Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Jag måste bara få spy lite galla. först över min svägerska. Hon ska förmodligen komma hit imorrn och hälsa på. Jag gillar henne men jag går och stör mig över en sak. I somras när hon var gravid i ca. v.14 och jag i ca. v7-8 så träffades vi på en studentskiva och hon grattde mig till bebisen och jag henne och hon frågade hur det kändes osv. och jag sa att jag var rädd för MF/MA men hon var inte rädd för det då hon menade att hon har en sån aktiv livsstil och om fostret inte kunde hänga med i denna livsstil(alltså att hon får MF/MA) så var det lika bra för då kunde hon hem och göra en ny som "orkade" hänga med. Och denna kommentar gör mig så ilsk.. jag kan bara inte smälta den.
Sen "pratar" en av mina bästa kompisar(E) i en Pergotråd här på FL och en annan tjej som är från Tibro(vi kallar henne C) som jag känner ytligt. Denna C vet ej om att jag känner E och hade sagt i tråden att hon inte ville göra IVF då hon kände flera svårt sjuka IVFbarn men det kunde man förstå "då man tvingar in spermien i ägget". E frågade C om det var R som hon menade vilket hon till en början gjorde fast hon sen påstod att det var ett annat barn. Dock hade hon skrivit "flera IVFbarn".och påstod sen att det bara var 1 IVFbarn hon kände som var sjukt och att det absolut INTE var R vilket är en lögn.