Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Inte ens jag som är så nojjig orkar och bryr mig om allt som står där.....
Håller med dej, det viktigaste är att man kommer iväg =)
Jag vill flyga från Köpenhamn = direkttåg från Kalmar.
Sambon vill flyga från Arlanda = vi landar i Sverige, har övernattning där.
Vilket hade ni valt?
Det tror jag inte, har för mej att flyget landar på morgonkvisten.
Det är bökigare att ta sej till Arlanda, även om vi har sovplats i Hägersten. Det är ju antagligen en del byten dit, och så tar det nog längre tid till Stockholm än till Köpenhamn.
Båda flygen är direkt flyg till Bangkok och sedan vidare til Phuket eller Krabi, så det spelar ju ingen roll och de kostar typ lika mycket, så det har inte heller nån betydelse...
Stockrosen, nu får du sluta surfa på nätet efter maneter . Du har manetsurfförbud nu!!
Vacuumpåsar är till för att platta ner klädpackningen så man får plats med mer saker, speciellt på hemresan när man säkert har lite shopping osm sk med hem . Några blöjor tar vi med, men mest för att slippa gå ut att köpa det första man gör när man kommit till sitt hotell/lägenhet osv. Sen handlar vi dom i affären i Thailand. Vi brukar också använda oss av tvättservice. Jag kommer aldrig mer packa ner så mycket barnkläder som jag gjorde sist - första resan med barn. Inte ens hälften användes.
Vi har flugit direktflyg till Phuket, fast med Ving/Thomas Cook. Milea var då 9 månader och fick sitta i knät på oss. Vi hade dock förbokat platser (mot avgift) för att få bättre platser med benutrymme.
Asat: Tog det 45 minuter till Patong? Då ligger det lite längre bort (norrut) än jag trodde. Minns du vad det kostade att ta sig in till Patong?