Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
KEL08 skrev 2010-12-29 11:22:26 följande:
Sitter och kollar på alla trådar jag hittar om Thailand nu.. Får bara en större klump i magen :( Vill ju åka fast ändå inte.. Hur förklara?? Svårt svårt läge!Så sa svägerskan om charter också, men hon är ju van resenär också. Hon kan inte sätta sig in i hur vi känner såklart. GAHH!! Blir galen!
Det jag känner är att om vi åker så vill jag inte hålla på och göra massa utflykter som innefattar båtar och bilar osv. Ev. blir det Koh Kho Khao, nåt ni känner till?? Bilderna ser ju helt underbara ut och jag skulle lätt kunna mysa runt där i 2 veckor utan problem.
Svägerskan är en rätt så dominant person och ska bara ha sin vilja igenom.. Vi var till Åbo i somras på en weekend. Där skulle det letas efter den bästa restaurangen osv. Då var sonen 3 månader och jag ammade vilket inte kändes så roligt på en central trång krog... Så nu känner jag att det får vara nog!
Hon säger hela tiden att det kan ju vara sista resan med pappa osv. Då spelar hon ju på dåligt samvete igen.. Så fult och lågt gjort! Vi VILL ju åka, men vi är så osäkra!!!
Det ligger ju också nära Khao Lak, dit kan man ju åka istället för Phuket.