-
Vad är västerbottenpotatis?Snösparv skrev 2011-09-02 08:25:59 följande:Igår blev det västerbottenpotatis till middag.
-
Idag har barnen beställt blåmusslor kokta i chili, vitlök, lök, vitt vin och en skvätt grädde. Baugette och lite småplock från delidisken till det.
-
Idag gjorde yngsta dottern (8år) mat. Hon fick pengar och gick till affären och handlade det hon ville ha. Det blev en jättegod pastasås med bacon, purjolök, majs, tomat, vitlök, grädde och ost i. Så roligt att se enne stå där och komponera ihop denna maten, helt ur sitt eget huvud.
-
Wok med kyckling, nudlar, grönsaker och teriyakisås blir det här om en stund.
-
Panerad strömming med potatismos, skirat smör, citronklyfta och en god sallad blev det här idag.
-
Igår åt vi fisk och skaldjursgryta med hembakat bröd.
Idag blir det revbensspjäll med ugnsstekta småpotatisar, kall vitlökssås och grillad zucchini. -
Spomenka, har du något bra recept att dela med dig av och hur äter du det helst, alltså vilka tillbehör?Milkina cerka skrev 2011-09-08 21:03:59 följande:Det blir säkert bra oavsett hur du gör. Men det är ju alltid lite roligt när andra äter våra specialiteter
-
Idag ska jag och ena dottern gå på kinarestaurang, maken ska käka ute med några kompisar och andra dottern ska äta hos en kompis till henne. Så här behövs det inte lagas nån mat idag, vilket känns otroligt skönt att slippa för en gångs skull
-
Tack, jag hittade receptet och ska laga det någon dagMilkina cerka skrev 2011-09-09 11:42:37 följande:Vad är det du vill ha recept på?
Cevapcici har jag gett recept på här i tråden för inte s å förfärligt länge sedan, går nog att hitta om man tittar på "visa endast". Annars gör jag tzatziki till och ungefär de paprikor som jag visade för söta sarah. tillsammans med rå lök och ajvar, lägger vi dem i pita bröd eller mjuka tacobröd. Vill man inte äta brödet så är det gott med både ris eller pommes till. Jag brukar göra en vanlig sallad till också, med tomater, majs och gurka tex. barnen är inte så förtjusta i paprika o. rå lök tyvärr.
Här blir det en stekt köttbit, potatisklyftor och bea med vitlökssmör på köttet om man vill ha, sallad till. -
Pasta med het zucchini (som kommer från vår trädgård) och massor med riven parmesan.