Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Wiley, usch så tragiskt Det verkar inte finnas nog med saker att oroa sig för...
Jag har Angelsound, tyckte det var väldigt lugnande särskilt i "spökveckorna". Man kan köpa det på Tradera!
Wiley, usch så tragiskt Det verkar inte finnas nog med saker att oroa sig för...
Jag har Angelsound, tyckte det var väldigt lugnande särskilt i "spökveckorna". Man kan köpa det på Tradera!
Katja, underbart Vad sa läkaren om blödningen? Hoppas den slutar...
Har ni använt bärsjal? Vad bör man tänka på när man köper en?
Jag tror inte man kan se kromosomavvikelser på RUL, varken DS eller några andra. När jag frågade så sa de att det bara är i just v 12-13 som man kan se att den där vattenspalten i nacken (eller vad det nu är de ser) är onormal. Vi gjorde inte KUB av samma anledningar som ni andra i tråden, vi var inte beredda att göra fostervattensprov om det skulle visa sig vara hög risk. Samtidigt kan jag ångra lite i dagsläget att vi inte gjorde KUB, nu kan jag oroa mig lite för att det finns en kromosomavvikelse. Men som någon skrev, det finns så mycket som kan gå fel ändå... Så, om jag kunde backa tiden så skulle jag inte vilja göra KUB i vilket fall som helst. Om det blir en andra graviditet så kommer vi nog att göra det, dock.
Tack för sjal-tipsen
OMG, jag har gått in i v 38 nu
Bejbi, så underbart att du mår bra! Fortsätt njuta!
Katja, det är en väldigt jobbig period för dig nu, och tyvärr är det bara att vänta ut tiden... Vissa dagar kände jag mig gravid, andra inte. Håller tummarna för att det ska gå vägen för dig!!
Laelia, vad säger BM om dina värkar? Det hjälper kanske att ta ett bad?
Bullen, hoppas din jobbvecka blir ok, snart är det helg igen
Bebisens huvud ligger högt och rörligt, och BM sa att om vattnet går är det ilfart till förlossningen som gäller Hon sa att när vattnet går så kan huvudet sjunka ner i bäckenet väldigt fort och om man har otur så kan navelsträngen komma ikläm
Hon sa att om inte Mannen finns i min omedelbara närhet och kan skjutsa mig så ska jag ringa på ambulans!!? Någon som hört talas om detta? Jag får hålla tummarna för att bebisen hinner fixera sig innan vattnet går...
Katja, jag ska också vara ärlig och berätta min historia. När jag var gravid förra gången såg vi också ett hjärta på vul, och vi var så glada att det bara var någon ynka procents risk för mf. Men helt plötsligt försvann mitt illamående och tröttheten, jag kände mig "ogravid". Och en vecka senare visade det sig på vul att graviditeten hade stannat av just den dagen Nu hoppas jag verkligen att det inte blir så för dig!! Det kan mycket väl vara så att du helt enkelt bara mår bra såsom många ju gör! Hoppas att jag och bejbi har uppfyllt de där futtiga mf-procenten och att du tillhör den stora skaran som får bebis!
Kan man ha en värk/förvärk?? Igårkväll när jag låg i soffan började det plötsligt göra jätteont i nedre delen av magen och även mot ryggen till. Det höll i sig i någon halvminut (svårt att uppskatta exakt) sen avtog det långsamt. Det gjorde rejält ont, sådär så man inte vet riktigt vart man ska ta vägen. Men sen blev det inte mer alls. Kan det ha varit nån sorts förvärk eller kommer det alltid flera?
Laelia, bebisen ligger fortfarande högt och huvudet är rörligt. Jag ser det absolut som något positivt att det kom en värk! Lite snopen bara att det inte kom fler.
Hoppas din lilla kryar på sig snart!