Villhabebisnu123 skrev 2018-02-13 15:07:06 följande:
Hej,
Har i 4 veckor läst kommentarer från denna tråd och jag har ibland gråtit och ibland känt mig stark.
Jag går och väntar på provsvar. Har nu väntat 3,5 vecka sedan skrapningen.
Fick missfall i v9 som de tyckte såg lite ut som Druvbörd på ultraljudet. Men inget verkar ändå tyda på det.
Jag hade 64 000 vilket inte är högt i v9, inga gravidsymtom, syntes inte att jag var gravid så livmodern var inte större än den skulle.
Det enda de gick på var att bilden på ultraljudet som sagt såg lite konstig ut. i Journalen står det liten misstanke om Mola.
Jag är vissa dagar panikslagen då jag är äldre och inte har barn sen innan. Kommer jag ens hinna få barn om jag måste vänta på att ett mola ska försvinna.
Hur har ni som är äldre och barnlösa tagit er igenom detta och har ni fått barn efter molan?
Hej!
Fy tusan för att gå och vänta på svar. Jag fick också vänta länge, men jag var så säker på att det inte var mola att jag inte bekymrade mig så mycket.
Jag vet att det är för jäkla jobbigt och oroande men jag vill ändå försöka peppa dig med följande: Om det är en mola så är det vanligaste att det är en partiell mola. 99% av dessa är ofarliga och enligt de nya riktlinjerna är det oftast inte nödvändigt med 6 månaders graviditetsförbud. Men kanske det inte är en mola överhuvudtaget.
I min journal skrev de "inkomplett och partiell mola blåsmola" samma dag jag gjorde skrapningen (har jag sett nu i efterhand, de sa bara att de misstänkte det då). Kanske det är ett gott tecken att de skrev svag misstanke på dig?
Och, när jag har läst i tråden tycker jag att det verkar som om majoriteten har fått barn efter molan. Men jag fattar så klart att du oroar dig!! Själv får jag nästan panik av tanken på att bli gravid igen, samtidigt är det det jag allra mest längtar efter. Förhoppningsvis behöver jag bara lämna ett blodprov till, sen är det grönt att försöka.
Jag hoppas verkligen att du får svar snart! Det är så kämpigt att gå och vänta..