Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Tanken var att vi skulle grilla lax idag men med det här vädret (ösregn) så lär det bli lax i ugn. Pestoslungad färskpotatis till, lime aioli, romsås, sparris och en tomat och löksallad blir det också.

• levandecharader

Barnen gjorde pasta carbonara åt oss, färskriven parmesan och en grönsallad. Jättegott och framförallt härligt att få sätta sig vid ett dukat bord och bli serverad mat som barnen lagat (de är 7 & 9 år).

• levandecharader

Pasta med fläsksås och massor av färskriven parmesan, riktigt gott

• levandecharader

Idag blir det tagliatelle, grillad zucchini och färskriven parmesan.

• levandecharader

Blåmusslor kokta i vitt vin, salladslök, vitlök, chili och en skvätt grädde. Hembakat bröd till det. 

• levandecharader

Idag blir det 3 rätters. 
    Förrätt: Heta räkor med ett gott bröd
    Varmrätt: Hängmörad entrecote som grillas, till det grillade grönsaker och kall örtsås.
    Efterrätt: Hemgjord glass med färska bär och frukter från trädgården 

• levandecharader
    Kulta17 skrev 2011-08-14 18:18:12 följande:
    Grekiskaplättar med squash och fetaost i Det var mycket gott. Hade även kött/kycklingrester och grönskaer till.
    Hur gör du grekiska plättar?
  • levandecharader

I måndags blev det pasta med morotssås. Igår åt vi hemmagjord fiskgratäng och idag ska vi äta laxsnurror fyllda med fetaostkräm. Till det kokt potatis, en egengjord romsås och en tomat och löksallad.

• levandecharader
    Snösparv skrev 2011-08-31 21:16:03 följande:
    Blir nyfiken på dina laxsnurror och romsås..?
    Tar laxfilé som jag skivar i ½-1cm tjocka skivor. På bredsidan brer jag en blandning av mosad fetaost, phildelphiaost, lite creme fraiche och kryddor. Sen rullar jag ihop allt till en snurra ungerfär så här: www.fiskelyckan.se/Laxsnurramedpepparrotscreme.htm

Romsåsen är creme fraiche, rom, finhackad rödlök, lite pressad citron, dill, salt och peppar. Ibland har jag i hackade räkor eller kräftstjärtar också. 
  • levandecharader

Idag blir det lammkotletter med couscoussallad, en kall vitlökssås och nybakad foccacia med soltorkade tomater, oliver och fetaost i. 

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25