:36 följande:
    Vi är på för träff!! Vore kul:o) Vi är där 17 nov-15dec.
    Vad kul! Då är vi tre hitills!
    vi är på lanta 2-27 nov sen åker vi förmodligen vidare.

var ska du bo?
  • Thegran
    Mathilda03 o Maja06 skrev 2010-09-19 09:19:20 följande:
    Hejhej!

Vi är också gärna med på en träff Skrattande (Hoppas det är ok trots att jag inte är så aktiv i tråden Tungan ute)

Vi är på Lanta mellan 17-30/11.
    vad kul!
    vart på Lanta ska ni bo?
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-09-19 09:23:06 följande:
    Tack för tipset om flygleksak . Dottern gillar Drömmarnas trädgård (även om intresset börjar ge sig lite) så den kan nog funka på flyget.

Ja, jag borde nog också hejda mig med mina thailandsinköp. Jag måste börja tänka att man kan faktiskt få tag på himla mycket på plats
    Är nog en rolig grej att sitta och plocka med :)

Jag har iof mest handlat födelsedagspresenter o julklappar, inte så jättemycket till resan (eller jo...det har jag också gjort...senast igår, batterier för 500 spänn och så den där drömmaras trädgård..)
    men, som sagt, nu är det köpstopp!
  • Thegran
    Mathilda03 o Maja06 skrev 2010-09-19 09:35:25 följande:
    Vi ska bo på Chada Beach Resort och Spa.
    Ni då?
    DR Lanta
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-09-19 09:58:01 följande:
    Vi skippar alla julklappar - eller vi köper kanske nåt i Thailand men vi tar inte med oss några hemifrån. Vi firar 4-årig bröllopsdag i Thailand, men då har maken redan åkt hem. Vidare så fyller Lucas1 år när vi är där, men det firar vi hemma. Och precis när vi kommit hem till Sverige så fyller dottern 3 och jag 37 så vi får ha ETT stort dunderkalas
    aha, ni är där över julen?
    det är inte vi, kommer hem 13 december, och då känns det lite stressigt att börja leta julklappar så vi vill ha allt fixat i förväg :) eller ja, allt till dottern. Till de andra tänkte vi köpa klappar i bangkok :)
  • Thegran

Nu har jag slagit in "roa barnet på flyget sakerna". Tror ni detta räcker, om hon vägrar sova? ;

* pixibok
    * en annan liten bok med djur
    * en rittavla
    * I drömmarnas trädgård magnetleksak (länk till den ovan)
    * fästisar - litet häfte med klistermärken man kan sätta dit och ta bort flera gånger
    * dvdspelare + filmer

sen lite ätbart också...

• Thegran
    Mawe123 skrev 2010-09-19 21:26:44 följande:
    Absolut, jag körde på klubbor, pixiböcker och stickersbok till min tvååring i vintras -funkade toppen. På hemvägen somnade han strax efter start och så väckte jag honom just före landning -helt perfekt Solig
    åh, en sån resa vill vi också ha!
    fast på vägen dit räknar vi med en hel del vakna timmar, med tanke på avgångstiden (14.20 eller nåt sånt)

klubba har jag aldrig gett henne, men det kanske vore nåt..tänkte ta med majspuffar, russin, kex o sådant.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)