• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Halvblod skrev 2012-01-06 23:19:21 följande:
    Föresten jag behöver föresten lite hjälp!
    Idag började jag packa ner kläderna som ska med på resan (vi ska flytta precis innan resan därav den tidiga packningen Flört).
    Shorts, tröjor, linnen och klänningar är klart så att barnen har ca 4ombyten var. Men hur har ni gjort med varmare kläder? Vi har en flicka så jag funderar på tights och en tunn kofta till henne och så det hon åker i som så klart blir med långa armar och långa ben.
    Vet inte vad jag ska ta med till sonen för han ju mest jeans och mjukisbyxor som känns lite varmt (typ velour och annat lite tjockare).

Och pyjamas? Har era barn haft det på natten när man har AC på rummet eller blir det för varmt? Kommer fan inte alls ihåg hur vi gjorde när Leia var bebis. 
    Vi hade med tights, både hellånga och de i lite kortare modell. Använde dem faktiskt ibland på kvällarna, speciellt de halvlånga. Jag använde tights och långärmad själv ibland jag med på em och kvällar. Man blir lätt lite frusen så fort solen börjar gå ner tycker jag. (kan tillägga att jag är extremt frusen av mig, haha, samt att vi åker i november jämt vilket inte är varmaste perioden)

ta med tights till sonen med! det funkar ju till pojkar också! kolla tex polarn och pyret, de har tunna fina långkalsonger/tights.

Vår dotter hade pyjamas med lång ärm och långa ben, blev absolut inte för varmt, kändes tvärtom nödvändigt för utan den blev hon kall.
  • Thegran
    Edwin07 skrev 2012-01-08 13:57:12 följande:
    Hej allihopa! Vi ska till Bangkock i 2 dagar med en 3- och en 5-åring. Tidigare har vi bara varit och badat i Thailand. Vi behöver tips på bra köpcenter och roliga aktiviteter. Har hört om ngt köpcenter som hade stort akvarium med rockor och stora vattendjur, är det bra? Alla tips mottages tacksamt!
    Bästa köpcentret är enligt oss MBK. Där hittar du allt. Fungerar bra med barn där också.
    Undvik marknaderna, hysteriskt mycket folk.

Åka båt på floden är en mysig utflykt.
  • Thegran
    Halvblod skrev 2012-01-08 20:01:29 följande:
    Vi bokade flygstol med Qatar via Ticket och fick barnpris. Var väl inte jätte jättemycket billigare men någon tusenlapp skillde iaf.
    Vet inte hur det fungerar med charter för det har jag aldrig åkt till Thailand eller ens med barn för den delen. 
    På de allra flesta reguljärflygen betalar barn över 2 år 75% av biljettpriset.
  • Thegran
    K Json skrev 2012-01-08 20:24:57 följande:
    Hej! Någon som vet om man kan betala med visa kort på restaurangerna på koh lipe?
    tycker du ska undvika att betala med visa kortet, iaf på mindre ställen, även om det skulle råka gå.
  • Thegran

På tal om glass, i Ao Nang finns ett glasställe som heter Swensen eller liknande, ligger alldeles vid McDonalds, MISSA INTE DET för guds skull, om nån nu ska till Ao Nang. 

• Thegran

Avvin skrev 2012-01-08 20:50:13 följande:
    Å, detta kanske kan va ett ställe att fira en 4-åring på! Redan 3 dagar efter vi kommer ner är det dags för första födelsedagen. Ska kolla in Swensen. Tror vi bor ganska nära McD. Bra tråd detta! Är för övrigt på plats "halvvägs" i Dubai om 8 dygn. Säger som MissKaos - men vem räknar?
    hm, bilderna hamnade konstigt...men du ser ju iaf :)
  • Thegran
    Avvin skrev 2012-01-08 21:44:28 följande:
    Tack TessaG. Jag tror vi har en plan för födelsedagen, ser ju underbart ut!! Perfekt för en glassälskande blivande 4-åring! Du har inte fler Ao Nang-tips? visst var det du som tipsade om Aree Tara oxå?
    Japp, jag tipsade om Aree Tara.
    Har ingen större koll på Ao Nang, bara varit där en gång. Tänkte stanna en vecka eller två, men åkte därifrån efter 3 eller om det var 4 dygn.

Men utflykt till Railey är ju alltid trevligt. Phra Nang beach är fantastiskt vacker.
    Ao Nang är nära Krabi town där man absolut bör bo en natt och utforska staden, den är mysig.

du kan kolla min resblogg om du vill, www.elsaithailand.wordpress.com
    där finns lite foton från aree tara, ao nang, railey och lanta mfl ställen.
  • Thegran
    MissKaos skrev 2012-01-08 21:53:52 följande:
    8 dagar och 20min.. Sen är vi i luften *terrar tråden*
    *håller för ögonen och vill inte se* ;)

nädå.
    Men jag vill oooooockså åka NU!

Längtar tillbaka helt otroligt mycket. Saknar tom alla miljoner cikador som spelar så man blir tokig ibland ;)
  • Thegran
    TomMon skrev 2012-01-08 23:23:38 följande:
    Vi älskar Ao Nang, men det kan bero på att jag jobbat där och att många av våra vänner bor där! Tittade på bloggen, färgar de verkligen kycklingarna?! Gud vad hemskt...

Ja, kycklingarna var tyvärr färgade, helt bisarrt.
  • Thegran
    DecemberBebis skrev 2012-01-10 12:14:25 följande:
    här finns väl många koh lanta fantaster ? 
    min bästa vän ska gifta sig i thailand och har bestämt sig för koh lanta , jag känner inte till koh lanta så värst bra , vilken strand är finast och lämpar sig bäst för bröllop ?? 

tips på boende ?      
    allra finast är ju stranden vid nationalparken, men dit är det ju också lite småbökigt att ta sig.

Men Long beach, relax bay eller klong nin..?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)