• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bullen, det är mycket annorlunda att sitta i väntrummet å veta att man redan har lyckats en omgång å att man har världens bästa skatt hemma (eller var den nu är ) Lycka till imorgon!

Wiley, till mig sa de bara att man ska ha slutat amma innan behandling kan påbörjas på nytt. De gav aldrig någon tidsangivelse. Det är nog mest upp till er att känna efter och när ni känner er redo tror jag. Instämmer med Laelia ni verkar ju ha det riktigt bra i familjelyckan å det känns härligt!

Själv försöker jag bara tänka positivt. En dag i taget, oavsett så kommer jag en dag närmre slutmålet. Detta är sista graviditeten jag ska gå igenom. Så det är väl bara att "ta vara" på den så länge den nu tänker vara

• Fru Z

Bullen, härligt att det var ett så bra möte. När beräknar ni ungefär att återföring ska ske?

Grymtis, hur går det för dig?

• Fru Z

Grymtis, jag håller med dig. Detta tillståndet är jag tacksam om jag slipper så länge till. Här händer det inte mycket. Efter förra veckans väldiga aktivitet på nätter osv så är det väldigt lugnt nu istället. Ringde igår till BM och pratade om mina "hjärnspöken" å hon lovade att göra lite extra trix och knix på fredagens kontroll om jag inte fått någon bäbis tills dess. Idag är det BF för mig. Men som sagt var, det händer inte mycket här... Känner mig som en elefant så jag börjar tro att jag nog får gå 13 månader till (då sådana är gravida i 22 månader totalt).

Dags att hämta dottern på dagis. Sedan ska vi nog försöka att baka lite muffins tillsammans som hon ska få bjuda på, på dagis, iom att hennes födelsedag är i helgen. Förhoppningsvis blir det några chokladmuffins till oss här hemma också

• Fru Z

Här händer det inte så mycket heller tyvärr. Ska in på koll nu vid halv tolv och då har det ju utlovats en Hinnsvepning. Får hoppas att det kommer att ske samt att det sätter fart på ockupanten där inne i magen Har istället roat mig med att testa tårtboken jag fick i julklapp och igår så gjorde jag och dottern muffins som hon ska bjuda på dagis idag då de ska fira hennes 3 års dag. Hon fyller nämligen år på söndag. Få se om hon får dela dagen med ett syskon eller om vi lyckas få varsin dag på dem...

Är faktiskt riktigt nöjd med vårt konstverk - känns som de kan bli lite godkända på dagis
  • Fru Z

Laelia, det är sockerpasta som jag har färgat med röd och gul karamellfärg. Första gången jag gjort sockerpasta, var smidigt. Men krävs nog lite övning för att få till en riktigt smidig deg.

Kul med ny vagn. Vi har behållit vår gamla. Men jag förstår dig när du säger att det är svårt att välja färg. Har en mellangrå färg på vår, både sitt och liggdel. Men skulle nog nu i efterhand valt en mer mörkare färg på sittdelen för den utsätts ju för mer smuts när barnet ska upp och ner och hit och dit

• Fru Z

Laeila, ja jag hoppas också på att dottern ska vilja börja cykla då det är dags för promenader framöver.

Grymtis, ja jag får väl göra det Nu är det gjort iaf. Dock lyckades hon inte hela varvet runt, nådde inte längst in, om jag fattade det rätt. Kändes knappt ingenting så det var inte så farligt. Får hoppas att detta har gett nytta iaf. Men har fått ny tid redan på måndag hos henne ifall om att... Hade även lite väl högt blodtryck denna gången så av den anledningen så ville hon även kolla upp mig på måndag. Men hon var väldigt noga med att poängtera att normalt så görs ju inget förrän man är i v42. Det fattar väl jag med, men det är ju inte bara på skoj jag säger att jag är "rädd" för att klämma ut en stor bäbis... Bäbisen var fortfarande ruckbar. Men modermunnen var mjuk. Så det går framåt ändock...

• Fru Z

Grymtis, jag tycker att du ska prata med din BM om en ev igångsättning. De kan ju försöka med hinnsvepning men att du får tid att diskutera en igångsättning också. Förstår dig precis när du säger det kring att kroppen ska orka med också. Du har fogarna som inte gör ditt liv något bättre just nu precis... Så det borde vara ett tillräckligt skäl för att du ska kunna få ett sista datum.

Nu ska jag gå till dagis å kolla om det gick att äta daggmaskar eller ej

• Fru Z

Grymtis, tyvärr ännu inget på g. Har varit lite mer aktivitet än den senaste veckan, så det är ju ett plus. Har lite värkar, men jag vet inte om det eg är värkar för att förlossningsarbetet kan vara på g utan det är nog bara att kroppen är trött.

Har iaf slutfört skötväskeprojektet nu, sytt klart den idag. Å så har det tillverkats myror av marsipan De ska dekorera morgondagens födelsedagstårta. Få se om jag får smaka den Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och stanna där ett tag.

• Fru Z
    Pigelinen skrev 2011-01-29 19:24:40 följande:
    du får lägga in bild på skötväskan sen.

Ja det blir intressant o se om du får vara med på kalaset eller om ni kommer köra kombi födelsedagar i fortsättningen. Jag föder gärna barn men F är sjuk så det känns lite dummt att l'mna bort henne i dagsläget.. hon är förkyld o febrig.
    Det kan komma senare Trist att behöva ta hänsyn även till en sjuk liten dotter. Men det är väl så, går ju inte planera och förutse allt. Nu har vi mina föräldrar på besök hela helgen fram till onsdag och sedan stannar min mor här själv tills nästa helg. Så nu kan vi verkligen slappna av och inte behöva tänka på barnvakt när det väl sätter fart. Vilket är underbart skönt.

Efter en massa vilande i soffan ikväll så har nu kroppen lugnat ner sig lite, så det var väl trötthet ändå. Dags att säga natti natt. Å ladda för födelsedagskalas imorgon ändå. Det är faktiskt den enda dagen det kan kvitta om det drar igång eller ej, för det hade varit skoj om de får varsin dag. Men sedan är jag också väldigt tacksam om denna graviditet kan vara över. Så vi får väl se...
  • Fru Z

Det är en bra bit till Bankeryd, förstår att det inte känns så super. Skönt att F mår bättre idag. Det är fantastiskt hur de repar sig, å som om inget hänt heller när de startar upp en ny dag. Jag har sovit kasst i natt, inte pga några sammandragningar eller så. Kunde bara inte somna om när jag väl vaknat vid 2:30. Å när sedan väl tankarna startar flyga iväg så är det ju helt omöjligt att somna om. Låg och grät i två timmar säkert hur hopplöst jag tycker det är just nu. Snacka om att hormonerna spelar sina spratt...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4