• Cashew

Bruttornas tjattertråd nr 17

Bruttornas tjatter nr 17

Vi är: ------ 2006 -----

Februari:
    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Tussen09: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm

• Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17
  • Kadima

Cashew

Känner ingen som helst panik alltså - satte in spiral för en månad sedan och den sitter ju i 5 år, har nog och göra och måste få ordning på livet. Ska börja plugga till hösten, tanken finns och flytta och det är mycket annat som jag måste tänka på. :)

Hoppas allt är bra med er :)

Hej Skruttis

Fanny har st. 31 hon och vissa skor st 32, en tjej på 20 kg och 113 cm lång. Så lite mindre än Kevin, men så är hon flicka också :) Fanny kan också skriva sitt namn, räkna men blandar ihop det mesta men det kommer. Jag blir så paff varje gång hon gör framsteg

Jag har också lite extra kg som ja vill bli av med och jag har dessutom ett lågt järnvärde som jag måste få upp.
    Alltid ska det vara något :)

• Guld gossarnas Super Mamma

Hej hej.
    Härligt att se lite liv här inne,nära på att  man glömt bort denna då det varit så dött här.  

Allt går framåt även här,vi letar ff efter den perfekta huset,vilket vi inte hittat ännu,men nu verkar det lossna iaf och komma ut lite intressanta hus på marknaden iaf.  
    Lukas är lång och reslig han med,118cm och 19kg med 29 i skor,lillebror är något liten ännu 3år och 95cm 13,2kg 24 i skor,men han växer på han med och är den envisaste ungen jag mött,trots mina 3 barn,hehe,man kan ju undra vem han brås på,TUR är ju att han är så söt brukar jag säga.    

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • johandra

Hello alla!

Kul att några tittat in igen

Här är det fullt upp...vi har dragits med sjukdomar av diverse slag sen januari och håller just nu på med springmask som bara vägrar ge sig..jag har städad mig till nästintill utbrändhet men det hjälper inte...nu ska vi köra en redig dos med medicin som vi hoppas tar död på eländet en gång för alla...vi har dessutom kört vattkoppor på alla tre o lite annat smått o gott ...förjäkligt..

Tussen: Vad vill du plugga??

Jag börjar oxå plugga nu i höst...ska bli riktigt roligt och skönt framförallt att få i ordning på tillvaron här hemma...nu vet vi iaf hur det kommer se ut ett par år framöver...Johan har fått nytt jobb så vi börjar på ny kula allihop till hösten..Milla har fått plats på samma dagis så allt känns skönt så här långt iaf

Guldgossarnas: Vad vill ni ha för typ av hus då?? Vi trivs fantastiskt bra här hemma nu efter alla ombyggnader...vi ska bara bygga en altan men det får komma nästa år, vi orkar inte med det i år...I kristi himmelfärdshelgenn ska vi byta ytterdörr men det är den stora investeringen i år....

cash: Skönt att ni kämpar på, jag önskar er stort lycka till!

Och angående barnens storlek så är dom inte så himla stora här...Ella är väl runt 104cm tror jag, väger 16kg och har 29 i skor...Alice här väl 95cm eller så, väger 12.5kg och har 24 i skor..
    Milla är väl den som är störst...80cm lång och väger 12kg*s* Men hon har bara 21 på skor..Kort och tjock som sin mor! 

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Guld gossarnas Super Mamma

lillalillajag: Haha,ja det var då ett par små bönor du har och något komiskt att lillasyster väger lika med er 3 åring.    

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • skruttis11

Lilla hahaha va gulligt

ja srpingmask e då inge roligt att ha   barna  har åxå hadft de här 2 gg denna termin så vidervärdigt, sen tycker jag de är pissigt att apoteket har dragit in på den flytande medlet utan att de nu bara ska finnas i tab form vilket suger stenhårt får korssa å ha seig mm sen färgar de allt som går att färga dessa jäla tab

leo är ingen stor kille ca 92-93 lång 13 kg str26 på skorna, blir 3 i september
    han e kla minst i sin komoisskala
    men ack vilket humör gud bevare mig väl

evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
  • Kadima

Lilla lillajag...

FY fabian springmask, men det är väl ett av eländena som vi sluppit, här har det gått löss på dagis, men lagom till lössinvasionen gick fanny och klippte håret på sig själv på dagis så än så länge har vi inte sett några pippor på någon av tjejerna. :O) Däremot har vi haft lite förkylningar, magsjuka och SKABB... fy sjutton vad jag lider med dig som måste storstäda, skrubba och ha dig.. inte kul alls. Det var ett väldans bök innan skabben försvann här också med 3 kurer varav 5 långa veckors behandling... tog ju aldrig slut.

Jag ska plugga upp mina betyg och sen plugga till poäng för att få behörighet för att plugga vidare till sjuksköterska/barnmorska i framtiden.

:O)

det är så härligt och se ungarna växa, jag har ju haft turen att få lära känna en karl med två barn, som jag trivs väldigt bra tillsammans med, vi var tillsammans i 6 månader, gick sen ifrån varandra i 1½ månad men nu känner vi att vi kanske ska börja om igen. Barnen saknar varandra, även om dom bråkar som om det vore syskon och "hatar" varandra så älskar dom att leka 5 minuter senare. Jag vill inte vara utan deras pappa heller då han betyder mycket för mig men att vi tar det lite lugnt denna gång. Några fler barn, är det inte ens frågan om då det redan finns 3 energin knippen i mitt liv som tar all min tid och energi :)

• Kadima

Han som jag var tillsammans med mellan denna och Fannys pappa visade sig vara en fullkomligt galen, sinnessjuk psykopat och han ville skaffa barn med mig, är så tacksam att det aldrig blev så. fy sjutton :(

• Kadima

guldgossarna

låter mysigt ändå med och leta hus och snart så, det är som med triss, plötsligt händer det :9

• johandra

för helvete tjejer det här hoppas jag inte är sant...

har känt mig lite knepig sista veckorna och tog nyss ett gravtest...som visar +!!???!!!?? Ett väääääldigt svagt sådant men det syns...

Kadima: Du som fått falska +, hur har dom sett ut??

Det här måste bara vara falskt, jag vet inte vad jag ska göra annars....sitter här med en stor klump i magen..

och ni som har mig på fejjan, inte ett ord om detta där!! 

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Cashew

lilla

jag har också fått falska + eller extremt tidigt missfall och det va svagt, svagt, svagt plus med clearblue, men några dagar senare kom mensen så jag testade aldrig igen.

har du spiral?

Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17