• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-05-04 07:59:32 följande:
    Oj, det låter som om det skulle kunna bli oroligheter i Thailand senare i år, i samband med valet.  Men vet ju aldrig. Vi flyger ju iofs inte via Bangkok så om det blir protester osv så kaaaanske vi slipper det.....*hm*. Hemskt det låter att man bara är orolig för sin resa och inte bryr sig om läget i Thailand *harkel*.....
    självklart bryr man sig om läget i thailand, men när man ev påverkas personligen kommer det närmare. Så är det väl med det mesta här i världen.
  • Thegran

snart kan man boka reguljära resor till nästa sommar :) tror jag ska lägga in en bokning så fort det går.

• Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-05-07 13:14:49 följande:
    oj vi som precis kan boka våran resa mars - april...
    ja, alltså..snart är ju relativt :) 11 mån i förväg är det ju. Så, om några månader så ;)
  • Thegran
    leson76 skrev 2010-05-07 19:02:34 följande:
    Usch, det var tråkigt att läsa. "Hemskt"...:(
    kan du inte ta något annat boende? eller har du redan bokat?
  • Thegran

för er som ska till Lanta, vill jag återigen slå ett slag för världens mysigaste restaurang!
    Where else på Klong Khong!
    En bit bort om man bor på Klong dao eller Long beach, men helt klart värt en tuktuk tur!

• Thegran

Någon som varit på Khanom? Lite nyfiken på stället

• Thegran
    Mawe123 skrev 2010-05-09 17:59:50 följande:
    åh pizzorna på Bayen, i världsklass
    håller med!! Pizzorna på Bayen och pizzorna på Mr Wee på stranden är de godaste jag någonsin ätit!
  • Thegran
    YlvaD skrev 2010-05-09 20:22:48 följande:
    Hej alla!Vi har reserverat en kombiresa med följande platser:2 v. Kho Lanta sedan vidare till Khanom 1 v. för att avsluta 1 v. i Khao Lak.Har fått lite kalla fötter, då jag var i kontakt med en tjej på webbsupport och hon sa att när man ska byta hotell, så får man först åka tillbaka till flygplatsen (Krabi) för att hämta upp fler resenärer och sedan vidare till det "nya" stället.Känns sådär att sitta på buss en hel dag:)Är det någon som åkt denna rutt? Är den genomförbar? Har med en tjej som då är 4½.Mvh// Ylva
    har du tips på någon sida där det finns bra fakta om Khanom? var exakt ligger det, vet du det? :)

känner förresten igen dig från thailandforumet :)
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-05-09 20:10:35 följande:
    Shit vad man börjar längta 7 månader kvar..
    vi har 176 dagar kvar...men vi hade runt 300 när vi bokade, så snart har halva tiden gått :)
    och nu är det sommar så då kommer tiden susa förbi!

sitter dessutom och planerar nästa resa redan, alltså inte den med avfärd 1 nov utan den som ska bli därefter...ibland är man bra knäpp!
  • Thegran
    YlvaD skrev 2010-05-09 20:36:44 följande:
    Hej igen!TessaG: Jag har inte hittat mycket info, mer än att det är MYCKET LUGNT... säger att det ska vara som thailand var för 10 år sedan och med hyfsat bar priser:) Fina orörda stränder och det är mångar thailändare som semestrar där.Vi blev bara så sugna på att se en ny plats. Vi har ju inte varit i Lanta heller förut.Jag känner igen dig oxå från thailandforum, där jag är inne flera gånger om da`n, hihi....Matildao3oMaja06: Vet du vad transfern kostar på ett ungefär??Tacka för alla svar:)// Ylva
    kanske ska ta en liten funderare, eller iaf försöka hitta lite info om stället. Låter ju helt klart som ett alternativ efter Lanta! När ska ni åka?

Ja, thaiforumet hänger jag på dagarna i ända och har gjort sen 07 :) superbra!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)