Lovalia skrev 2018-03-26 22:42:45 följande:
Hej,
Jag trodde jag skulle bli mamma i slutet av september iår men det visade sig förra fredagen att det inte fanns något foster och för en vecka sen konstaterade de på VUL att det var en mola, fattade ingenting. Det ända jag kunde tänka efter att jag sökt va cancer.
Skrapades den 20/3 alltså dagen efter att vi fick veta att det var mola. Allt gick så fort och sjukvården kändes rörig, va mycket som de inte kändes som de hade koll på tyvärr. Fick ingen info om hur det gått efter skrapningen, ingen läkare som pratade med mig, kändes sådär så ringde upp idag för att få en siffra på mitt hcg värde innan operation och då hade jag tydligen 303000 i hcg värde i slutet av v.13, hur har ni legat innan skrapning? När i graviditeten skrapades ni? Hur mkt hade värdet gått ner efter en vecka?
Imorgon ska jag ta nya blodprov och hoppas med allt jag har att de har gått ner så det inte är någonting kvar.
Så glad att jag hittat denna tråden!
Jag beklagar verkligen, det är så oerhört ledsamt. Upptäcktes det när du gjorde kub? Så var det för mig. Det enda besked jag fick efter skrapningen var att man skickar "skrapet" på analys, och innan den är gjort kan man inte säga så mycket. Sen efter analysen blev jag uppringd av läkare som berättade mer.
Jag har skrivit lite längre bak i tråden hur mina värden låg vid olika tider, om du vill läsa.
Hoppas att det går bra idag! Skriv gärna och berätta sen.