-
http://elsaithailand.wordpress.com/Heeso skrev 2010-11-04 18:30:44 följande:Hade du bloggadressen? Vore kul att läsa då vi ska till samma ställe
-
Thegran skrev 2010-11-13 02:29:00 följande:chiccon funkar, vår har det dock blivit något vajs med framhjulen på. De "låser" sig, och svänger liksom inte runt som de ska. Det gör det väldigt bökigt att köra om de hamnar i fel läge. Vet inte om det är att de blivit böjda i sanden på stranden eller om något fastnat, har gått i en hel del lera o annat med den, Sambon sköljer av hjulen just nu, så får se om det funkar bättre efter det.
tror nog din 2åring får plats, vår dotter fyller 2 nästa vecka och har gott om plats i vagnen.Vi köpte vår liteway till Lanta resan i vintras, använde den där tre veckor och var supernöjda. Plockade fram vagnen i somras igen och skulle ta med den på semestern, men märkte då att framhjulen precis som du beskriver börjat strula. Kopplade inte ihop det med sandkörningen, men kanske ligger det något i det.. Mailade butiken jag köpt vagnen av och berättade om problemet och de skickade nya framhjul. Så nu inför årets resa är vagnen som ny :)
Vår son var 2½ i vintras och denna resa kommer han vara 3½ och jag är inte orolig att vagnen kommer att bli liten.
-
Betapred, vad har man det till - är det något ni tar med fö att ni vet att ni kommer att behöva, eller om utifall att något händer?babanoos skrev 2010-11-14 23:53:44 följande:Var har ni allihopa i erat reseapotek?? Fick Betapred på recept av en läkare idag...men annars vet jag inte om jag missar nåt annat viktigt!
Mitt reseapotek blir nog väldigt begränsat, kommer att ta med nässpray och alvedon så att jag har på flyget om någon får ont i öronen.. men sen köper jag på plats om behov uppstår.
På kolanta finns mängder av apotek med nästan samma sortiment som här hemma, de kräver dessutom inte recept på t ex antibiotika så jag förlitar mig på dem.
Någon som har något måste, vad är det viktigaste i ert reseapotek?? -
Ja på koh lanta finns blöjor, mamy poky - eller nå´t heter de, fungerar som vanliga. Finns lite större förp inne i saladan annars finns mindre förp på butikerna efter vägen. De är inte superbilliga, ungefär samma pris som här hemma.m77 skrev 2010-11-14 22:59:36 följande:Kan man köpa blöjor till en 5-månaders bebis på Koh Lanta och Ao Nang, dit vi åker 5/12 - 19/1? Vilka märken finns?
-
Vi lånade en vagn på arlanda, precis innan vi checkade in vår vagn, den nyttjade vi tills vi klev ombord på planet.Echidna skrev 2010-11-15 23:42:48 följande:Detta är taget från Resfeber.se
"På en del flygplatser (bl.a. Arlanda) kan man låna en vagn när man checkar in sin egen vagn. Lämna annars inte ifrån dig paraplyvagnen vid incheckningen. Det kan mycket väl hända att ni blir sittande i 3–4 timmar på flygplatsen på grund av förseningar."
Vad tänkte de här? ska jag ta med mig vagnen in i flyget? Vi ska till Thailand i januari och vår son är då 5 månader och behöver en lätt vagn som kan användas både som sittvagn och liggvagn. har ni några förslag?
De menar nog bara att man ska fixa lånevagn innan man checkar in sin egen.. så att ni inte står där utan vagn,
skulle det mot förmodan vara slut på lånevagnar löser man troligen det med att man får nyttja sin egna. -
Om 4 veckor sitter vi på planet nu, borde rimligtvis ha kommit halvvägs dessutom, längtar
-
vi har 4v kvar och nu har jag börjat fixa lite inför resan, kom på nu att jag måste ha ett nytt insektsnät till vagnen..Tullemi skrev 2010-11-17 07:42:11 följande:Jag hade planerat att sitta och googla på kvällarna, men än så länge har det inte blivit av . Jag är trött som en hund kl 21-22 , men jag hoppas jag hinner kolla upp nåt iaf för det är 4,5 vecka kvar till avresa
Någon som vet var det finns att beställa med låg frakt? Undrar om jag ska satsa på nät till tvillingvagn trots att jag har en enkel - tycker det enkla vi hade sist var lite litet, kan det funka tro? -
Jag skulle inte åkt utan vagn till min treåring.annaOmeja skrev 2010-11-17 11:47:22 följande:Nu har vi skickat iväg ansökningarna för visum. Hoppas det inte tar alltför lång tid och att det inte ska bli några problem. Väntetiden är tydligen mellan 2-3 veckor nu.
Velar fram och tillbaka. Vi har sagt hela tiden att vi kommer att klara oss på en vagn. Om det skulle vara så att 3-åringen blir trött i benen så får hon åka så tar vi 6-månader i bärselen. Men det är mest kvällstid jag funderar, 3-åringen är rätt kvällstrött och det skulle vara så tråkigt att få lov att gå hem om vagnen är upptagen av den minsta. Så nu funderar jag på att köpa en till väldigt enkel liten vagn med liggläge att ta med. Har hittat en beg, för 300:- på blocket. Om det skulle vara så att vi inte behöver den så kan vi ju ge bort den till någon thailändare, känns som att jag hellre tar med två vagnar om det nu skulle behövas än att ångra sig när man väl är i Thailand att man skulle ha haft en till. Vi tar inte med oss den hem igen utan då får den bli kvar där nere.
Vad tror ni, är det onödigt med två vagnar?? OBS!!! det är papalysulkys jag menar när jag säger vagn. -
Åkte Bluecomfort med Tuifly i vintras och filtarna låg vid varje stol redan när vi klev ombord. Det fanns gott om filtar.
På hemvägen somnade sonen över både mitt och hans säte för jag fällde upp armstödet emellan, så jag blev utan plats. Jag tog då 3-4 filtar och la mig på golvet, där var det dragigt så det behövdes, men sittande i stolen hade jag inget behov av filt. Hade på mig kjol leggings och hood båda vägarna.
-
Vi har 23 dagar kvar till avresa nupassau skrev 2010-11-21 16:20:03 följande:I morgon börjar vi med våra kalendrar... Det är då 24 dagar kvar tills vi åker!
Har börjat fundera lite på vad som ska med, och lagt viktiga saker på en särskild hymma i garderoben.
Nu börjar den dock bli överfull så jag måste hitta ett större ställe att samla på.
Tar ni med er något speciellt i matväg, som ni tror att ni eller barnen kommer att sakna?