Thegran skrev 2010-08-06 18:18:57 följande:
Någon som har tips på mysiga restauranger på Klong dao?
Det ska vara avslappnad stämning, gärna så man kan sitta på sackosäckar eller dynor vid ett lågt bord, barnvänligt (= barnen kan leka i sanden i närheten av bordet) billigt, god thaimat
(för er som varit på where else på Klong khong så är det ungefär det stuket vi söker)
tar även gärna emot tips på bra matställen längs med huvudvägen i höjd med Klong dao.
västerländsk mat är vi inte direkt intresserade av, så sådana tips önskas inte :)
Ja, det har jag verkligen. Vi gillar Hans, man sitter på mattor på stranden med thaikuddar runt om. Superlätt med barnen. Thailändarna spelar fotboll framför, det dras upp nät osv. Maten är dels västerländsk med tyskstuk, min man gillar helt kött och det har de här som är supergott. Jag äter mest från thaimenyn som är mycket bra, särskilt fisk och skaldjur. Typ 200 baht för en thairätt att bli mätt på. Ligger rätt nära Southern Lanta.
Detta är enda stället på hela stranden där man kan sitta på stranden på dynor.
Längs huvudvägen äter vi nästan jämt på Sawadee som ligger mitt emot Southern, bredvid optikern, jättebra mat, trevlig service och lokal samt tramsbilligt (kring 60 baht).