Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Mot alla odds så är/var jag gravid trots preventivmedel, har dock fått MF idag...  Trist men det gör mig inte så mkt.

• IVFmamma

Ja, missfall är aldrig kul men det är helt ok denna gång. BM på gyn trodde att det till stor del berodde på att kroppen egentligen inte är redo att bli gravid iom att N bara är 6mån. Just nu blöder jag inte nått, har bara haft bruna flytningar hittills men gravtestet visade 2-3 veckor när jag misstänkte graviditet men imorse visade testet 1-2 veckor så.. Håll tummarna att allt kommer ut av sig själv och jag slipper bli skrapad på sjukhuset. . BM berättade att de inte gör nån åtgärd tex. VUL och sen skapning.förrens 7 fulla veckor

• IVFmamma

Konstigt nog känner jag mig inte så ledsen, just nu mest irriterad på att blodet inte kommer igång utan jag har ONT i magen men det kommer bara bruna flytningar och för att jag VET att jag inte är gravid men måste gå runt med "bebisen" i magen 1 vecka till..

• IVFmamma

Just nu är jag så trött på min kropp, inget mer brun/rött kommer och jag har inte ont i magen. Men på torsdag så kan jag ringa och göra VUL så jag kan antingen kan få tabletter eller skrapad.

• IVFmamma

Eller såhär gick  det hela till för jag vet inte om jag fått MF eller om det bara är ett MA eller jag vet knappt nått.

Vi hade sex (med kondom) nångång 12-14juli, jag minns det  för jag skickade ett SMS till en kompis som berättade att hon blivit gravid.

3dagar efter sexet så fick jag mens/kraftig blödning. Jag trodde då att det var mens men den var ovanligt sparsam och kort, slutade tvärt, inget jag tänkte på då men minns i efterhand. Dagarna gick och jag tänkte inget speciellt, kände mig ovanligt trött(men vem är inte trött med 3 barn?), illamående(det kan man ju göra fast man inte är gravid) och brösten ömmade(men jag ammar N mkt så..). Jag var hemma hos en kompis som misstänkte att hon var gravid, hon tog ett test som var svagt positivt och jag sa att jag skulle ta ett test för att visa hur ett RIKTIGT negativt såg ut. Gissa chocken när testet visade 2 starka streck!!

Jag fick panik, mannen trodde att jag varit otrogen(inte arg men mer "Hur har det gått till?") Dagen efter tog jag ett digitalt som sa Gravid 2-3veckor, detta var på lördagen. På sönkväll/måndagen märkte jag att nått var fel, jag kände mig inte gravid dessutom började brun/röda flytningar komma och gjorde det i ca. 4 dagar. Nån dag kom det mer, nåndag mindre... I torsdags/fredags så slutade allt och sen har inget brunrött kommit. Jag ringde Gyn och berättade allt och hon sa att de inte gör nått förrens 7 fulla veckor. Jag tänkte dock ringa imorrn, är då i v. 6+5 och se om jag kan få tid innan veckan är slut.

• IVFmamma
    Ett missfall är det/blev det. Läkaren kunde inte se nått spår av graviditeten kvar och gravtestet på gyn var negativt så... Känns ok. Har köpt smågodis och skvallerblaskor och vara lite ledsen. Det jobbigaste är att jag blev så sugen på bebis men mannen vill inte alls. Om ett par år..kanske..kanske aldrig mer säger han.. suck..

• IVFmamma

Så jobbigt att må så dåligt, jag gjorde det oxå både med R och N. Kan längta efter ett till barn men INTE nu, nu måste jag fokusera på de barn jag har och mig själv.

• IVFmamma

Tuff du var som vågade stå på dig, skönt att allt såg bra ut. Och redan v.37!! Herregud vad fort det går!

Även om ett barn just nu vore totalt galet så kan jag bli lite avis på allt det underbara ni har framför er, ni som är gravida. Tänk att få uppleva det 1 gång till....*drömmer lite*

• IVFmamma

Blivit gravid igen trots prev.medel, dock misstänker jag MA/MF igen. Gravtesten är positiva men blir inte starkare... Suck. Jobbigt med denna skitovisshet! Rädslan är oxå att jag ska börja störtblöda nästa vecka(ska åka till Finland ons-fre).

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4