• Cashew

Bruttornas tjattertråd nr 17

Bruttornas tjatter nr 17

Vi är: ------ 2006 -----

Februari:
    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Tussen09: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm

• Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17
  • johandra

Allvarligt hot fuss,era små tvillingar är nog det sötaste jag nånsin sett!!! Jag blir så avis så jag skulle kunna skaffa 8 ungar till bara för att få ha en sån där liten till...sen tar hjärnan över o säger till mig att det är nog med barn i detta hus haha

hur är det med er annars då allihop?

Cash: Hur går det med familjelivet???Jobb??

Här jobbas det igen...men det blir kortvarigt för Johans jobb klarar sig inte utan honom, så jag går hem igen from april...sen har jag sökt skola till hösten...Jag får vara kvar på posten men efter deras senaste påhitt om förändringar så går det inte att jobba kvar...folk flyr fältet för fullt och på just det kontoret jag är nu är över halva styrkan utbytt redan,detta sen oktober, så det känns som ett sjunkande skepp...och ska jag plugga igen så måste jag göra det nu med tanke på min höga ålder...Lager- och transportstyrning ska jag gå hade jag tänkt...som tur är så har vi råd med det utan att behöva ta mer studielån så det blir väl två lite halvtrista år frammöver men hellre det än en massa mer tusenlappar i studielån...det är en yrkesutbildning så jobbchanserna känns höga och jag är laddad till tusen!

Milla har redan fått dagisplats på tjejernas dagis så nu e det klart oxå

Jag har precis idag blivit av med febern efter nästan 5 dagar i galet sjukt tillstånd...jag är lite matt fortfarande men det är skönt att känna sig som människa iaf!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Cashew

Lilla Jodå vi kämpar på och den värsta krisen är över. Det har varit väldigt tufft med totalt tre uppbrott, det första med ett gemensamt fattat beslut och de andra två där sambon ville bryta upp men vi håller fortfarande ihop och kommer förhoppningsvis göra det i många år till men det finns fortfarande några hinder att ta oss över först. Men som sagt vi kämpar på och jobbar oss framåt, och ibland tyvärr även bakåt ;) Jag jobbar numera 3 dagar veckan och det va verkligen ett måste för att få allt att funka. Sambon är fortfarande inte nöjd och själv börjar jag också känna att det är rätt slitigt att jobba natt, men jag trivs ju så hemskt bra med det så vi får väl se vad som händer på jobbfronten framöver. Oj va stor lillatjejen har blivit. det går så fort. och ang. jobb och plugg så låter det som ett vettigt val att sluta på posten och börja plugga :)

• Cashew

jag är numera temaleader på jobbet och "basar" över tre gubbar så ett tag till vill jag allt jobba kvar så att jag kan skriva in det i cv't att jag varit arbetsledare. en bra merit som förhoppningsvis kanske kan leda vidare till andra arbetsområden inom branschen.

• johandra

Cash: Vad skönt att det ändå ser ljust ut för er..Kämpa på!

Här har jag fått veta att jag till 99.999% kommit in på utbildningen men ett officiellt besked kan jag inte få förrns i augusti...Men jag har redan gjort en intervju och det visade sig att jag visst kände rektorn på skolan så det ska inte vara några problem...Jag ska in o jobba i juli, sen tar vi semester i augusti och sen hoppar jag på skolan. Känns bra att veta hur livet kommer se ut i åtminstone 2 år till

Kul att du blivit "bas" på jobbet cash,du gör nog rätt i att hålla fast i den tjänsten ett tag innan du går vidare...

• Robzgurl

Pssst... It´s me.. Adelisa Så gå inte in där och gratulera, lite hemligt.

Ville bara säga att jag plussat med trean .. 

kul att läsa och se hur det gått med er!!!!

Julian fyllde fem år 10 feb. Dan innan din twins kom Hot  

• johandra

Men grattis tjejen! Vad kul! Åhhh jag blir så avis...har hur många som helst runt om mig just nu som är gravida o ska ha bebisar igen....Jag vill ju oxå vara gravid o föda o snusa på ny bebis men jag vill ju inte ha fler barn så det funkar lixom inte riktigt

• Kadima

Grattis allesammans till alla + och bebisar hit och dit :)

• Kadima

www.kadima.blogg.se

är min blogg om någon har lust och följa den, det verkar inte vara någon som helst aktivitet här längre, hoppas ni alla mår bra ibland allt bebismys... Jag har lagt bebisplanerna helt på hyllan jag, visst vore det mysigt men har fullt upp ändå med Fanny och två extra barn :)

Kram på er

• Cashew

Tussen

Det låter som du funnit balans och harmoni i tillvaron Glad

Det låter som ett vettigt beslut att lägga bebisplanerna på hyllan ett tag. Du har ju många år kvar än om tankarna kommer tillbaka.

• skruttis11

hallo Bruttor

hoppas allt är bra med er!

här är de fullt ös, kevin fyllde ju 5 i mars oah har gjort stoora framsteg på dagis han räknar lite å kan skriva sitt namn nu    han e en stor kille på 116cm storlek 32 på fötterna haha väger  runt 22 kg nästan lika stor som min 10-åriga dotter haha shit pommes  dröjjer inte länge nu innan han vöxer om mammsen

här blir de då inga fler bebbar Icke nää jag har gjort mitt, skulle vara för komplicerat å skaffa en till, även om man är extremt sugen på en bebbe å en go rund mage igen, speicellt nu när alla mina vänner e gravida

men ska fokusera i stället på att gå ner i vikt och att få mitt bltr att  bli bättre så njurarna klarar sig bättre och att jag får vara frisk längre innan allt va behandligar heter!

evelina 011017 kevin 060314 Leo 080920 (trebanrsmamma.blogg.se)
Svar på tråden Bruttornas tjattertråd nr 17