• YlvaD

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-07-28 08:45:48 följande:
    Vi ska bo på Ao nang Villa Resort, ligger toppen och såg fint ut sist när vi var där och åt iaf! :)
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...
    Hej!

Jag var på det hotellet och lånade toan och det såg jättefint ut. Träffade ett par som bodde där oxå och de var mer än nöjda, så Ni har nog gjort ett bra val. Glad
  • YlvaD
    MissKaos skrev 2010-08-03 19:46:08 följande:
    Koh Lak, 2 januari 2 veckor! TIll ett hotell som öppnar ca 2 månader innan vi kommer dit. Vi har bokat en bungalow. Vår son kommer vara nästan 2 år då.
    Ja, nu känns plötsligt hösten uthärdlig! JAg börjar jobba nu efter att ha varit mammaledig i 1,5 år. NU kommer det inte kännas lika hemskt.
    ÅHHH jag längtar redan
    Bra val... Vi var där nu i mars i tre veckor. Var ska Ni bo?

// Ylva
  • YlvaD
    MissKaos skrev 2010-08-03 20:48:42 följande:
    På White sandy beach Hotellet är inte färdigbyggt ännu
    www.kantarycollection.com/kantarybeach-khaola...

Hoppas det blir bra! Stranden ska tydligen var superfin, var du där?
    White sand beach var den helt klart bästa stranden Vi var på...

// Ylva
  • YlvaD
    Arlo skrev 2010-08-04 10:15:39 följande:
    Blev nyfiken på stranden o hotellet. Hur har ni bokat det? Direkt kontakt med hotellet? Var i Khao lak ligger White sandy beach? Hittar ingen bra info när jag googlar. Vi åker till Kho koh khao 2 veckor och sen har vi tredje veckan öppen.
    Hej!

Vi bodde vid Seaview resort och därifrån tog det nog ca en halvtimma till White sand... helt underbar strand enligt vår tycke och smak...

// Ylva
  • YlvaD

Jopp, var där i tre veckor nu i mars.

Vad undrar du?

//Ylva

• YlvaD
    MissCh skrev 2010-08-09 23:02:16 följande:
    Vi bodde på Sand sea resort. Det var relativt enkla men OK trevliga bungalows. Poolen var jättemysig, och restaurangen precis mot havet jättebra. Men man kan gå på vilken restaurang som längs stranden i och för sig, utom till frukosten då. En nackdel var att det var höga palmer där det trillade ner kokosnötter ibland, en natt var det en som smällde till riktigt rejält i taket! Det måste vara livsfarligt om man får en sån på sig. Jag skulle hellre bo nånstans där de plockat bort kokosnötterna från palmerna... På östra sidan är det inte så fin strand, och där är mest backpackerställen, så ta något av dem på västra, jag tror flera kan vara bra. Hela halvön, med tre stränder, är väldigt liten så det är inte långt nånstans, tror det tar typ 10 minuter att gå mellan sidorna.
    Hej!

Vi ska bo på denna resort en vecka och sedan två veckor på Chada (Agnes älskar Bamseklubben) sedan vidare till Khanom.

Var stranden ok? Har läst att den var stenig...

// Ylva
  • YlvaD
    Till TessaG;

Hoppas att Ni får en underbar semester med en massa bad, sol och god mat...

// YlvaD
  • YlvaD
    hag7 skrev 2010-11-06 12:16:56 följande:
    Ja förstår.Ingen som kan råda mig ang. våra resor ?
    Hej!

Boka båda:) Thai i vinter och Cypern slutet av sommaren... Jag älskar båda ställena, men måste jag välja så blir det Thai...

Hej svejs!
  • YlvaD
    winters skrev 2010-11-14 08:56:13 följande:
    I morgon åker vi, tjohoo! I dag ska det packas på riktigt när Oscar sover middag, ska bli så skönt för jag börjar bli lite orolig att allt kommer att få plats... Men det återstår att se om några timmar! Skrattande

Ska bli så härligt att komma iväg, får hoppas att monsunen drar bort snart, men i går var det blåsigt och regnigt här och allmänt grått och några plusgrader, så bättre än det kommer det ju att vara iaf!
    Trevlig resa!
  • YlvaD
    Agnes och Ville skrev 2010-11-25 20:13:30 följande:
    Imorgon åker vi!!!!!!!!!!!!!!!!

Har varit och inhandlat det sista idag Så nu är det bara att packa handbagaget och toasakerna så är jag klar sen!
    Känns ju sådär att behöva åka och jobba imorgon men det är bara en kort dag så det ska nog gå bra!

Livet från den ljusa sidan...låter som ni har det bra! På lördag kommer vi ner!
    Trevlig resa!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)