• Laelia

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Saralena:
    Jag älskar deras kläder! Köper en hel del på party men det mesta köper jag på Tradera, dom kläderna som håller i kvalitet ser ju nya ut även som begagnade. Dom hade några säsonger med dåligt tryck och då bleknade kläderna alldeles för fort, men nu verkar dom ha ändrat trycket.

Jag tycker Pop ytterkläder är bra, har själv köpt en vindfleece som växer med magen, den är toppen! Den köpte jag på Tradera för 350 :- inkl frakt och den är värd varenda krona redan!

• Laelia

Haz:
    Min dotter har också kört hårdtrots, mat- och klädvägran och bara en massa bråk varje dag i ett typ 2 månader. Det var skitjobbigt! Men så plötsligt en morgon för ca 3 veckor sedan så släppte det, hon älskar att gå till dagis igen, klär på sig med glädje och äter när maten serveras!
    Hoppas din dotter kommer snabbt in i den nya positiva världen hon med!

• Laelia

Längtar:
    Många grattis till lillkillen!

• Laelia

Wiley. Jag pumpade och matade på flaska. Då åt hon fortare. Fast det var inte därför jag gjorde så hon var inte intresserad av bröstet och sög knappt. Hon var 3-4 veckor när hon började suga riktigt och då kunde hon ligga vid bröstet 2-3 timmar och då tröttnade jag. Om man ska pumpa för hela dygn jämt måste man ha elektrisk pump dom man tex kan hyra på bb. Dessutom kom hon snabbt in i långa sovperioder tack vare att hon blev riktigt mätt och belåten det var hon inte ibörjsn när hon sög dåligt. Om nästa barn är lika ointresserad av bröstet ska jag gå direkt på pumpen och skita i amning. Det gav mig bara otrolig prestationsångest.

• Laelia

Jemema:
    Det finns nog barn som sover i eget rum direkt och det är kanske inte något problem, det väljer man själv. Men i början kan det hända att barnet äter 2-4 gånger per natt och då kan det kännas lite jobbigt att springa upp till slut och då hamnar bebisen säkert i ens egen säng tillslut. Därför tyckte jag det var bättre att ställa spjälsängen precis bevid min säng. Jag tog bort långsidan på sängen så att det var helt öppet till min säng, på det sättet var jag hela tiden nära henne och jag inbillar mig att det var lättare på det sättet att få henne att sova i sin egen säng.
    Det är dock inte alla spjälsängar man kan ta bort långsidan på, dessutom måste man se till att sängarna inte kan glida isär.

• Laelia

Var hos BM igår. Igår var hon helt annorlunda och verkade intresserad av hur jag faktiskt mår och verkade inte heller stressad. Bättre än de andra gångerna, hon är nästan förlåten för sina konstiga kommentarer. Alla kan väl ha en dålig dag. Hon får en chans till!

Jag har fått problem med  muskelfästena till sneda magmusklerna och kan inte sova på sidan längre, inte på rygg heller för då får jag ju ingen luft. Jag fick remiss till sjukgymnast och ett stödbälte för magen som lyfter upp magen. Det är skönt att ha på sig, men jag upplever det som att bebisen inte rör på sig lika mycket när jag har det på mig, det känns lite olustigt. Någon annan som haft ett sånt stödbälte?

• Laelia

Wiley:
    Vi har såna, jag tyckte dom var bra. Det var lätt att bara skaka lite i sängen likt man gör med en barnvagn.
    Det gjorde inte sängen ostabilare heller, vår dotter var rejält våldsam i den det sista hon hoppade och gungade i sängen vid 2,5 års ålder.

• Laelia

Katja och Aurora:
    Välkomna hit och en himla massa grattis!

• Laelia

Katja:
    Jag vet, oron finns där hela tiden. Inte nu längre för min del, när jag började känna dagliga fosterrörelser så började jag känna mig trygg.
    Hoppas det känns bättre för dig efter VUL, att du kan slappna av och börja njuta av det som komma skall.
    När är det VUL?

• Laelia

Katja:
    Jag är i v32 nu. Första graviditeten började jag känna mig säker på att det var fosterrrörelser typ v19-20, men jag hade känt innan dess fast då var jag osäker och de första rörelserna kännar man ju kanske inte heller varje dag.
    Denna graviditeten kände jag mycket smärtsamma hugg i livmodern och stark molande smärta, så vid ett par tillfällen var jag säker på att det var kört. Första gången kände jag en del molvärk i början fram till v8-9 typ.
    Håll ut till VUL, förstår att veckan känns lång. Kram.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4