• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Mangoshake i all ära, men vattenmelon och banan är outstanding ;)

ja, alltså, inte ihop utan i varsin shake :)

• Thegran
    Camilla D skrev 2012-01-11 15:55:15 följande:
    Är det så illa med vin alltså? Tycker inte om öl, men drinkar funkar ju alltid Det är väl mest att det kan vara gott att ta ett glas vin till maten ibland. Vad är det för "fel" på vinet där? Surt/sött/äckligt? 
    Dessa fruktdrinkar låter ju underbara! Speciellt vattenmelon! Vad kostar en sån i Phuket (Kamala)? I Svenska pengar (har inte lärt mig valutan ännu, är ju ett tag kvar tills vi reser)
    inte för att jag har svar på din fråga men, på Lanta får man oftast ge ca 70 bath för en fruktshake, ca 15 kr. Men de är rejält stora.
    finns billigare med, om man äter på enklare ställen.
  • Thegran

På Lanta kan ni också köpa von, The frog, som har samma ägare som Lanta Diver, har både vinshop och fin restaurang.

• Thegran
    CallGirl skrev 2012-01-12 09:49:18 följande:
    Jag har bott i trakterna runt Thailand under ett års tid och blev magsjuk en gång. Då åt jag ändå glass, hade is i vatten och liknande.
    isen ska vara helt ok! Isen köps från isfabrik, där den tillverkas.
    Restauranger är tvugna att ha just den godkända isen, och kontrolleras imellanåt.
  • Thegran
    MissKaos skrev 2012-01-12 10:21:56 följande:
    Då har vi samma smak Den svarta är godast.. Köper även wincooler och dyl. Breezer eller vad dom heter är med goda (Dom gröna) men lite sött blirdet!

I-landsproblem: Kommer få mensen därnere. SURT sa räven men svårt att u ndvika när man är borta 3 v. Mna kan ju inte gärna boka resan efter det.. Packar iaf lite tamponeger (finns såklart att köpa) men jag brukar bli så svullen och grinig innan. Tror ni massage hjälper?
    behöver du tamponger som är större än minsta storlek som finns här i sverige, så ta med dig hemifrån så du klarar dig

och som nån skrev - mensen går att skjuta upp, kan ju vara värt att göra det :)
  • Thegran
    Halvblod skrev 2012-01-12 11:03:20 följande:
    Fan va gött att det verkar finnas betydligt bättre viner att få tag på nu! Svärmor är "muslim" (född men ej särskillt religös, håller dock på vissa traditioner) och dricker inte men jag och mamma uppskattar båda ett glas gott vin så då kan hon och jag hålla ihop

Miss Kaos: Jag har samma jobbiga problem med mens under resan. Ska ringa min BM och kolla om det går att få någon tablett som skjuter upp mensen. Jag blöder så väldigt mycket sedan jag fick barn och det känns ju inte alls lockande när man är i ett tropiskt land med sol och bad
    blöder du mycket så testa Cyklo F! Receptfritt på apoteket. minskade min mens jättemycket, och minskade från 7 dagar till 3 dessutom.

får dock inte tas om man ammar.
  • Thegran
    Simbaa skrev 2012-01-12 15:35:34 följande:
    Vad finns det för resebyråer som ni använder av när ni bokar flyg
    Jordenresor.se och Jade.se! toppenbra!
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2012-01-12 17:40:59 följande:
    funkar den redan första månaden man tar den?
    ja, de funkar efter ett par timmar. tror man får  ta 8 st per dag.
    För mig fungerar de  toppen, men har läst här på FL att de inte hjälper alla tyvärr. Men värt att testa iaf!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2012-01-12 18:06:57 följande:
    Tessa: min pappa lånade vår laptop och jag har sparat länken till er resedagbok (elsa i Thailand) i min webhistorik, så där satt han och läste och njöööt. Det var riktigt kul läsning sa han
    hahahaha vad kul :)
    Ni får testa Lanta nästa gång ;)
  • Thegran
    MissKaos skrev 2012-01-13 09:38:06 följande:
    HAr med mig, menhar alltid köpt påplats.. Det finns
    Jag hittade bara tamponger motsvarade storlek mini i sverige, men letade kanske inte tillräckligt :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)