• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-04-21 14:59:37 följande:
    Mileas mamma: Vilket smart sätt att spara på Vi skulle också nöja oss med att semestra lite i sverige i sommar men idag fick jag ett så bra erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till. Så nu är det en resa till turkiet bokad den 29/8 för mig och mina två stora barn (8och9år). En vecka blir vi borta bara. Men flyg, hotell, frukost och transfer för oss tre blev billigare än 1 flygbiljett till Thailand! Så nu har man ännu en resa att se fram emot. I mars nästa år åker jag, lilltjejen och hennes pappa och blir borta i tre veckor då.
    Najs. Har bara hört massa bra saker om Turkiet så jag har blivit nyfiken på att resa dit - nån gång
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:22:49 följande:
    åh, gbg är ju helmysigt! Vi brukar åka dit några gånger per år, sambons jobb har en lägenhet vid vasastan som man får låna gratis :) helt perfekt läge!
    Ja, det läget kan man ju inte klaga på .
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:14:12 följande:
    nackdelen är ju dock att det blir en hel del kontanter att ta med sig. Jag föredrar att ha pengarna på kort.
    I värsta fall får man växla tillbaka dem innan man åker och sen sätta in dem på kontot. Det viktigaste för mig är att jag inte bränner pengarna i väntan på resan . Sen hyr vi iofs lägenhet i Thailand av en bekant som vill ha betalt i cash (Bath) så vi måste ha med oss cash ändå.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:47:13 följande:
    ah, ja då är det ju kanske lite annat :) vart var det du skulle åka? Kata, eller minns jag fel?
    Nästan, vi ska till Karon - igen. Det känns OK, men det hade varit kul att se sig om i Thailand. Men nu är det flera viljor inblandade, plus att barnen är såpass små när vi åker så just för denna resan känns det ganska tryggt att bege sig till ett ställe man känner till. Och vi känner ju en hel drös med folk i Karon så lite kul är det ju . Men nästa gång får det gärna bli ett annat ställe, gärna på andra sidan, tex Koh Tao .
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-23 18:03:45 följande:
    mycket strul i thailand nu.protesterna i bkk, och så flygkaoset som varit (som varit överallt iof..) är faktiskt rätt skönt att inte vara där just nu.
    Ja, det gör ju att avresa i dec känns helt OK
  • Tullemi
    Jensa1973 skrev 2010-04-23 21:24:29 följande:
    Har du mera info om Norrköping Tessa?Vi är ju nere i där en helg i aug!!! Men vi har väl inte den turen att det är just "våran" helg
    Jag vill oxå veta mer. Försökte googla men fick inga träffar.

Idag har jag växlat till mig ytterligare 2500 Baht - goody goody .
  • Tullemi

noggis: du har väl ett minimini-apotek i handbagaget, tex rumppanodil och nezeril?
    Trevlig resa! Inte alls avis *harkel*

• Tullemi

Tessa: Vad heter stället på Phuket, det utanför Patong? Ligger det nära Patong (Patong är inget vidare, men ni verkar ju inte hamna mitt i smeten iaf)?

• Tullemi

Vi har varit på Kata Noi, men inte bott där. Tyckte det var ganska mysigt, men har ingen åsikt om boendet som finns där. Mama Tri's...är det dom som har Boathouse restaurant tex? Dyr mat och dyrt boende, men såååå fint *drömmer*......

• Tullemi
    winters skrev 2010-04-26 16:03:24 följande:
    Har lagt undan en Chicco Liteway till i morgon eftersom det är så många som varit nöjda med den här! Har ni haft någon speciell väska till den, om jag läser på måtten verkar det inte som att den får plats i en buggy bag från Sunshine kids, stämmer det?
    Babyproffsens Babytravel resväska passar. Man får dock ta av framhjulen, men det går snabbt och är enkelt. Den kostade 149:- för 2 år sen.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)