Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

V.39, nästa gång jag skriver här så är jag 3barnsmamma!!!!!!!BabyBabyBaby

• IVFmamma

Hon är här! 3725g och 52 lång. Snittet var jobbigt och inte alls så kul men vi mår bra. 30/1 kl.10.32

• IVFmamma

Problemet med snittet var att bedövningen tog inte tillräckligt högt upp så när de skulle sätta tillbaks allt på plats och "snygga till mig" så kände jag att det gjorde vansinnigt ont, så ont så jag spydde och nästintills svimmade. Det gjorde att jag inte ville/kunde hålla i henne eller njuta av henne när hon låg i pappas famn.

Men som ni vet så tycker man sådär dagen efter att "det var ju inte så farligt" och att man skulle kunna göra det igen.
    Doktorn sa dock åt mig att vänta med att bli gravid, om jag hade tänkt mig det, för att riktigt läka ihop för huden/livmodern var riktigt tunn nu. Så minst 1,5 år innan jag ens tänkte tanken.. Men det känns som om jag har händerna fulla och en 4 finns inte på världskartan.. vilket innebär att jag måste tänka på prev.medel men men det tar vi i april på efterkontroll

P.S hon har massor med hår som är blont och det var visst ovanligt, har de mkt hår så är det mörkt. D.S
  • IVFmamma
    Blåbär10 skrev 2012-02-04 19:20:14 följande:
    Grattis till tjejen IVF-mamma. Tråkigt att bedövningen inte tog ända upp men hoppas du var nöjd med mina jobbarkompisar ändå (om det nu blev snitt på Östra).
    Nä, vi stannade på KSS, efter mkt om och men och lång diskussion med supermegaexperten på navelsträngsblod och just AMLbarn så valde vi "hemma" och det känns jättebra.
    Hon är så vansinnigt söt och fantastisk!!Hjärta Våran lilla Noomi!
  • IVFmamma

Bullen: Ja. lycka till!! Spännande och lova att rapportera vad som händer!!

EGO: Livet med 3 barn är VERKLIGEN fullt upp, dagarna går FORT och Noomi är 15 dgr idag!!

• IVFmamma

Ahh jag får lite panik över detta med preventivmedel, jag har innan vi fick Judith använt p-piller men mådde skit av dessa så jag vill INTE ha nått med hormoner. Funderade på kopparspiral men det står på preventivmedel.nu att det kan göra lite ont att sätta in och jag har en extremt bakåtlutad livmoder, FÅ doktorer/BM lyckas känna på tappen vid förlossningarna utan de får gå runt å kolla vem som har längst fingrar av personalen och den som vinner får äran att kolla...
    Tidigare har jag ju inte behövt tänka på prev.medel men iom att läkaren sa att jag måste vänta i minst 1,5 år innan jag blir gravid igen så är det väl dax å tänka på det..suck...
    Jag tror inte att jag helt plötsligt är nån superfertil människa trots att Noomi kom till "av egen kraft" men skräcken är ju att vi tex. struntar i prev.medel, har sex bara på ofertila dagar och ändå lyckas bli gravid och tvingas göra abort för att livmodern inte fixar det..(Har en kompis som låg med maken natten mellan fre-lör, tog ut spiralen på mån och blev gravid, sannolikheten att detta skulle hända oss är minimal men ändå)Jag är ingen abortmotståndare men JAG vill INTE göra abort.
    Nu kanske ni tänker att ja.. vill man inte bli gravid så får man ta prev.medel men jag mår så vanisnnigt dåligt av dessa. Jag blir hondjävul x100000000 och kommer att göra illa nån...rejält.

Skulle ni våga köra på metoder utan hormoner tex. Billingsmetoden, köpa en sån P-dator med risk för ev. graviditet och sen kanske att ni måste göra abort? Eller skulle ni köra på saker med hormoner med risk att må skit?
    Hjälp mig..

• IVFmamma

Jag har inte bestämt mig vad det blir för P-medel, först och främst får man se hur ofta man får till det, med 3 barn tätt så är nog chanserna inte så stora och då det blir så får det bli kondom, tänkte även höra med min BM eller doktorn vad som kan hända IFALL jag skulle bli gravid innan N är 1,5år.

• IVFmamma
    Fru O Mamma Kokkonen skrev 2012-02-20 13:46:07 följande:

Jasmine Nellie fick smaka lite katrinplommonpuré idag ♥ :O)

Tyckte hon om det?
    Wiley skrev 2012-02-29 13:06:43 följande:
    Nu var det länge sen jag var här...verkar vara rätt lugnt här just nu Glad
    Jag har äntligen börjat känna lite rörelser i magen och nu är det inte långt kvar till UL!

Och sååå underbart att våren är på väg och dagarn har blivit varmare och ljusare Solig   
    Åhh så spännande, lycka till på UL!!
  • IVFmamma

Men så spännande Bullen!! Jag håller tummarna och LYCKA TILL!!

Wiley: När blir RUL?

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4