• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2011-02-03 18:48:18 följande:
    Jag tycker Eucerins vattenfasta spray spf 50 är bra och funkar bra att smörja på. 190:-/flaskan på Apoteket.

Det är verkligen varmt dygnet runt och jag tror du kommer fnissa åt din fråga när du väl kommit fram Fast självklart kan man inte veta sånt när man inte varit där
    Hihi, jag tänkte oxå på det, Millans hustru, du kommer att förstå när du kommer dit, det blir aldrig svalt, som mest blir det behagligt! Skrattande Och när ni är ute och åker båt kommer ni att tycka att det fläktar skönt, spara platsen i resväskan till shopping, det enda ni behöver är sköna kläder till flyget där jag nästan alltid tycker att det är kallt, men det går ju fint att åka i samma som man kommer dit i och tvätta om det behövs.
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-02-07 18:41:44 följande:
    hur är växlingskursen då man tar ut i bankomat? om man jämför med forex här tex?
    vi var där 15/11 till 15/12 och det blev bara bättre o bättre kurs ju längre vi var där!
    Oscar 091001
  • winters
    Lycka 1 skrev 2011-02-08 18:03:26 följande:
    Vi ska till Koh lanta och Ao nang.
    Därifrån blir det väl lite utflykter till olika stränder.
    I Ao nang använde vi badskor i neopren till Oscar eftersom stranden är mer som fina fina snäckskal, dessutom kan ju sanden bli ganska varm på andra ställen, så det känns skönt, han själv kunde inte tycka till så mycket den här gången! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-02-09 21:06:44 följande:
    Jag är lite kass på Kata eftersom vi endast varit i Karon (Patong och Central Festival), men gissar att utbudet är detsamma. Bikinis finns massor, T-shirt/shorts i mängder (märkesfejk), klänningar/toppar i lite blommiga-somriga-strandiga modeller. Men jag ville köpa riktiga märkeskläder till bra (billiga) priser och det var svårt att hitta. Gjorde ett fynd i Phuket Town (träningskläder adidas) och jag kunde säkert snokat fram fler fynd om det inte vore för att vi alltid gick i samlad trupp: 3 vuxna och 2 barn(minst ett grinigt) . Converse ska ju finnas. Tror det var "Winters" som köpte i Khao Lak för...tja 750 Baht eller nåt. Hon får rätta mig om jag har fel. Några sådana priser såg jag aldrig, men letade inte direkt heller (avskyr passformen på Converse).
    Summan av detta inlägg: har man tid och ork (å lite tur) så kan man säkert fynda.
    I Khao Lak köpte vi slimmodellen på Converse, de höga kostade 765 och de vanliga 711 baht. Det var i sportoutleten, Sport Dome ungefär vid Nang Thong Supermarket.
    Oscar 091001
  • winters
    mady skrev 2011-02-09 20:38:19 följande:

Khao Lak, tycker det känns soft, mindre exploaterat och ganska kort transfer.

Erfarenheter någon?

Vi var där i december, lovely! Kommer definitivt åka tillbaka. Lagom tempo, nära till Similan. Vi bodde på Nang Thong-stranden, men jag kan inte bestämma om vi ska prova på White Sand nästa gång, men det kändes svårt att ta sig till olika restauranger när man har sulky och så är det ju en bit till "stan" när man vill shoppa. Men det finns för- och nackdelar med båda, tål att tänkas på lite till! :)
    Oscar 091001
  • winters
    Lunaluna skrev 2011-02-10 09:48:35 följande:
    Kul, hur gamla är ditt/dina barn?

Vi har bokat på hotellet men tänker att om bebisen inte fixar värmen så vi måste vara mycket på rummet så kan man säkert uppgradera på plats. Bungalowsen med egen pool ser ju inte så tokiga ut. 

En ny fråga: går det att få tag på typ badstol/armringar till bebis på plats eller bör man ta med sånt?
    Köp Cherekringar, de är kanon och många kom fram till oss och undrade om de gick att köpa därnere! Skrattande
    http://www.jennifersbabysim.se/shop/?11,cherekringar-roda
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2011-02-10 12:26:23 följande:
    tofu har vi ätit i en phad thai på lanta, så det finns. kanske inte så vanligt dock?
    det var det i vissa vi åt oxå, men i kombination med räkor eller kyckling. och när vi bodde på dykbåt tillagades  en rätt med enbart det så visst finns det, men jag har inget direkt minne av det i menyerna, men jag letade iofs inte heller! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Simbaa skrev 2011-02-10 15:44:15 följande:
    Beställ långt innan om ni beställer av henne.
    Beställde där ifrån 18 dec och dom kom inte förrens den 10 jan
    tog mindre än en vecka för mig...
    Oscar 091001
  • winters
    mady skrev 2011-02-10 20:25:59 följande:
    var det mycket strandsäljare. Fööra året Ban Phe inte en strandsäljare, helt underbart. Var över till Koh samet och det var hemskt. hatar att inte få vara i fred...
    såg inte någon på våra två veckor där
    Oscar 091001
  • winters
    Coors skrev 2011-02-16 11:38:37 följande:
    Hur går de till när man lyfter och landar med den där selen? Min lille kommer vara 6månader när vi åker.
    Finns de tid att fixa ersättning just då? Har läst att dom ska suga för att minska tryck i örona?
    Vi gjorde i ordning välling på landvetter innan vi lyfte och i thailand fick han vatten i nappflaskan.

Selen sätts fast i ert bälte och knäpps runt barnet, sedan lämnar ni tillbaka den när ni går av planet.
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)