Inlägg från: IVFmamma |Visa alla inlägg
  • IVFmamma

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jag måste bara få spy lite galla. först över min svägerska. Hon ska förmodligen komma hit imorrn och hälsa på. Jag gillar henne men jag går och stör mig över en sak. I somras när hon var gravid i ca. v.14 och jag i ca. v7-8 så träffades vi på en studentskiva och hon grattde mig till bebisen och jag henne och hon frågade hur det kändes osv. och jag sa att jag var rädd för MF/MA men hon var inte rädd för det då hon menade att hon har en sån aktiv livsstil och om fostret inte kunde hänga med i denna livsstil(alltså att hon får MF/MA) så var det lika bra för då kunde hon hem och göra en ny som "orkade" hänga med. Och denna kommentar gör mig så ilsk.. jag kan bara inte smälta den.

Sen "pratar" en av mina bästa kompisar(E) i en Pergotråd här på FL och en annan tjej som är från Tibro(vi kallar henne C) som jag känner ytligt. Denna C vet ej om att jag känner E och hade sagt i tråden att hon inte ville göra IVF då hon kände flera svårt sjuka IVFbarn men det kunde man förstå "då man tvingar in spermien i ägget". E frågade C om det var R som hon menade vilket hon till en början gjorde fast hon sen påstod att det var ett annat barn. Dock hade hon skrivit "flera IVFbarn".och påstod sen att det bara var 1 IVFbarn hon kände som var sjukt och att det absolut INTE var R vilket är en lögn.

• IVFmamma
    Wiley skrev 2011-10-14 22:01:42 följande:
    Blåbär: Tack. Det verkar inte vara nån aktivitet i den tråden...sista inlägget var över en måad sedan, hmm undra varför? Det var ju lite tråkigt eftersom det är rätt skönt att ha en tråd att rpata av sig i när man är mitt uppe i "det".

Bejbi: Näe fy så dumt sagt, grr, jag blir så arg när folk slänger ur sig saker de egentligen inte har en ( j*la )aning om!  Det där är ju helt och hållet hennes eget påhitt, det finns absolut inga vetenskapliga bevis för sånt trams Skrikandes

Min syster har länge försökt att få barn och för ett par år sedan blev hon gravid, men barnet dog under förlossningen av någon okänd anledning. Sen har hon inte lyckats bli gravid igen. Och nu alldeles nyligen när ämnet kom på tal, snäste hon irriterat att hon tänkte minsann inte göra sån skit som hennes syrra (jag) har gjort...
    Nähä, men då är det hennes val tycker jag. Väljer hon att inte ta emot hjälp, då ska hon inte klaga över att de inte kan få barn. Såna saker kan reta en nåt otroligt!

Ledsamt att höra att barnet dog, sånt ger mig kalla kårar. Men så otroligt trist att säga IVF är skit, det är ju hennes systerdotter som hon pratar om, erat barn har ju kommit till med "sån skit". Visst jag förstår att alla inte vill göra IVF, det är ju en jobbig och svår process som kan tära på en men att haspla ur sig nått sånt. Nä..
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-10-16 18:22:39 följande:
    Det är verkligen många trångsynta människor i denna värld. Blir så less när de gör sådana snabba kopplingar och dåliga dessutom som inte har någon relevans. Blev själv irriterad idag när jag hörde på radion där Erik Blixt (tror jag det var) på P4 sa att "Har IVF blivit den nya trenden för att skaffa barn." Skulle vilja säga både en och två ord till karln om att det verkligen inte var så himla trendigt å chict att spruta sig full med hormoner och annat jox, för att inte tala om bergodalbanan med känslor och annat. Jaja trångsynta människor finns det gott om.

Bejbi, hörde förresten på "kossornas planet" på P4 igår vid 12 ungefär tror jag. Där talade de om just en blodbank där de hämtar detta ifrån just navelsträningen vid förlossningar. Något projekt som de jobbade med uppe i Huddinge. Tänkte du kanske är intresserad av att lyssna, eller få lite tips var du ska vända dig vidare.

