Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Simbaa skrev 2010-08-05 08:08:35 följande:
    Vi bodde på andaman lanta resort. Det var jättemysigt, god mat och trevlig personal. Poolen var lagom kommer inte ihåg om det fanns nån barnpool.
    Vi bodde i en bungalow med kylskåp.
    Det låter ju också bra! Men visst ligger Andaman väldigt långt söderut på Klong Dao?
  • Mitt livs lycka

Någon som har något boende på Phi Phi att rekommendera? Måste vara AC samt finnas pool! Funderar på Phi Phi Banyan villa...?

• Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-05 09:12:54 följande:
    Jag har lite foton därifrån, som kompisen på Lanta tog i våras.
    Om du skickar din mailadress till min inbox här på fl så kan jag maila över dem :)
    *pling i inboxen*
  • Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-05 09:56:47 följande:
    bilder och länk till ett klipp på youtube mailade!

berätta gärna vad du bestämmer dig för sen :)
    Jag tycker det ser jättemysigt ut!!! Jag hoppas att det blir detta alternativ vi väljer - måste bara kolla med den andra familjen som vi åker med. Men vi har reserverat två minisuites vi med men vi måste bestämma oss innan imorgon! Givetvis meddelar jag hur det blir!

Tack snälla för hjälpen!
  • Mitt livs lycka
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-05 08:51:15 följande:
    Någon som har något boende på Phi Phi att rekommendera? Måste vara AC samt finnas pool! Funderar på Phi Phi Banyan villa...?
    Vi har planer på att spendera 6 nätter på Koh Lanta, 6 nätter på Koh Phi Phi samt 2 nätter i Ao Nang. Men nu har jag börjat bli lite tveksam till att vara så länge på Phi Phi. Vi kommer att ha tre barn med oss i åldrarna 2, 3 och 9 år... Efter att googlat en massa så verkar Phi Phi ha blivit en riktig party-ö..?!
  • Mitt livs lycka

Tack för alla svar ang. Phi Phi! Låter som att man bara ska ta någon enstaka natt på Phi Phi alt. göra en dagsutflykt dit och lägga på några nätter i Ao Nang eller omnejd istället!

• Mitt livs lycka
    Ewima skrev 2010-08-07 19:18:25 följande:
    Är det någon som varit ellar ska åka till Koh Chang?
    Vi var på koh Chang men det var 2007.
  • Mitt livs lycka

Någon som har tips på bra och fräscht boende på Phi Phi?? Spelar ingen roll på vilken strand men vi vill gärna ha pool.

• Mitt livs lycka

Så nu är flygbiljetterna och första boendet bokat! Det blev sju nätter på DR Lanta på Koh Lanta. Efter det ska vi hitta ett boende på Phi Phi (troligtvis Banyan) i fyra nätter och sedan tre nätter på Wanna's Place i Ao Nang! LÄNGTAR!!!

• Mitt livs lycka
    Thegran skrev 2010-08-08 17:09:26 följande:
    Förresten, är lite nyfiken, vad fick ni för pris på DR?
    Prutade ingenting... Obestämd vi tog via Sawadee och då blev det 3000 THB för en minisuite, triple i början av december. vad betalade ni - ni som prutade? Tungan ute
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)