Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Först dagen ska jag ta mig en ansiktsmassage (peeling..) och en kroppspeeling! Sen ska jag äta en rödcurry kyckling. Och en tallrik frukt. Längtar efter en kall mangoshake... Kanske bada lite med? *hmm* Busa med lilla sonen i vattenbrynet... Och sen ska jag minnsan ha en kall öl!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Martha skrev 2012-01-09 22:25:03 följande:
    Alltså vilket hotell!! Vill dit NU!! :)  Är det inga chater bolag om åker dit?
    WOW! Ja jösses, vilket hotell! Dom flesta charterbolag går ju boka bara flyget med, så kan man boka hotell själv.. Taxi är enkelt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    molnen skrev 2012-01-10 11:41:41 följande:
    Någon som vet om det brukar finnas hårtork på rummet ?
    På bättre hotell brukar det göra det.
  • MissKaos
    molnen skrev 2012-01-10 18:15:32 följande:
    Hoppas det finns , vi ska på på Blue Village Exotic Khao Lak Seaview .(Tänke mäst till att torka kläder när man handtvättat
    Jag brukar bara hänga upp det och sen lämna AC-n på. Torkar ganska snabbt då.
    NICU skrev 2012-01-10 18:07:11 följande:
    Jag gör alltid det, men jag har känslig mage. Har man det kan jag rekommendera det. Annars ska det inte behövas ;)

//Sjuksköterska ;)
    MEd sjuksköterska ;)
     Det biter ENDAST på kolerabakterier. Så det hjälper inte på andra saker. Man kan ju ta med magbakterier från apoteket om man vill, probiotika.
  • MissKaos
    molnen skrev 2012-01-10 19:37:08 följande:
    Ska till Khao lak ,är det svart/dålig gatbelysning när man ska hem från resturangen på kvällen ?ska man ha med reflexväst ?
    Nej. det är för varmt... beror nog på var du bor? Inne i stan? Ut på/till stränderna äker man nog tuktuk el taxi eller så. Bor du ute på en strand samma in till byn, eller så går man längs med stranden.. Medtag ficklampa!
  • MissKaos
    molnen skrev 2012-01-10 19:49:07 följande:
    Vi bor på Blue Village Exotic Khao Lak Seaview så det ska ligga ganska centralt men en bit att gå efter en mindre väg upp till huvdgatan/resturanggatan (kan ju alltid hänga en reflexväst på vagnen om det är för varmt att ha den på sig
    Jag har nog alldrig sett någon mer än typ moppe-taxichaffisar med reflexväst, men den lär ju int efylla upp väskan och det är en gräslig trafik nere i centrum. MEN mkt god mat! JAg drack en löjlig mängd mangoshakes där förra året Rekomenderas!
  • MissKaos
    Millans hustru skrev 2012-01-10 21:40:21 följande:
    oj det visste jag inte! jag läm nad einte in kläder med fläckar, de tar jag helst had om hemma själv men... är det vanligt att kläder blir förstörda?
    JAg har fått blekta fläckar av att dom använder starka tvättmedel. Nu lämnar jag in lite underkläder (som ajg inte är superrädd om) och T-shirts/linnen/busaronger mm ngn gång men inte mina "fina" kvällsklänningar.. Dom tvättar jag upp/tar bort fläckar på osv.
    Rent blir det ju, så jag har tex lämnat in mina kortbrallor jag brukar ha på utflykter -sidfickor, stadiga saker. OM det blir fläckar på dom gör ingenting..

Jungeltreaks ja: JAg har nog alldrig haft annat än sandaler på fötterna till det -men man är olika. Och jag har faktiskt sovit i hängmatta ute i Venezuelas deltaområden..  Och klättrar lite här och där i buskarna..  (den resan var btw riktig riktigt häftig.. om man vill ha omväxling till Thailand. Men det kräver lite större barn.. jag badade där vi vet att det finns caymaner. Fiskade även piraya i samma vatten -gick upp snabbt..)
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-01-11 11:16:47 följande:
    Pinappleshake är min favorit...åhhhhh...längtar Tungan ute
    Vet att svägerskan brukar dricka orangeshake så det får jag väl testa denna gången.
    Man hinner ju testa mer än en.. Jag kan gärna ta en shake ist för öl, typ. Bra tt passa påa tt vitaminladda lite tror jag! Så en shake/måltid får bli målet "mix frutshake" brukar med vara gott. Och ananans *mmm* Och limejuice utan socker! SUrt, men gott..
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-01-11 11:45:29 följande:
    Jag dricker inte ens öl och gott vin i Thailand är inte så lätt att hitta. Detta betyder många fruktdrinkar för mig Tungan ute. Men ananasshaken blir det första jag köper när jag landar i Phuket

Mix frutshake och vattenmelon har jag aldrig testat tidigare så det måste jag ju också prova efter att ha läst här!!
    Vattenmelon älskar min son! Fast han kallar vattenmelon för "mellanmål" gissa om vi har ätit det mkt? Ja, du måste pröva mangoshake med

Jag dricker öl, men är ingen ölälskare. En kall kan vara gott i värmen. Vin, nä det fungerar inte därnere! Däremot drinkar... Det kan vara gott. Köpte en i BKK en gång. Kunde inte fatta varför den alldrig KOM! Tillsist dök det upp ebn halv ananas med en söt, god drink i -och kött av ananas. Tomtebloss, paraplyer och hela faderullan Den minns jag!

Åh, nu blev jag sugen på kyckling med chasew serverat i en ananas! *mmm*

Well, om en vecka så sitter jag i värmen och svettas
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-01-11 16:29:06 följande:

Nu är det 4år sedan jag var nere senast och då var det mest sura äckliga viner men på lite finare ställen på de stora turistorterna har det visst börjat komma mer och mer bra viner.

Jag brukar även köpa Spycooler som är typ alkoläsk. Finns ofta även på enklare ställen och på 7/11. Finns i olika smaker där vissa är väldigt sötsliskiga medan vissa är lite torrare och mer åt ciderhållet (tror den svarta var godast enligt mig)

Då har vi samma smak Den svarta är godast.. Köper även wincooler och dyl. Breezer eller vad dom heter är med goda (Dom gröna) men lite sött blirdet!

I-landsproblem: Kommer få mensen därnere. SURT sa räven men svårt att u ndvika när man är borta 3 v. Mna kan ju inte gärna boka resan efter det.. Packar iaf lite tamponeger (finns såklart att köpa) men jag brukar bli så svullen och grinig innan. Tror ni massage hjälper?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)