Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hoppas det finns en glassbar dit vi ska -Vore ju PERFEKT lillkillen fyller 3 därnere Någons om vet? På Bangtao bay?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Anne69 skrev 2012-01-08 21:21:54 följande:
    Då är vi snart på väg till glassbaren!!!

Hörni, jag funderar en hel del på packningen. Vilka kläder använder man egentligen? Och vad kan man lämna hemma?   Vi gör Ao Nang - Koh Lipe - Koh Lanta i februari......
    Bekväma sandaler och flip-flops. INGA "fin skor" för mina fötter i sanden! Typ klacksandaler etc går bort.. Saronger, tunna klänningar shorts linnen och badkläder. JAg brukar gilla att ta på klänning på kvällen. Men inga tjusiga saker då.. Fast min Chang T-shirt med shorts brukar med bli välanvänt! Flipflops alt andra sandaler till. Keps/hatt för solen och solbrillor. Myggmedel! JAg tycker vårat "mygga" (från apoteket) fungerar bättre än dom som finns att köpa i thailand.  Sen använder jag träningskläder. Men jag är lite konstig (tränar alltså i hotellens anläggningar om d et finns)
    Smink brukar inte heller bli mkt använt. Maskara och lipgloss ibland på kvällen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2012-01-08 21:36:17 följande:
    MissKaos: Swensens och Haagen Dazs (stavning?) finns I patong.
    Tänker inte åka ner dit.. Gissr på att charterhotellen kan fira barnen med sång osv. Och finns det bara donuts med rosa glasyr så är han nöjd Och kankse kan vi få tag i en låda sushi till honom med...
  • MissKaos

8 dagar och 20min.. Sen är vi i luften *terrar tråden*

• MissKaos
    Thegran skrev 2012-01-08 22:00:52 följande:
    *håller för ögonen och vill inte se* ;)

nädå.
    Men jag vill oooooockså åka NU!

Längtar tillbaka helt otroligt mycket. Saknar tom alla miljoner cikador som spelar så man blir tokig ibland ;)
    http://www.yr.no/sted/Thailand/Phuket/Bw_Premier_Bangtao_Beach_Resrt~6529551/langtidsvarsel.html

Kanske tröstar dig lite? Vi kommer ner 17, det SKA ju var BÄSTA solsäsong nu... Och jag som är sjuksriven pga depression, koncentrationssvårigheter mm behöver verkligen SOL!
  • MissKaos
    Millans hustru skrev 2012-01-09 20:38:56 följande:
    har bara rest till thailand en gång men lärde mig att man lätt kan tvätta där. vi tvättade ett par tre gånger, sistagången inför hemresa. se till att tvätta ett par dagar före ni behöver kläderna så tvätteriet hinner få dem torra bara. detta minimerar packningen! man kan ta med BARA de kläde rman tycker om att ha på sig, itne massa "bra att ha" kläder som man ändå helst itne använder...
    jag släpade med gympaskor förra resan. ja, fast alla här sagt att det var helt tokigt. de hade rätt. använde varken dem, den tunna koftan eller tunna långbyxorna. gissa om jag ska packa annorlunda denna resa! 
    Tänk bara på att dom ibland tvättar sönder kläder (fläckar av blekmedel) och bara ler om du påpekar detta. Så lämna endast in saker du inte är rädd om.. HAr jag tyvärr lärt mig efter 6 resor i Asien och ett par i Sydamerika.. Klarade mig fint första gångerna men sen ahr vi haft lite otur. Brukar därför tvätta lite i Y3 i handfatet och lämna in sånt som jag inte är så rädd om..
    Gympadojjor måste jag ha med.. Men tänker man inte träna är det helt meningslöst! För varmt!
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-01-09 21:38:23 följande:
    Gympadojjor har vi med eftersom vi åker när det är kallt och då kan man inte gärna ha sandaler
    Sen är det ganska bra att ha om man planerar att åka på djungelturer eller liknande där det kan vara bra att skydda fötterna från diverse djur  
    Vi åker på måndag.. I sandaler! Eller, ajg kan ju åka i mina träningsskor? HAr inte ens tänkt på det. HAr alltid åkt i sandaler av bara vanan... Vill man kan man ju låsa in jackor mm på flygplatsen!
  • MissKaos
    winters skrev 2012-01-10 10:56:33 följande:
    Nu när vi var på Kantary Beach Villas & Suites i Khao Lak hade de tvättmaskin o torktumlare där, 80 baht har jag för mig att det kostade, så kunde man sköta det själv. Jag hade lite svårt med lukten på deras tvättmedel på tvätterierna, så jag hade gärna kört en maskin själv om vi skulle vara borta så länge som sist.
    Där var i förra året Superfint!  Synd att inte alla hotell har tvättmaskiner på samma vis som dom,det var verkligen smidigt..
  • MissKaos
    winters skrev 2012-01-10 11:20:13 följande:
    I know, kalasbra! Det hade även det hotellet vi var på i maj på Mallis, alla borde ha det, vilken service!
    Ja, öht var det stället i K. Lak så fint! Maten i restaurangen (utom buffeerna) var ju helt fantastisk.. *drömmer* Vi bodde i en bungalow, och just nu önskar jag att vi skulle bo i bungalow nu med. Men det hade blivit FÖR dyrt. Och imorse när jag gick ut var det -2 tror jag. FRÖS ngt så... Och så tänkte jag: Nästa måndag... Och just NU tänker jag att nästa vecka vid den här tiden sitter jag instängd i ett flygplan.. Och är snart framme i ett VARMT Thailand! Förhoppningsvis inte regnigt utan bara fint..
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)