• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Frosk skrev 2010-06-23 11:22:45 följande:
    Hej! Är ny i tråden och vi ska åka till Phuket, Karon beach i januari. Undrar en massa egentligen och detta är första resan min sambo och jag gör tillsammans och med våra barn. Hur gör man tex med barnvagn? Jag såg att det fanns nåt ställe där nere som man kan hyra av. Hur har ni andra gjort? Och vad bör man inte glömma att ta med sig? Är det många som åker på magsjuka där nere? Behöver alla tips jag kan få!
    Man kan hyra barnvagn av kids-on-board tex (googla så får du mer info). Vi tog med oss resesulky och ska göra det igen i december. Vi ska också till Karon.

Vi har varit magsjuka i Thailand en enda gång, men det var innan vi hade barn. Annars har det gått jättebra och vi äter allt. Ta med välling om barnen vill ha det, och även burkmat om man inte kommer att kunna ge dom av thaimaten (finns dock många bra rätter).
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-06-23 13:50:56 följande:
    Tack för svar! Skrattande

Mileas Mamma - Var och när åker ni?
    Tjing på dig Flamma!
    Karon (igen) 20 dec-12 januari ... Jag hade gärna åkt till östsidan men det villa inte maken och min pappa.
  • Tullemi

Sulkyn är gratis även på charter, plus att om du köper en resevagn så har du ju en vagn till kommande resor också.
    Vi äter också allt i stort sett. Vi har nog aldrig köpt glass från en gatuvagn dock,

• Tullemi

Det är första gången jag hör om hjälm i tuktuk. Aldrig sett nån som har det heller, även om man förstår att det kanske skulle behövas. Tokkörning!

• Tullemi

Jag måste bara fråga er. Skulle man se störtfånig ut i "baddräkt" på stranden in Thailand? Jag har fått väldigt ful magen nu efter andra graviditeten och det är inget som jag kommer att kunna banta eller hinna träna bort (med 2 små barn). Så magen vill jag helst gömma och jag funderade på en sån här:
    http://www.triumph.com/se/sv/2244.html

Jag ligger inte en sån som ligger och pressar i solen, utan jag softar under ett parasoll ska jag tillägga .

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-27 08:30:33 följande:
    klart man kan ha baddräkt! själv kör jag med badshorts och bikini, avskyr att känna mig för naken och shorts känns lite mer påklätt :) sen är ja iof ingen som hänger på stranden heller för den delen och shorts funkar fint på restauranger o annat :)
    Ja, badshorts skulle man ju kunna ha . Och det känns onekligen trevligare att var a liiite mer påklädd när man ska gå från stranden för att luncha.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-27 09:10:31 följande:
    ja, drar man bara på sig ett linne så är man i helt ok skick för att sätta sig på restauranger :)
    Något som de flesta borde anamma . Hur många gånger har man inte sett svullstiga gubbar i minimala badbyxor på restaurangerna? Blä och nej tack!
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-06-27 10:45:28 följande:
    Ja, det är äckligt! Jag brukar ta en sarong.
    Så som jag ser ut nu så känns thairesan lite sisådär, med tanke på strand och badkläder. Magen är superful och din beskrivning ovan (cellulitaktig) stämmer på pricken. Mina "lovehandles" är dessutom gigantiska. Jag är relativt smal för övrigt så ner ser jag konstig ut, med så sladdrig stor mage och midja, snyft. Tur det är 6 månader kvar....
  • Tullemi

Vi har ju inte bokat vårt boende än (Phuket) och idag sa min man att nån han känner kanske kan hyra ut sin lägenhet på Bangtao Beach. Men jag har fått för mig att det är resortområden som dominerar där och att det inte finns nån direkt by/stad, utan att man är hänvisad till de stora hotellkomplexens restauranger.
    Det står mellan Bangtao eller Karon isf, och jag vet vad många här i tråden inte tycker om Phuket i allmänhet , men jag vill bara ha lite feedback på Bangtao. Karon känner jag redan till.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)