Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

">

Passande sång?

• IVFmamma

Jag var hos BM igår och allt såg bra ut. Hon gav mig oxå ett ev. snittdatum JIPPI!!!  Jag tror att jag räknar from. ons den veckan så nu äre nedräkning på allvar.Baby

• IVFmamma

Idag gjordes ett UL på Maj-Björn (anledning: R har bara 1 njure som upptäcktes när hon låg i magen eller då trodde man att hon hade cystnjure, sen har den dåliga njuren skrumpnat bort och nu har hon bara 1), njurdoktorn trodde att det kunde vara äftligt och ville göra en xtra koll på M-B. Vad tror ni att gynläkaren ser? Jo att MB har en förstorad njure och misstänkt cystnjure... suck..
    Detta är ju ej ett livshotande tillstånd och hade inte upptäckts om vi inte gjort ett UL men det innebär att det bara blir mer sjukhus och sjukhus och sjukhus.. Med R så gjorde vi 1 undersökning/vecka efter att hon hade fötts i några veckor, bara för att läkarna ville konstatera exakt vad det var för fel på hennes njure. Jag ORKAR inte med mera sjukhus!!!!

• IVFmamma

Vi vet inte ännu om vi får vara hemma över jul, alla cellgiftsbehandlingar är klara men hon har dragit på sig nån seg infektion så vi kommer inte ifrån sjukhuset ännu.

• IVFmamma

Vi har varit på FLsamtal på antenatalen och fått nu tid för vårat snitt, det ska bli så skönt och jag kan nu verkligen räkna ner på riktigt.. När det blir? Det får ni se Skrattande

• IVFmamma

Hur går det för alla?

Aurora: Hur går det med lillen?

Katja: Hur funkar livet som mamma?

Wiley: Hur går det som gravid?

GoD Jul på er alla!!!

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-12-23 09:01:55 följande:
    Aurora: Låter ju toppen bra fast han äter väl några ggr per natt ändå?

Bejbi: Grattis till datumet, måste kännas riktigt skönt att kunna räkna ner.

Katja: Hur har ni det?

Ego: Har fortfarande lte svårt att tro på detta, att jag är gravid alltså, om det inte var för symptomen som börjar smyga sig på och jag kan faktist inte komma ihåg att det var riktigt så här sist.
    Är så otroligt trött, sover 12tim på natten och kan ändå lägga mig en stund på dan och somna Förvånad. Sen mår jag illa typ hela tiden oavsett vad jag gör eller äter eller inte äter *suck*. Till en början hjälpte postafen bra men ger de inte nån effekt längre. Tråkigt att ha det såhär just kring jul, annars hade jag inte klagat. Tar vad som helst nu när vi äntligen lyckades på egen hand SkrattandeHjärta!!!

God Jul till er alla!!!!

*Kram*               
    Vilken vecka är du i?
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-12-23 19:04:22 följande:
    Hallå tjejer!

Kul att läsa att det går bra med era små å att graviditeterna går framåt. Hoppas att ni får njuta riktigt mycket nu dagarna framöver.

Själv har jag semester nu året ut. Riktigt skönt. I måndags så var jag på MVC och fick p-piller utskrivet, Cilest. Ett led till att få ordning på kroppen igen. Men fyyyy vad illa jag mår. Har inget minne av att jag mådde så förra gången. Fördelen är väl bara att jag inte har någon vidare matlust å det innebär att jag inte kommer äta allt för mycket onyttigt i jul Efter 11 v stenhård träning och noggrann diet så har jag ju kommit ner 7 kg och nästan 10 cm har försvunnit runt midja och byst. Alltid något att glädjas åt.

Hoppas ni alla varit snälla i år så att tomten kommer med bra paket till er. Om det så är pengar, hälsa eller något annat efterlängtat.

Ha nu en riktigt god jul och njut av era familjer och nära å kära! Kram!
    Visst ja, nu kanske man måste börja tänka på det hära med prev.medel.. Vet knappt vad det finns för olika saker men dock är jag skeptisk till hormoner så vi får väl se. Visst tänker jag någonstnas långt inne att det vore trevligt med en 4.a men först måste hela familjen komma på fötter och rätt köl igen, läkaren på KSS(på snittsamtalet) sa att man rekommenderar snittmammor att vänta med ny graviditet i 1,5 år. Dessutom är jag MÄTT på att vara gravid.

Men först ska hela familjesituationen lugna sig och bli "normal"
    De dära 3 embryona kvar på SU kommer vi alltså att strunta i, ska det bli en till så får det ske av egen kraft eller kanske med HaZ manick?Flört
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4