MissCh skrev 2010-09-14 11:55:29 följande:
Hej, det var ett litet tag sen jag var inne här nu, säkert en vecka :)
Angående medicin och blödningar, då måste det vara samma med acetylsalicylsyra då, dvs magnecyl, albyl, treo o dyl? Det förtunnar väl också blodet? Det ger man ju inte så ofta till barn, men det kan ju vara aktuellt för en själv. Jag visste inte det om ipren innan, så det var bra info.
I övrigt angående dengue, så ska man ju inte ta myggmedel på bebisar. Men tycker inte ni att det borde vägas risk mot risk? Jag menar här i Sverige osv är det ju en sak, men det känns som det vore bättre med lite MyggA än risk för dengue?
När det gäller vagn har jag nu tänkt att ta med två vagnar! Vår bebis är bara 4,5 mån när vi åker, så att bara ha en paraplysulky känns för lite. Vi ska ha någon begagnad kombi/sittvagn med ligginsats med, som vi checkar in, och även passar på att packa ner lite bebisgrejer i (blöjor, välling). Den blir skön att ha att sova i etc för en liten bebis. Sen tar vi även en liten resesulky, förmodligen en Maclaren (efter tips i tråden) med liggläge, som vi har för det mesta när man är ute, åker tuktuk mm, och det blir bara den som vi tar med vidare. Vad tror ni om det? Tanken är att det ska vara tillåtet eftersom vi har fler barn, och den gå på min 4-åring...
Åker du reguljärt så är det vanligen bara infants som får ha med en vagn, alltså under två år. Möjligen just Thai mer generösa, kolla med bolaget!