• YlvaD

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-12-01 05:49:51 följande:
    Nu är vi framme i Khao Lak! Hotellet är jättefint och vi har nära till både "stan" och havet och de många poolerna! Vi bor på Seaview Resort.
    Vi var uppe på huvudvägen och åt i går, väldigt mycket lugnare tempo än Ao nang och billigare mat tyckte vi. I kväll ska vi gå åt andra hållet och kolla läget. Ska nog shoppa något oxå och kolla prisnivån på det! :)
    Bilresan tog 2 timmar och vi hade en egen 11-sitsig bil för oss själva. Vi har en kombinationsresa från Fritidsresor och det stod att man kunde få åka med till flygplatsen och vänta där på de nya gästerna, så det kändes väldigt lyxigt för oss med sådan direkttransport.
    Någon som har några tips på utflykter här? Vi ska åka till Similan några dagar nästa vecka, men något annat vi inte ska missa?
    Hej!

Kul att Ni är nöjda... vi bodde där under tre veckor i mars. Åk till White Sand Beach och marknaden.

Hoppas att Ni får en fortsatt trevlig semester
    // Ylva
  • YlvaD
    Thegran skrev 2010-12-01 07:13:26 följande:
    Tack för tipsen! Kanske testar något av dem ikväll! Det har regnat precis hela dagen hitills i Ao nang..så vi har inte ens orkat ta oss från hotellet än..Men nu är det väl dags för det.

Härligt att ni har det bra o Khao Lak!
    Själva längtar vi tillbaka "hem" till Lanta, så det lutar åt att vi åker dit igen på lördag... tråkiga va :)
    Hej!

Ni måste testa "svensk" restaurangen Jeanette... hoppas den är kvar. Vi var där för två år sedan och spisade där ett flertal gånger. Skomakarlådan är super:)

Vi har bokat och åker till Lanta mars nästa år, så vi hoppas att det blir bra.

// Ylva
  • YlvaD
    winters skrev 2010-12-02 05:45:56 följande:
    Ja, det tänkte vi!
    Marknaden är på lördag väl, där ungefär vid polisbåten i Biang Niang?

När ni åkte till White sand beach, hur tog ni er dit? Såg på hotellets transport att de tog 600 tor. Men sedan finns det ju mer som en song-thaew vid hotellet som det står taxi på. Eller är det bättre att gå upp till huvudvägen? Vi bor nära den, är nog 150 m till McDonalds från vårt rum.
    Hej!

Stämmer bra det. 

Angående transporten till stranden så har jag för mig att vi tog hotellets... de har tyvärr ett rejält påslag, men jag vet att vi tyckte att det var ett enda stort monopol vid huvudgatan med alla taxichaffisar:)
    Jag tyckte det var "lättare" att pruta taxi i Ao nang:)

Lycka till!  
  • YlvaD
    hag7 skrev 2010-12-04 18:35:52 följande:
    Nu är resan bokad vi åker till Koh Lanta 14/3 till den 6/4 o det känns jättebra vi fick betala ca 27.000 o då tog vi avbokningsförsäkring så det känns bra.
    Hej!

Vi åker till Lanta 6 mars och är där i tre veckor. Var ska Ni bo?

// Ylva
  • YlvaD

Hej svejs!

Vi ska oxå till Lanta den 6 mars och tre veckor framåt... 2 v. Klong Dao och 1 v. Klong Khong (kommer inte i hå vad det hette:))

// Ylva

• YlvaD
    molnen skrev 2010-12-11 12:08:31 följande:
    Någon som köpt galsögon i Thailand ,,är det billigare ? vad kortar det ?
    Jag köpte två par när vi var där sist (Khao Lak) och jag betalade 2000:-. Ett par märkes och de andra var nog ett av "deras" märke. Jättenöjd och jag hade nog kunnat pressat priset lite till Flört.

Pratade med en dam som köpt progressiva och sa att hon betalade halva priset mot hemmaSkrattande

// Ylva
  • YlvaD
    Jensa1973 skrev 2010-12-11 14:21:28 följande:
    Ylva, vad har ni för strl på barn?? Ja vi har nog bestämt oss för första veckan på Klon Dao, men sedan vet jag inte vilken strand vi tar..
    En styck tjej som är då 4½. Era då?

// Ylva
  • YlvaD
    Jensa1973 skrev 2010-12-11 17:44:47 följande:
    En kille som blir 2 där p åLanta
    Vilket hotell ska Ni bo på?
  • YlvaD
    lillsussan skrev 2010-12-26 18:00:19 följande:
    Har precis kollat in väderprognosen och det ser så där ut för Lanta nästa vecka, där det barar visas moln  . Hoppas det ändå är lite sol.

Vi är borta tre veckor, 2 v Lanta och 1 v Khao Lak - allt boende betalt. Vi funderar på att ta någon hotellnatt på någon annan ö och lite båtresor. Räcker 20 tkr för tre veckor i fickpengar oss två + bebis? Det skulle ju innebära nästan 1 000 kr/dag, vissa dagar mindre och andra dagar mer för båtresor etc. Vi vill inte snåla, men tror inte vi kommer köpa med oss så mycket saker hem.

Ni som varit borta - gjorde ni er av med allt och hade ni med er allt växlat och klart?
    Hej!

Vi var i Khao Lak i tre veckor, 2 vuxna och en treåring... boendet var betalt och inkluderade frukost. Vi gjorde av med 15 tkr och då köpte jag 2 par glasögon och Vi åt vad vi kände för och gjorde vad vi ville, samt handlade en del.

Vi hade med 1000 baht och tog sedan ut i automater. Tror man tjänar mest på det.

// Ylva
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)