• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

FredrikaoEmil skrev 2010-06-05 17:38:47 följande:
    menar du 800kr per resa eller 800kr för platserna både dit och hemväg?
    790 kr för både dit å hem (395 kr x 2). Fast det var nov 2008, kanske har ändrats.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-06-05 17:49:07 följande:

Idag har vi bestämt oss!
    Vi åker till Thailand juni - 2011 också och provar då på östra sidan.

Känns riktigt bra, sex hela veckor att se fram emot i vinter och sen, när längtan börjar sätta in igen, så är det dags för en resa igen! Blir dock inte lika lång resa, 3-4 veckor satsar vi nog på.

svenska sommaren är härlig. Men ingenting emot hur härligt LOS är!

Ah, vilken lyx då
  • Tullemi

Stockrosen: jag funderar inte på sådana saker, då blir semestern helt förstörd. Man gör vad man kan för att skydda sig själv och sina barn (alltså det vanliga som vaccination, handsprit och allmän renlighet), mer kan man inte göra varken hemma eller i Thailand.

• Tullemi
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-09 08:52:14 följande:
    jag känner igen harigheten...nu senast funderade jag över dom där livsfarliga maneterna...hur känner i inför dom?
    Dom är trots allt ovanliga. Vad jag har förstått så finns dom väl oftare på småöar och mindre turistiga ställen.....kan ha fel dock. Men ni ska till Phuket och jag har aldrig hört om kubmaneter där.
  • Tullemi
    winters skrev 2010-06-09 16:28:14 följande:
    Har oxå börjat kika på platser i planet, på Fritidsresor står det inte flygplanstyp, men det gör det på Apollo, A332, och det är samma flygtider, så det borde vara samma plan.

Då är det extra benutrymme på alla platser om jag har fattat det rätt och extraextra längst fram, men de får vi inte boka eftersom vi reser med en ettåring.

Finns ett par platser med en vägg framför där det ser ut att vara gott om plats, de är dubbelt så dyra som de andra. Sedan finns det tvåplatser längst bak där det är extra brett i gången eftersom det är en stol mindre. Vad tror ni är bäst, någon som har valt det ena elller andra?

Finns det något smart att lägga ett sovande barn (ca 13 månader) i som går att ta med som handbagage, eller är det knäet som gäller, eller golvet om det är gott om plats?
    Oscar 091001
    Vi förbokade de platser med en vägg framför och vi kunde ha dottern på golvet. Dock fick min man även krypa ihop där pga folk som försökte gena över detta utrymme. De såg inte dottern på golvet så hon höll på att bli trampad på, fast folk inte ens får lov att gå där. Jag har dock hört att vissa flygbolag inte tillåter att man har sitt barn på golvet.
  • Tullemi
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-10 20:46:14 följande:
    Hej! jag undrar hur ni som åker charter gör med reseförsäkringar, tecknar ni charterbolagens extra reseförsäkring eller kör ni på bara hemförsäkringen och den försäkringen man får om man betalar med kontokort?? och sen undrar jag om ni åker med resebolagets transfer till hotellen eller åker ni taxi som ni fixar själva?? känns ju som det borde gå snabbare med taxi och jag antar att våran so kommer vara mycket trött och kinkig när vi landat och då känns ju inte bussresa så spännande...eller?
    Vi åkte med Ving sist och hade bara hemförsäkringen. Vi fixade transfer själva. Snabbt och mer bekvämt.
  • Tullemi
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-10 20:51:24 följande:
    ok ja vi åker med ving...vi kommer att komma tidigt på morgonen och åka mitt i natten hem...men det borde väl inte va något problem att få tag i taxi ändå va?
    Hotellet brukar alltid kunna hjälpa till med transfer till flygplatsen när man ska resa hem. Och på flygplatsen brukar det vara fullt med taxigubbar som mer än gärna kör
  • Tullemi
    PLRMamma skrev 2010-06-15 10:32:53 följande:
    Vi åker till Phuket i dec i 3veckor. Var där 08 med vår 1åring och nu ska vi åka igen med barnen som då är 3 och 1 år. Skoj om man kunde träffa fler barn familjer
    Vi ska också dit i dec i 3 veckor . Var ska ni? Vi har samma ålder på våra barn ser jag.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-06-15 12:10:09 följande:
    Vi ska också dit i dec i 3 veckor . Var ska ni? Vi har samma ålder på våra barn ser jag.
    Nästan samma ålder, ska jag väl säga . Vi ska till Karon Beach 20 dec, över jul och nyår.
  • Tullemi
    Ancilla skrev 2010-06-15 12:46:12 följande:
    Tajjo och Mileas mamma, har ni hittar resor med något erbjudande eller har ni bokar med vanliga priset? Vill också åka i nov eller dec. Har tåv barn, ett som då kommer att vara 2 och ett som kommer att vara 4.

Ancilla
    Vi flyger reguljärt och har bokat via destination.se. Vi fick ett pris som vi tyckte lät bra, men senare har jag sett att priset gått ner med totalt  5000:- (3 vuxna, 1 barn i eget säte och en 10-månaders). Vi får stå vårt kasst och vara glada för det pris vi fått (39.000:- över jul/nyår). Boende bokar vi privat.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)