• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MBK

obelix skrev 2011-03-15 13:25:54 följande:
    Detta hotellet har vi tittat lite på, är rummen stora, finns plats för 2 vuxna men bara ett barn, vi har 2 så vi funderar på att ha casja som fyller 4 i sommar i vår säng.

Ligger detta hotellet nära oeacen world? har aldrig varit i bangkok så vi hittar inte ett smack....

Man prutar inte inne i varuhusen va? typ mbk?  eller det huset som siam oacen world ligger i?
    MBK ska du absolut pruta på!
    Det går inte överallt, speciellt inte i de mer riktiga butikerna men de som är mer som marknadsstånd går det helt klart att pruta en hel del.
  • Thegran
    Clis skrev 2011-03-16 07:16:19 följande:
    Vi ska bo på Klong Dao och på hotellet Royal Lanta Resort & Spa.
    Bokade gjorde vi själva reguljärt. Så flyg blev med Finnair 7600:-.

Jag har aldrig varit till Koh Lanta förut så det ska bli jätte roligt!
    Ni kommer inte bli besvikna, Lanta är helt fantastiskt!
    Missa inte att åka till de andra  stränderna också, ju längre bort på ön ni kommer, desto finare blir stränderna :)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2011-03-16 11:30:17 följande:

Jag är numera nyfiken på Lanta, speciellt efter att ha sett de underbara bilderna som våra vänner lagt upp i sin reseblogg *suck* underbart Och öarna runt omkring....ah.

Men nu dröjer det innan nästa avresa och vem vet vart man åker då. Kanske andra hållet....till.....Aruba eller nåt

haha, du som ville ha stränder med solstolar ;)

Här hemma sitter vi (eller iaf jag...) men en obeskrivlig längtar till just Lanta.
    Och så får vi vänta bra länge på att komma iväg..
    Men men..bara flytt o barn kommer kanske väntar går snabbare ;)
  • Thegran
    madde10 skrev 2011-03-18 06:53:14 följande:
    Vi har inte speciellt mycket mygg här alls och det är skönt för långärmat är uteslutet Glad Det är jättevarmt och fuktigt på kvällarna, vår ettåring får vi bada på kvällen innan han går och lägger sig för han är svettig. Är just nu 35 grader kl 13 och jag tippar på att det är 25 på kvällen,minst.
    Vi hade lyxen att få skjuts till arlanda så vi dumpade alla ytterkläder i bilen, jätteskönt. Bra med långärmat på planet.
    Ja, långärmat på planet är ju nästan ett måste. ibland är det jättekallt!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2011-03-18 07:54:07 följande:
    Sist vi reste var det svinkallt på flyget. Hade behövt min vinterjacka, brrrrr. Inget trevligt alls.
    Vi hade svinkallt på vägen dit, sen på väg hem klädde vi på oss som sjutton och då var det jättevarmt istället :)
  • Thegran

Även jag har fått rapporter om ett kallt BKK i torsdags, 14 grader enligt min bekanta.

• Thegran
    Päronet skrev 2011-03-19 16:49:11 följande:
    Vi gillade inte Koh Lanta för vi tyckte det var skräpigt på stranden, kommer inte ihåg vad den hette, men den närmast Saladan. Vi upplevde oxå befolkningen otrevligare och mer trötta på turister än vad de är på andra ställen. Det fanns fina stränder om man åkte söderut, men det var något i atmosfären som vi inte gillade, svårt att förklara mer.
    Det gäller att vara flexibel när man letar reguljärflyg, kolla t ex. www.allaflygIbiljetter.se där man lätt får en överblick över olika bolag. Prova med olika avreseorter och datum, det kan skilja massor att ändra från en tisdag till en onsdag exempelvis. Kolla även olika bolags hemsidor, det kan ibland vara billigare. Qatar och Turkish brukar vara billiga bolag har jag förstått, vi åker själva med SAS.
    Vi ska nu bo på Bhandari i Khao Lak och det ska vara ett jättebra hotell Kolla ex www.booking.com för hotellpriser.
    Vill även tipsa om vår favoritrestaurang på stranden i Khao Lak: Andaman resort tror jag den heter och ligger på Nang Tong stranden. Supergod mat till billiga priser!! Längtar verkligen till detta ställeSkrattande
    Klong Dao är stranden närmast Saladan :)
    När var ni där?
    Stränderna börjar städas ordentligt när vinden vänder och havet lugnar sig.

Vi upplever, tvärtemot er, att befolkningen är ytterst trevliga och hjälpsamma. Vi har fått en hel del vänner som vi fortfarande har kontakt med nu när vi är tillbaka i sverige. och så fullkomligt älskar vi atmosfären och stämmningen :)

men, alla är ju olika och gillar olika saker - som tur är!
    Hoppas ni trivs bättre i Khao Lak!
  • Thegran
    angeni skrev 2011-03-19 19:23:03 följande:
    Någon som kan berätta lite om ao nang? Det är sista minuten vi tar och det är bara dit det finns om vi inte vill sitta 3 timmars transfer buss till phuket.
    Vi var i Ao nang några dagar nu i dec. Hade tänkt stanna två veckor, men åkte efter 4 nätter..
    Vi gillade det inte. Påstridiga försäljare och skräddare, som dessutom tilltalade en på svenska.
    ingen myskänsla alls.
  • Thegran
    MissCh skrev 2011-03-20 14:59:22 följande:
    Vi är i Klong Dao, har hyrt ett hus på Southern lanta residence.
    vilken av skolorna ska barnen gå på? Hade praktik på den ena i nov :)
  • Thegran
    MissCh skrev 2011-03-23 17:57:32 följande:
    Hej, de har börjat på Sanuk nu i måndags och ska gå terminen ut. Vilken var du på? Vi fick först platser på Lilla där vi sökt först (den är ju billigare och båda verkar bra), men det blev nåt strul med platserna och så fick vi på Sanuk istället. Det verkar bra hittills!
    Jag var på Lilla svenska skolan, i 3 veckor.
    har varit på studiebesök på Sanuk också, men det är några år sen nu, det verkade också bra, det lilla jag hann se :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)