lillsussan skrev 2010-08-11 12:05:38 följande:
Nä, nu vet jag varken ut eller in längre. Har fått massa bra hjälp och bilder från Tessa G för både Good Days och DR Lanta. Känns som allt hänger på vilken strand man skall välja. Vi har inget behov av barnpool, gungor etc (dessa lär ändå få umgås med de kommande åren...
, men däremot barnvagnsvänligt så man kan promenera runt (2 vuxna + bebis).
HJÄLP!!!
Long Beach: mer gemytligt (?), inte lika långgrunt vilket fungerar bra för oss då vi bara har en bebis som ändå inte kommer kunna bada, fler restaurangutbud? Negativt: inte lika lätt att ta sig runt med barnvagn? Finns tydligen rätt många kassa boenden som man skall undvika
Khlong Dao: finare område och bättre boenden (?), lättare att gå med barnvagn, kan promenera till Ban Sala Dan. Negativt: mer turistigt (?)
Har även kikat på Golden Bay Cottage och Southern Lanta som också verkar vara bra alternativa boenden på Khlong Dao.
Känns som jag behöver någon som bestämmer det här åt mig...
Usch vilken velpelle jag är!
Här har du ytterligare en velpelle - har alltid så himla svårt att bestämma mig när det gäller sådant här. Nu har vi iaf beslutat oss för att bo på Khlong Dao. Vi ska bo på DR Lanta. När det nu är bokat så känns det som att vi definitivt valt rätt.