Först lite om maneterna. Tydligen har de aldrig synts längre norrut på västkusten än Koh Lanta. Och inte alls där i år heller vad jag förstår. De är vanligare på östkusten vid kusten.
Vädret har varit jättefint ett par dagar nu, de har sagt att var fjärde år ungefär håller monsunen i sig lite längre, men vi har inte lidigt något nämnvärt av det. Det är ju inget svenskt sommarregn direkt med gråmulet och regn o kallt! :)
Då ska jag försöka berätta lite om Khao Lak, fråga gärna mer om ni vill veta! Vi kommer definitivt att återvända hit och till Similan!
Vi bor på Seaview, det är väl ungefär prick i "centrum".
Blöjor handlade vi i går på Nang Thong Supermarket som ligger vid infarten på stora vägen till vårt hotell. Ett 34 pack 9-14 kg gick på 425 baht.
Ersättning har jag inte kikat efter, men överhuvudtaget har jag inte sett någon välling, barngröt eller matburkar förutom ett par riktiga puréer. Men jag har inte letat så noga eftersom Oscar äter vanlig mat.
Våtservetterna skulle lukta så mycket parfym så vi hade med oss, men det har jag sett finns.
Vattnet är inte klart här inne i Khao Lak, man ser kanske max 30 cm, till skillnad från 30 meter på Similan! :) Vattnet är ganska turkost, iaf när solen skiner skulle jag säga, men sanden är inte särskilt vit, inte ens på White Sand Beach, vilket gör det till ett konstigt namn kan jag tycka! :) Men vi kanske har blivit lite skadade efter Similan, men stränderna är fina här, bara inte de finaste vi sett, men absolut med beröm godkänt!
Inte så mycket mygg, men det tyckte jag inte i Ao nang heller, men det finns en del.
Shoppingen är helt ok i Nang Thong. Vi har även varit på marknaden i Bang Niang där den stora polisbåten ligger som spolades upp vid Tsunamin. Marknaden var ganska käck att handla på. Mycket kopior och alla säljer ju ungefär samma saker. Sport Dome är en sportoutlet vid PT Plaza ungefär som säljer t ex äkta Converse light för 711 baht och kängorna i lightmodellen för 756, sådana har inhandlats och fler får det nog bli! :)
Du kan ju spara lite shopping till Ao nang, men det är ungefär samma saker överallt.
Vår favvorestaurang är Nang Thong Bay Resort vid vårt hotell, annars har vi ätit gott på vårt hotell, Seaview, Sunwan Palm resort bredvid vårt hotell, Jai på huvudvägen och Ruen mai. I dag åt vi lunch på White Sand Beach restaurant när vi var där, ligger bredvid Kantary som såg fräsch ut!
Ni kommer att få det toppen här, hör av er om ni undrar något mer!