• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-06-30 15:59:30 följande:
    Att bli magsjuk känns svårt att undvika. Vi vill att Oscar äter restaurangmat i största möjliga utsträckning och kallsupar i poolen kommer han definitivt att få! :)

Så vad har ni med för att underlätta, vätskeersättning? Finns immodium till barn? Något annat bra tips, han har inte varit magsjuk ännu...
    Jag ska nog ta en trip till Apoteket innan vi åker och prata med de trevliga tjejerna där. Det finns ju massa preparat i Thailand, men man vet ju inte vad det är  :-S så inget jag vill ge till mina barn iaf. Motsvarande Resorb ska visst finnas i T, men återigen så känns svenska preparat bättre att ge till sina barn (så känner jag iaf ).
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    stockrosen skrev 2010-06-30 18:51:44 följande:
    Ja, det skall vi också göra sen.
    Men det där me Resorb...var det inte nåt fel på det sist? Har för mig att barnen blev riktigt sjuka av det. De tog upp det på nyheterna för någon månad sedan.............(minns dock inte om det hette Resorb),.....
    Ja nu när du säger det så var det nåt med Resorb (tror jag). Men det lär ju vara åtgärdat nu
  • Tullemi
    syster j skrev 2010-06-30 19:57:49 följande:
    Ja, just det va den jag menade.....
    Det verkar ju bra med bakteriekulturen också.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-30 20:07:46 följande:

funderar på att skaffa ica banken, enbart för att slippa de där 35 kronorna i uttagsavgift och enbart betala de 150 bath som det alltid kostar...
    35 kr + 150 bath per uttag är ju ändå en del pengar som man kan lägga på mat eller annat.

hur har ni gjort?

Ja, men det kostar ca 300:-/år att ha Ica-banken så det är kanske ingen förtjänst då.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-30 20:28:28 följande:
    äh jag tänkte fel. det kostar ju bara 35 kr extra per uttag med visa jämfört med ica.
    36 kr (150 bath) får man ju betala oavsett...
    lite virrig ikväll :) haha. men det kanske lönar sig ändå med ica kort..eller inte. hm.
    Nu är ju ni borta lite längre tid än vad vi ska vara, och ni kanske har användning för Ica-kortet vid kommande resor, men själva håller vi på att avsluta våra Ica-konton eftersom vi har vanliga VISA-kort vid sidan av och det lönar sig då inte för oss. Vi åker utomlands max 1 gång/år. Vi tycker det är bökigt med 2 banker. Men om man är lite mer ordningsamma än vad vi är och reser oftare så kan det ju vara bra
  • Tullemi

Vi hade med Becur Repair (osäker på namnet) från Apoteket. Det är en kräm i sprayform och den kan användas som After Sun till barn.

• Tullemi
    Flamma skrev 2010-06-30 21:50:46 följande:

Mileas Mamma - Tycker du den är bra på svedd hud??

Milea brände sig inte i Thailand. Hon var lite rosig efter en dag på stranden så vi smorde in Becur för säkerhets skull (och för att det säkert är skönt för solad hud) så jag vet faktiskt inte hur bra den är om man bränt sig.
  • Tullemi

Om man är rädd för kolera så kan man ju alltid ta en slurk Ducoral. Men myggorna är lite svåra att undvika .

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)