• Jemema

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Laelia, spännande med ul! Vi går på kontroll två gånger i veckan nu, eftersom flödet inte såg så bra ut i torsdags förra veckan Dessutom hade mitt blodtryck stigit. Men i lördags såg allt bättre ut igen. Ny kontroll idag. Det är 40+4 idag. Lycka till på ditt ul!

Vinterland, hej! Hoppas du vill hänga kvar i tråden

BF 21/4
  • Jemema

Det blir igångsättning för mig imorgon Bebisen har inte växt så mycket på sista tiden och läkaren tyckte inte det fanns någon anledning att fortsätta graviditeten. Nu väntar några långa dagar, det kan ta flera dygn från att man startar igångsättningen tills att bebisen är ute.

BF 21/4
  • Jemema

HaZ, tack Fast jag vet inte om jag vågar jämföra med dig, du har ju rekord i snabbförlossning

Laelia, hur gick det för dig idag?

BF 21/4
  • Jemema

Hej SaraLena! Jag tempade! Trodde inte ett dugg på det först men det funkade juh fertilityfriend.com kan man fylla i sin kurva med temp, analysera flytningar osv. Det är riktigt intressant efter några cykler och man börjar se ett mönster.

Min underbara dotter är äntligen här!
  • Jemema

Oj, jag har ju helt glömt att uppdatera om läget i den här tråden Skäms Vi fick åka in i onsdags för igångsättning, enligt TUL i tisdags trodde man att lillan bara vägde 2,5 kg... Men jag svarade inte på igångsättningen så det blev ett kejsarsnitt på fredagen. När hon kom ut vägde hon 3,3 kg! Konstigt att mätningen kan vara så missvisande. Allt gick ju bra till slut och vi har fått en jättefin dotter! Jag har skrivit lite mer om både igångsättningen och förlossningen i min blogg här på fl om det är någon som är intresserade av den långa versionen. Ser att några redan varit inne o läst
    Jag är nog världens lyckligaste! Vi fick komma hem igår. Nu ligger Mannen o myser med lilltjejen i sängen Hjärta

• Jemema

Laelia, grattis!!! Ser fram emot den långa versionen 

• Jemema

Någon som har tips på bra tvättbara amningsinlägg? Jag har köpt Medela men jag tycker de är för små och läcker... Köpte även från Minimundus som skulle både suga upp, värma och hålla brösten torra men lyckas dåligt med allt det där Dessutom är de inte kupformade så de veckar sig. Så, vad ska man köpa?

• Jemema

Bejbi, vilka är det från Minimundus som du har?

• Jemema

Hoppas ni alla hade en trevlig mors dag igår {#emotions_dlg.flower}

Bejbi, tack för tipset om amningsinläggen, jag köpte sådana och är jättenöjd

Nu är min lilla tjej en månad. Vart tar tiden vägen???

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4