Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2010-08-08 17:51:25 följande:
    De är ju utmärkta att bada med. Tror inte de är så varma men min dotter får skav av sådana så de går bort.
    Köpte Timberland sabdaler till sonen idag på INTERSPORT för 150 pix, 50%. Kolla Vincent som har rea också.
    Min son får också skavsår av sina foppatofflor så jag måste hitta några andra sandaler till honom. Tänkte kolla Stadium och Intersport nu när det är rea. Hoppas det finns nåt kvar bara - känns som att det har varit reor i evigheter nu. Obestämd
  • Mitt livs lycka
    winters skrev 2010-08-08 18:09:33 följande:
    Ja, det verkar väldigt utplockat på charterresor, våran kombination tog slut på en vecka i mitten av december... Kanske dock går att ringa de som någon föreslog så kanske de är mer flexibla.

Vi tog transfern från Fritidsresor, kostar 160 kr * 2 för all transfer. Står att vi ska få åka med bussen till Krabis flygplats och sedan med de nya resenärerna till Khao Lak, men att det även kan ske med taxi eller minivan. Kanske inte är så många som åker till Khao Lak från Krabi, så vi får väl se vad det blir. Vi tänkte iaf passa på att äta lunch på flygplatsen eftersom det kanske blir någon timmes väntetid eller två.

Vi ska bo på Ao Nang Villa Resort och sedan Khao Lak Exotic Seaview. Våran son är 10 månader nu, men blir 13 ½ när vi åker, hoppas att allt ska gå bra, han älskar att bada, så vi hoppas att han ska komma att älska Thailand lika mycket som vi! Skrattande

Hoppas att ni kan hitta någon resa, men som sagt, det kanske kan vara en idé att ringa och be dem söka lite. Nonstop-flyget känns verkligen lockande, det var inte det på hemresan när vi bokade, men det har blivit ändrat sedan dess, bara att tacka och ta emot!!
    Åker ni den 30/11?
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 18:30:06 följande:
    3000 per natt?
    Vi betalar 1300 bath/natt för en minisuit under hela november.
    Hmmm, ja per natt! Fast jag förstår att ni får bättre pris när ni ska bo där så länge plus att ni bor under high season och vi i under peak season... Men det är klart ni lyckades ändå få halva priset!! Bra där!

Jag har inga problem att pruta på plats men det känns så konstigt att pruta över nätet via mail... Fast det kanske man skulle ha gjort...?!
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 18:38:41 följande:
    Vet flera som lyckats pruta ner det ordentligt, även de som bokat för ett par veckor. Så, testa bör man absolut göra :)

men nu har ni ju bokat, och det är ju bara några nätter ni ska bo där så det är ju ingen jättesumma ni skulle spara även om ni skulle få ner priset en del.
    Nej, det spelar inte så stor roll känner jag! Eller egentligen skulle det kosta 3200 THB per natt men vi fick det för 3000 THB men det var inget vi prutade oss till fick det nya priset av Sawadee direkt. Så ingenting jag kan ta "kred" för.

Hur som helst, jag är bara glad att flygbiljetterna är bokade och att boendet på Lanta är klart! Ska bli så himla skönt att komma iväg!
  • Mitt livs lycka
    lillsussan skrev 2010-08-11 12:05:38 följande:
    Nä, nu vet jag varken ut eller in längre. Har fått massa bra hjälp och bilder från Tessa G för både Good Days och DR Lanta. Känns som allt hänger på vilken strand man skall välja. Vi har inget behov av barnpool, gungor etc (dessa lär ändå få umgås med de kommande åren... , men däremot barnvagnsvänligt så man kan promenera runt (2 vuxna + bebis).
    HJÄLP!!!

Long Beach: mer gemytligt (?), inte lika långgrunt vilket fungerar bra för oss då vi bara har en bebis som ändå inte kommer kunna bada, fler restaurangutbud? Negativt: inte lika lätt att ta sig runt med barnvagn? Finns tydligen rätt många kassa boenden som man skall undvika

Khlong Dao: finare område och bättre boenden (?), lättare att gå med barnvagn, kan promenera till Ban Sala Dan. Negativt: mer turistigt (?)

Har även kikat på Golden Bay Cottage och Southern Lanta som också verkar vara bra alternativa boenden på Khlong Dao.

Känns som jag behöver någon som bestämmer det här åt mig... Usch vilken velpelle jag är!
    Här har du ytterligare en velpelle - har alltid så himla svårt att bestämma mig när det gäller sådant här. Nu har vi iaf beslutat oss för att bo på Khlong Dao. Vi ska bo på DR Lanta. När det nu är bokat så känns det som att vi definitivt valt rätt.
  • Mitt livs lycka
    lillsussan skrev 2010-08-11 13:24:40 följande:
    Lite Wild & Crazy kanske - men vad tror ni om en vecka på Good days på Long beach och en vecka Khlong Dao (troligtvis på DR Lanta eller Golden Day Cottage).
    Det är väl en bra kompromiss tycker jag! Go for that!
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-13 06:46:57 följande:
    Kollade på nätet, men då måste man ju ha nåt bra ställe att lägga den på efteråt, för jag antar att den är varm ett tag efter också...
    Tror vi kör på en vattenkokare iaf, ska kolla på Coop i helgen :)

Har beställt 5 filmer till dottern nu också :) Ta 5 betala för 1. Så nu har hon några till flyget och som underhållning på restauranger om det behövs :)
    var hittade du 5 filmer betala för 1??
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-13 19:07:21 följande:
    Vad trött jag blir. Är det bara jag som har problem med att få kontakt med lantadiver?! De svarar ju inte på mail!
    Ska man behöva ringa?
    Jag har haft kontakt med Maj-Britt men det tog någon vecka innan hon svarade. I förra veckan skickade jag ett mail med ytterligare några frågor men har ännu inte fått svar...
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-16 10:11:45 följande:
    Sådär. Fick tag i LantaDiver via sms. Har nu bokat transport från flyget. Skönt att ha det fixat.
    Vad fick du betala för transport från flyget?? *nyfiken*
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-17 18:06:53 följande:
    Jag har ju aldrig rest med barn förut...och kom att fundera på det där med nässpray för att undvika ont i öronen vid start/landning. NÄR ska man ge dem nässpray? Alldeles innan man lyfter - när man satt sig i planet och snart startar, eller ett tag innan, isånnafall HUR långt innan?

Idag kom dvdspelaren också, snabbt! Ska provköra den i helgen när vi åker till sthlm på Thailand festival!
    Ja, jag skulle ge nässprayen ca 40 minuter innan start sen är det bra att ge nappen att suga på vid start och landning (om nu barnet vill ta napp dvs).
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)