Karolina75 skrev 2012-12-07 15:40:05 följande:
Hej! Jag är nu i akut behov av tips på bra ställen att åka till i Thailand! Jag skrev inlägg i tråden för ett par veckor sedan och skrev då att vi skulle åka till Thailand under vår föräldraledighet under januari 2014. Nu är hela vår livssituation totalt förändrad då vår dotter föddes död för drygt en vecka sedan. Vår sorg är akut, men när allting lagt sig lite grann så vill vi göra en längre resa tillsammans med den familj vi har idag. Vi tänker oss att åka i mitten/slutet av februari om det går att hitta direktflyg till Krabi då. Vi är två vuxna, vår 3-åriga dotter och mannens 6-åriga son. Vi vill vara borta sammanlagt 3 veckor och kan tänka oss att byta boende en gång. Vi söker efter lugn och ro, barnvänliga stränder, ett rum/bungalow/lägenhet med hög standard, hellre åt det lyxiga hållet än det mest prisvärda, där vi vi slipper trängas för mycket. Inget dubbelrum med extrasängar alltså utan gärna ett mycket rymligt rum, svit eller två rum ( i samma bungalow/lägenhet). Vi har skickat en bokningsförfrågan för någon av sviterna på ett hotell vi bott på tidigare, Laguna beach club, på klong dao, koh lanta, men inte fått något svar. Helst skulle vi kombinera ett boende där (som vi vet är bra) med något nytt för oss på rimligt avstånd. Eftersom vi inte fått något svar så vet vi dock inte än om det överhuvudtaget är möjligt och i så fall ser vi oss om efter andra platser (inte klong dao).
Tack på förhand om någon har något tips!
Hej Karolina75! Fruktansvärt tråkigt att läsa vad som hänt, kan bara beklaga sorgen och önska er bästa möjliga bättring om man kan säga så.
Här är några tips:
Vi älskar som sagt lugnet och den egna värld som Railey utgör, och vi bodde väldigt härligt och lyxigt på :
railayvillagekrabi.com/
Valde även på
www.railaybayresort.com/
Smidigt att åka till Railey från Ao Nang på vägen till eller från Lanta. Underbart att vara på Lanta men man vill ju inte vara där i flera veckor, så bra att kombinera med nåt annat.
Om ni vill till Ao Nang så har de bra rum som kan sättas ihop med "connecting door" på
phrananginnkrabi.com/
Inte jättelyxigt, trestjärnigt typ, men trevligt och bästa läget.
Lite lyxigare är Orchid, men connecting door rummen ligger i huvudbyggnaden, som är lite tråkigare än de (dyra) bungalowerna med direkt access till poolen från rummet.
www.aonangorchid-resort.com/
På Lanta är det ju gott om svenska villor som hyrs ut på Southern Lanta på Klong Dao, på Malee Seeview på Long beach med flera, det kan väl vara ett bekvämt och trevligt alternativ om man är flera. Titta t ex på
www.lantahideaways.se. Blocket brukar också vara bra.
Extremt lugnt är Koh Yao, och extremt vackert, lite knöligt att åka till och var ganska dyrt.
Jag skulle själv inte åka till Phuket igen, men om ni är intresserade av det finns det säkert många som kan tipsa. Det var också väldigt länge sen jag var på östkusten eller längre norrut, vi har liksom fastnat i södra västkusten och tycker Lanta är absolut bäst.
Här gärna av dig om du vill fråga något annat eller diskutera. Ni hittar säkert bra direktflyg till Krabi.
Lycka till och kram.