Pajsarn skrev 2010-05-13 08:39:56 följande:
Tessa G: Det är ju därför man ska boka på plats!!! Vi bokar alltid bara 2-3 nätter hemifrån och sedan känner vi oss för och ser oss omkring när vi är där. Väl där får du alltid pruta, för våran del prutade vi ner ordentligt på just Noble House. Pruta eller ej, priset är alltid bättre där. Dessutom kan allt se jättebra ut på nätet men det kanske inte motsvarar förväntningarna när man kommer fram....har gjort den tabben ett par gånger.
visst kan man göra så. Vi skulle absolut åka ner utan boende bokat om det var under lite andra omständigheter.
Nu har vi ju dock ett litet barn med oss, plus att vi vill bo nära svenska skolan för att underlätta. Vi ville dessutom ha fyra bungar/rum. En bunge åt oss (jag, sambo, dotter) under fyra veckor, en åt mina föräldrar, en åt min syster och en åt mina svärföräldrar som är med oss två veckor där. Det kändes helt enkelt osäkert att lyckas hitta boende åt alla på samma ställe, som dessutom låg nära skolan och var inom ramarna för vad vi vill lägga ut pengamässigt.
Vi har goda vänner som bor halvårsvis på lanta, de har varit och kollat upp resorten åt oss och betalat vår deposition. Vi litar helt och fullt på deras omdöme :)
och mycket bättre pris än vad vi fick via mailkontakt hade vi nog inte kunnat få på plats heller ;) Vi betalar långt under lågsäsongspris under högsäsong, pga att en ur personalen uppgav fel pris.
Vi har dock inte bokat något för de två sista veckorna i Thailand och kommer inte göra heller fören vi är i landet iaf. Det var just boendet på Lanta vi ville ha färdigt pga av omständigheterna ovan :)