Inlägg från: Toka2 |Visa alla inlägg
  • Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Liten måne: Just nu (det ändras från dag till dag ) är jag mest orolig för att Spurt ska komma på BF+12 - det är ju ALVINS födelsedag.. Söndag efter kl 11 skulle passa mig utmärkt, för då har vi barnvakt garanterad i två dygn. Eller lördag efter kl 16, men då missar jag ju tipspromenaden.

Maken drömde inatt att jag puttade på honom och sa att "Nu är det dags, idag kommer bebisen!" Han tittade på mig lite tveksamt imorse och sa "Men det har du inte sagt va?" Eh, nej, inte direkt. Jag puttade på honom inatt och muttrade att "Du snarkar!!"
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

Nu är babyfilten jag virkar på nästan klar. Alvin har beställt en filt till honom och Rasmus. Det säkraste (för husfridens skull..) är nog att jag virkar en varsin till dem

• Toka2

Stark Längtan83: (Och alla andra som undrar !) Jag är fortfarande bebisrund om magen. Och det går, än så länge, rätt bra att vänta. Jag hinner liksom inte sitta ner tillräckligt länge i lugn och ro, dagarna bara flyger förbi. Plus att maken har ganska fullt upp med det nystartade företaget. Både igår och i förrgår var han hemma efter kl 21 på kvällen, vilket betyder att jag har barnansvaret från morgon till kväll. Minus dagistimmarna då, 8:20-11:20, men då ska det ätas frukost, städas, diskas, tvättas, etc så att jag inte måste försöka göra det med barnen (eller, ännu värre - maken!!) springandes runt benen på mig.

• Toka2

Stark Längtan83: Eftersom du har HP så är ditt moderskapsintyg garanterat registrerat. Det ska inte vara några problem, men för säkerhets skull kan du ju ringa och fråga dem på FK. Ibland kan de tom svara på frågorna man har !

• Toka2

Gersemi: Nänänänä, inte trängas i kön! *blänger surt* Dessutom, skulle inte du vara min SMS-kontakt kanske? Va? Va? Man åtar sig inte ett dylikt uppdrag, bara för att strunta i det när man hittar något roligare att göra. Hmpf!

..
  • Toka2

Gersemi: Spurt gör inte som jag tror heller !

• Toka2

jennijen: *KRAAAAAAAM*

Stark Längtan83: *skakar på huvudet*
    Nä, ingen bebis!
  • Toka2

MissCharlotte: *KRAM* Du, vi kan ju alltid hålla tummarna för att kusinen får en tuttgalen kolikbebis - då dyker de kanske inte upp till din brors student? Och nej, vi gillar inte folk som tränger sig i kön.

..Men vad säger ni andra om såna som mig, som vägrar att lämna den?? {#lang_emotions_embarassed}
    Idag var vi på tipspromenad - ingen reaktion. Sedan åkte vi hem, och jag blev lite osams med maken - ingen reaktion. Inse att min blonde karl - i väntan på maten som skulle vara klar vilken minut som helst - för att lugna två pojkar som akut behövde äta PLOCKAR FRAM TÅGBANAN!? Ni kan ju lista ut hur mycket ungarna ville äta när maten kom på bordet 75 sekunder senare. *muttrar* {#lang_emotions_yell}
    Sedan åkte maken och Alvin i Gamla Bettan för att handla lite bilprylar i Skövde, och jag och Rasmus åkte Silly (Skodan)  till Skara för att leka på lekplatsen. Vi gungade gungbräda länge och många gånger. Reaktion? Rasmus tjöt av skratt och Spurt sov. Länsmuseet var öppet, så vi tog en tur nere i källaren. Där har de en medeltidsutställning med bla en bit medeltida gata, komplett med hare, grävling, hönor och en katt. Rasmus klappade alla djuren, ingående. Sedan gick vi ut, gungade lite till (lekplatsen ligger i anslutning till museet) och till sist åkte vi till McDonalds för utfodring. Nu tittar Rasmus på Bamse - och jag njuter av att maken inte är hemma {#lang_emotions_demon}.
  • Toka2

Gersemi: Alltså, först försöker du tränga dig i kön, och nu försöker du att mygla dig ur ditt arbetskontrakt? *skakar på huvudet* Vart är världen på väg egentligen?? Jaja, jag får väl lägga ut en ny jobbannons då

