Trucalling skrev 2010-12-27 17:02:15 följande:
tack för ditt svar :) vilket hotell bodde ni på? vad finns det för äventyr att hitta på där?
du vet möjligtvis inte om det finns nånstans nära khao lak eller nära phuket som man kan få bada med delfiner eller så?
Vi bodde på Seaview Resort, var toppen om man reser med barn!
Vi var på Similan som är helt fantastiskt, tar strax över en timme att åka båt dit. Vi ville även åkt till Surin, men det var för höga vågor den dagen så det blev Similan en gång till. Även Tachai ska vara fint att vara på, min man dök där en dag.
Det finns djungelminigolf o vattenfall som ska vara fina, men dit kom vi aldrig, får bli nästa gång!
Nationalparken Khao Sok ligger nära, där var vi inte den här gången, men har varit förr och det är hur fint som helst! Går att rida på elefanter, paddla mm.
Fanns många fler utflykter oxå, så ni behöver inte gå sysslolösa!
Vi såg delfiner när vi var på Similan, men var inte riktigt så nära att vi kunde bada med dem, men det hade nog kunnat gå, men då var alla precis på väg att dyka o snorkla.
Däremot simmade vi med en sköldpadda där, var helt fantastiskt, något jag aldrig glömmer! Det är väldigt kul att komma så nära naturen, Similan rekommenderar jag er verkligen!