Själv njuter jag av sista semesterdagen här. Sedan börjar allvaret på nytt igen å med råge. Jag har nu bestämt att en ny livsstil ska dras igång både gällande mat och rörelse. Så imorgon startar jag med Viktväktarna och sedan ska gymkortet börjas slitas på också Nu blir det till att jaga bort 20 onödiga extra kilon som jag springer runt på. Om jag fixade det för 9 år sedan så fixar jag väl det nu också
    Tack för tipset!!

Mannen och R ska åka till GBG imorrn för cellgift nr 5(av 6), följer R sitt schema så kommer hon att få cellgiftskur nr 6 i slutet av november och då kommer jag att vara i ca. v32. Då får vi verkligen ta tag i det med navelsträngsblod och ev förlossning i GBG.
  • IVFmamma

Jag ställde mig på min mammas våg igår och insåg att jag gått upp 12kg i v.25 Förvånad
    Det är lika mkt som under hela graviditeten med Judith. Nu hade jag en 5-7kgs "övervikt" när jag blev gravid men ändå.
    Jag har nog sett graviditeten som en anledning att frossa + att livet har väl inte varit så snällt mot oss denna sommar men jag får skärpa mig lite.
    Inte att jag ska försöka banta men minska lite på julmust, läsk, godis, kakor osv och röra mig lite mer. Varken jag eller Maj-Björn mår ju bra av för mkt kakor.
    Och det handlar verkligen inte om att komma i nån beach 2012 men jag brukar inte gå ner av att amma och jag upplever att jag blir mera trött av att bära runt på en massa extra kilon så jag ska verkligen pallra iväg mig till gymmet och kanske cykla lite.

• IVFmamma

Det står Judith på tatueringen, det är min svåger som tatuerar så jag får det gratis, när den gjordes så hade han precis börjat och var ovan att göra det på "mjuk" hud som han sa(mjuk hud=fett Skrattande)

Jag har en på andra sidan som det står Rebecka på + en stjärna(lägger upp bild sen)stjärnan representerar Rebeckas tvilling i magen, jag har även en stjärna på låret som represtenterar mitt MA .

Wiley: Känner inte att du är taskig, du har ditt problem och jag har "mitt" eller nu för tiden bryr jag mig inte om hur jag ser ut, det syns på min kropp att jag har fått barn och jag är stolt över det. För mig handlar det om att ge mina barn goda vanor och att inte vara trött och flåsig. Topp modell karriären har jag gett upp Flört
    Sen är jag rädd för graviditetesdiabetes.
  • IVFmamma
    Fru Z skrev 2011-10-20 22:36:01 följande:
    Bejbi, oj såg att jag blandat ihop dig å Katja. Å nu kan jag inte ens skylla på aminingsdimman heller attans *förlåt* Så har du funderat ut var tredje ungens namn ska få pryda din kropp?

Usch nej, tur att man inte vill vara modell. Men ska bli skönt att kunna trivas lite mer med sin kropp, å även ge barnen lite gott föredöme som inte bara proppar i sig godsaker hela tiden å som kan springa ikapp dem när de springer ut på vift Å givetvis se ännu snyggare ut för sin käraste Kyss
    Inga problem, det är inte lätt å hålla koll på alla magar som visas Flört

Äsch maken får nöja sig med det han får, som tur gillar han hull och "nått att ta i "
  • IVFmamma

Nu börjar det kännas långt kvar tills Maj-Björn kommer ut, tänk vad skönt att vakna upp imorrn och vara i v.36 ist för 26. Längtar ihjäl mig efter h*n

• IVFmamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-10-25 10:00:14 följande:
    V 38 (37+0) idag och 2 + 6 veckor kvar till bf, wieeee....
    Åhh ska vi byta? Flört

Själv har jag 101 dagar kvar, alltså snart nere på under 100
  • IVFmamma

Ja det är just det, att man längtar så vanisnnigt efter bebisen. Graviditeter och sånt är jag klar med, jag vill ha mitt barn.

Mår bra gör jag oxå eller jag börjar må bra. Har inte kräks på ca. 1 vecka så... Och visst känner jag lite i fogarna men inget som hindrar mig.

Jag har ju varit gravid varje år sen 2008 så klart att kroppen protesterar lite Skrattande

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4