SMS-kontakt sökes!
    -----------------------
    Då min senast anställda SMS-kontakt på vaga grunder har flaggat om onåbarhet är jag nu nödd och tvungen att söka efter en ny. Du som är
    * pålitlig
    * ägare till en pålitlig mobiltelefon
    * inte ute efter att ta min plats i kön
    * intresserad av att göra en insats för världen
    - inboxa mig så byter vi mobilnummer!
    Blöjor. Ja, vi har kört Euroshopper sedan Alvin var ca 4 månader. De finns inte som miniblöjor, så vi har kört Pampers tills 4 månaders ålder ca, sedan Euroshopper för hela slanten. Då spelar det inte så stor roll vilka blöjor man använder första tiden, för det blir ändå så billigt senare. Här kostar en 44-pack Euroshopper 15-25 kilo 64 kronor. Helt klart överkomligt!
  • Toka2

Ego: Idag är det exakt fem år sedan jag kissade på en sticka första gången. "Gravid" stod det. Jag hade alltid sagt att "OM jag får barn, och OM jag får en son, så ska han heta Valdemar efter morfar." Inte nödvändigtvis i tilltalsnamn, men det skulle vara med - icke förhandlingsbart. Så tittade jag i kalendern, och fick se att Valdemar hade namnsdag den 18/4. Jag kollade aldrig på tjejnamn, det behövdes liksom inte..

Alvin var beräknad till den 18/4 2007, fast han kunde inte heller passa tiden.
  • Toka2

Liberos blöjor passar inte på alla rumpor. Bebisar som är smala och små över rumpan passar bättre i <nästan vilket märke som helst> än Libero. Coops blöjor har fastnat de gånger vi har testat dem - bu!

Inget napp på jobbannonsen än så länge {#lang_emotions_undecided}..
    Stark Längtan83: Jag har tid för överburenhetskontroll på söndag, den 25/4 (BF+15, v42+0,) ifall jag inte har ångrat mig och klämt ut Spurt innan dess. Men så vitt jag vet så görs inget innan BF+21, v42+6, så vi får väl se om jag får en aprilbebis eller en majbebis.
    Men, snälla högre makter, inte på torsdag va? Jag vill ju att Alvin ska få ha sin födelsedag ifred .
  • Toka2

jennijen: *suckar* Jag blir så trött på tråkmånsar som bara set till sitt. Hur ofta gifter sig era kompisar liksom?

Viktigt meddelande: Tjänsten som SMS-kontakt är tillsatt
  • Toka2

TACK alla!

Jo, det gick tokfort det där . Men vi hann in. 13:15 klev vi in på Förlossningen, för en kontroll eftersom jag hade oregelbundna (och inte direkt starka) värkar mellan 10 och 11. Jag kände att "hellre en kontroll i onödan, än att gå och smygöppna mig och få ringa ambulans igen" så vi åkte in. När vi satte oss i bilen var jag säker på att få komma hem, i bästa fall med ett "något kommer att hända snart" på vägen.
    13:15 klev vi in på Förlossningen, blev insläppta av en BM som skulle hämta en "egen" åt oss. Det var ingen brådska, jag hade inte värkar. 13:17 får maken kameran för att fota lite. 13:18 kommer en värk, och jag ber honom att hålla koll på klockan, för den är annorlunda. Det visar sig att det är en enda lång värk med toppar var 90:e sekund ca. 13:20 ringer vi på klockan, och BM kommer in och är väääldigt förvånad. Hon vill ta en CTG-kurva, men jag hävdar att "Det är ingen idé.." så vi får gå till ett förlossningsrum.
    Väl där ställer jag mig på knä på golvet, med överkroppen över sängen. En BM börjar att fippla med knapparna i sidan på min klänning, och jäklar var sur jag blev. "LÅT BLI!!!! {#lang_emotions_yell}" fräste jag. FEM gånger. Inte illa att hon hann försöka så många gånger på den korta tiden, egentligen. Klänningen åker av (no thanks to BM, jag knäppte av mig hängslena och förklarade/fräste att "Man drar NER DEN") och krystvärkarna kommer. 13:28 är han som sagt född. En Spurt som hette duga
  • Toka2

TACK, allihop. Jag bara suger åt mig berömmet . Nu ska Gustav äta lite .

• Toka2

Stark Längtan83: GRATTIS!!!

• Toka2

(Jag inser att jag borde lämna tråden, men jag har liksom bott här av och till i snart 4 år, så jag kanske är ursäktad om jag dröjer mig kvar i hallen?)

• Toka2

jennijen: Ett litet dopp borde inte vara så farligt. Faktiskt. Ibland tycker jag att barnmorskor avråder från det mesta, lite "fälla hellre än fria", bara för att ha ryggen fri.

• Toka2

Länken jag skickade igår funkar inte längre, för den pekar mot senaste tidningen och inte ett specifikt datum. Men jag löste problemet:

Vuxna: Toka2, Perca
    Barn: Gustav, Rasmus, Alvin
  • Toka2

Cammilla D: Alvin fyllde 3 i torsdags, och Rasmus fyller 2 den 12:e maj.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10