• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

stockrosen skrev 2010-07-05 13:15:26 följande:
    www.reseguiden.se/forum/blogg/vaccinationer-f...

Inte ens jag som är så nojjig orkar och bryr mig om allt som står där.....
    Det är klart att det kan vara bra att känna till faror/risker osv, men jag undrar hur kul semster man får om man är alltför påläst och dessutom kanske förstorar upp faran? Nu avser jag bloggen, inte dig, Stockrosen
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-07-05 18:28:28 följande:
    det är kul att upptäcka att biljetterna för samma flyg som vi åker med  nu kostar ca 3000 kr mer per person än när vi bokade! :)
    Hm, vår resa är fortfarande 4000:- billigare än när vi bokade . Får se om priset går upp senare, men inte för att det spelar nån roll, vi har ju redan betalat den.
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-05 21:44:52 följande:
    Mileas Mamma  - Fy vad surt att resan blitt dyrare, men man vet ju aldrig när det är läge att boka... Ska sparka lite på min karlslok så vi bokar snart Ska bara komma överrens om vilken flygplats vi skall flyga från...
    Vi kunde ju enbart flyga över jul och nyår så vi vågade inte vänta på att priserna ev skulle ändra sig till vår fördel. Det viktigaste är att vi kommer iväg iaf
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-05 21:52:02 följande:

Håller med dej, det viktigaste är att man kommer iväg =)

Jag vill flyga från Köpenhamn = direkttåg från Kalmar.

Sambon vill flyga från Arlanda = vi landar i Sverige, har övernattning där.

Vilket hade ni valt?

Oj, svårt val. behöver ni vänta länge i Köpenhamn innan ni kan ta tåget hem?
  • Tullemi
    Flamma skrev 2010-07-05 22:06:07 följande:

Det tror jag inte, har för mej att flyget landar på morgonkvisten.

Det är bökigare att ta sej till Arlanda, även om vi har sovplats i Hägersten. Det är ju antagligen en del byten dit, och så tar det nog längre tid till Stockholm än till Köpenhamn.

Båda flygen är direkt flyg till Bangkok och sedan vidare til Phuket eller Krabi, så det spelar ju ingen roll och de kostar typ lika mycket, så det har inte heller nån betydelse...

Jag brukar alltid känna att när man väl är på väg hem så vill man hem direkt, så fort som möjligt. Och det mest direkta för er låter ju som Köpenhamn.
  • Tullemi
    stockrosen skrev 2010-07-05 23:51:06 följande:
    som jag har föstått det så är den tyvärr spridd över hela asien. Så det "hjälper" liksom inte att åka till Malaysia eller något annat land i just asien.

Nu till något trevligare....
    Har någon av er hört något om Air Berlin? Hittade relativt billiga biljetter..........men har aldrig hört talas om dem ens.....
    Har nån hört om Silk Air då? Vi flyger från Singapore till Phuket med dom.....låter spännande "silk air"
  • Tullemi

Stockrosen, nu får du sluta surfa på nätet efter maneter . Du har manetsurfförbud nu!!

• Tullemi

Vacuumpåsar är till för att platta ner klädpackningen så man får plats med mer saker, speciellt på hemresan när man säkert har lite shopping osm sk med hem . Några blöjor tar vi med, men mest för att slippa gå ut att köpa det första man gör när man kommit till sitt hotell/lägenhet osv. Sen handlar vi dom i affären i Thailand. Vi brukar också använda oss av tvättservice. Jag kommer aldrig mer packa ner så mycket barnkläder som jag gjorde sist - första resan med barn. Inte ens hälften användes.

Vi har flugit direktflyg till Phuket, fast med Ving/Thomas Cook. Milea var då 9 månader och fick sitta i knät på oss. Vi hade dock förbokat platser (mot avgift) för att få bättre platser med benutrymme.

• Tullemi
    hag7 skrev 2010-07-08 07:45:43 följande:
    Jag har varit en gång i Ao nang då våran lilla tjej var 1 år o tyckte faktiskt att det var lite jobbigt att åka ut med båtarna, varför hålla på med massa onödigt jobb då det finns så många fina ställen i Thailand !
    Kan rekomendera Bang Tao lugnt o fint men går snabbt att ta sig till större ställen tex Kata.
    Åh, berätta lite mer om BangTao. Min man vill dit men jag tycker det verkar som om det finns mest resorter och ingen riktig by/stad. Få fristående restauranger osv. Nåt för pensionärer typ :-S...har jag fel?
  • Tullemi

Asat: Tog det 45 minuter till Patong? Då ligger det lite längre bort (norrut) än jag trodde. Minns du vad det kostade att ta sig in till Patong?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)