Inlägg från: Camilla D |Visa alla inlägg
  • Camilla D

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

3 härliga killar skrev 2011-11-23 12:51:02 följande:
    Pratade nyss m Fritidsresor,o då blev det andra bud.ska nu få tillbaka allt utom 10 000 kr plötsligt!så den jag pratade med igår sa helt fel!!
    Ni överväger inte att sticka ändå???

Så att det var snack om olika appar, min lille kille fullkomligt älskar "Sound touch" Finns en gratisversion (lite, heter den då) och sen en betal, kostar bara 22 kr och värd varenda öre!!!
  • Camilla D

Åh så skönt för er som åker snart!!! Lämna denna kyla (hatar kyla och just i dag har vi det rätt kallt!)
    Känns som en evighet till mars!

• Camilla D

Vi skall till Sunwing resort Kamala beach, bo ganska fint och tänkte äta ganska "fint" med. Behöver vi något vaccin eller annat då???  Har med våra 4 barn på 11, 9, 6 och nästan 2 år.

Hur gör ni andra med sånt???

• Camilla D

Åh tack för alla bra tips!!! Som helt oerfaren Thailandsresenär trodde man ju att det skulle vara säkrare att äta "fint" (alltså inte 5 stjärnigt med linnedukar, hehe 4 barn...vi hade nog blivit utslängda )
    Hur funkar det med barnen på såna små gatukök? Våra trista ungar (alla utom 2 åringen) är ju livrädda för kryddor. Var väl mest för att underlätta med deras mat vi tänkte mer på resturanger, men vi var kanske helt fel ute där. Bara bra, vi badar ju inte direkt i pengar efter att ha bokat denna resa...

Kollade priser på vaccinationer, A+B kostade 350 kr/vuxen, 250 kr/barn plus en avgift på 170 kr för alla. Var det normala priser? Räcker det med en vaccination eller är det en "två stegs"?

Vad skönt det är med er proffs, slipper man begå ALLA nybörjar misstag själv!

• Camilla D

3-stegs!!! Shit, det blir ju apdyrt!  1050/vuxen och 750/barn plus då avgiften på 510 kr!!!
    Antar att det bara är att bita ihop? Vi har ju aldrig vaccinerat oss innan men då (med barnen, de senaste 6 åren) "bara" varit i Turkiet, Cypern och Teneriffa X2, är ju lite närmare så det kanske inte är lika nödvändigt där.

• Camilla D

Ja det är sant. Man får se det som en investering! Men vi åker ju om typ 3 mån, hur mycket hinner vi få då? 2 sprutor? Räcker det innan? Skall man ta den sista efter då? Asch vad kass jag är på detta!

• Camilla D
    Eshack skrev 2011-12-29 11:28:03 följande:
    Hej! Jag har inte plöjt hela tråden men skulle vara jätteglad för lite tips om att resa med en liten (4 mån) och en 2 åring till Thailand. Vi är egentligen inga hotellhängare men kör safe med all inclusive ( det kanske var korkat förstår jag nu när jag läser om all smarrig billig mat). Vi ska bo på sunwing resort Kamala beach. Vad är smart att ta med? Vad finns inte där nere ( barnmat osv)? Jag vet inte om vi ska dra med syskonvagnen, men det känns ju som barnen behöver sova någonstans om vi är ute på dagen. Har även sele till lillen. Vi åker snart( om 3 v :) ) så en massa vaccinationer hinns nog inte med. Lillen kommer att hinna få sin andra vacc innan vi far, vet egentligen inte vad som ingår men båda får ngt utökat vaccprogram då pappan är från utlandet. Sedan blir det nog som sagt rätt mycket hängande på hotellet med omnejd. Om man ska ta sig någonstans, vilket är säkraste färdmedlet? Vad är bra att fynda och finns det bra shopping i närheten? Finns det toaletter på stränderna om man åker på utflykt? Ja, nu blev det tusen frågor, men jag är väldigt tacksam för tips och råd! Mvh Eva
    Åh dit skall vi i mars! Har valt inclusive ena veckan men bara frukost andra veckan. (så det blir ju bara 5 dagar med inclusive, känns rätt bra när man har kräsna barn )
    Jag vill veta ALLT när ni kommer hem!!! Massor om hotellet, maten, utbud av shopping, strand, utflykter, ja allt!
    Kul med en som skall till samma hotell!
  • Camilla D

Evasha: Tror det underlättar för er om båda har möjlighet att sova i vagn. Värmen tar ju på de små, är ju skönt att inte vara bunden till rummet vid varje sovtillfälle.
    Kan ni inte ta med 2 lite lättare vagnar? Köra varsin när det behövs.

• Camilla D

Hur gör ni med pengar? Skall de växlas hemma (Forex?) på plats eller tas ut i bankomat?
    Hur mycket fickpengar ungefär skall man beräkna för 2 vuxna 4 barn i 2 veckor?

• Camilla D

Åh tack! Haha ja där ser man, tur det finns proffs att fråga! Man tar väl Forex typ för det är enkelt, men när man ser detta så inser man ju att det är bättre att gå till banken, lika enkelt det egentligen (tom lättare för oss, bor i ett litet samhälle men Swedbank har vi ju i all fall)
    Vi kommer inte göra så väldigt mycket utflykter, kanske 2. Frukost har vi på hotellet men shoppa kommer jag ju
    Tack för infon!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)