Inlägg från: Toka2 |Visa alla inlägg
  • Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Gersemi: I wish!!! Idag har vi varit på utflykt hela dagen, mer eller mindre. Nu först har jag tid till datorn. Men jag lovar att meddela mig när jag åker in, när det nu blir. Vilket år som helst..

Någon frivillig som vill vara SMS-kontakt? Jag hade en, men hon har nyligen avregistrerat sig {#lang_emotions_undecided}..
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2
    MrsCharlotte skrev 2010-04-09 23:26:44 följande:
    Toka: Nu har jag citerat dig i bloggen www.vithuset.blogspot.com
    Åh, vilket fint inlägg, jag känner mig hedrad att du tycker att jag platsar i det - som slutkläm dessutom {#lang_emotions_embarassed}!
  • Toka2

Lilla Gry: Jag har burit möbler (byggde om mitt Sniglar-skötbord ikväll) och städat, samt sprungit i trappor och burit barn. Om inte det gör susen så vet jag inte vad som gör det Imorgon är det iaf tipspromenad - och det var så vi fick ut Alvin

Alexsaandra: Ja, då är vi nästan grannar! Jag bor i Eggby, mellan Skara och Skövde. Men jag har redan en SMS-kontakt, för..
    Gersemi: Du hann först Känn dig tillagd i min kontaktlista. Du får ett SMS när vi åker in .
    Jahapp.. Då är jag på BF+1 då. Det lustiga är att det känns inte alls lika jobbigt som jag trodde. Får jag före onsdag kl 13:30 så slipper jag min MVC-tid iaf. Och om jag måste gå ännu längre över tiden så blir jag glad om jag slipper att få på BF+12 - det är Alvins födelsedag. Nåja. Jag har stora förhoppningar var gäller tipspromenaden imorgon
  • Toka2

Stark Längtan83: *styrkekram* Och åh, vad avis jag blir - jag hade tänkt att göra gipsmage denna gången men har helt glömt av det.. Det känns som att jag är *lite* sent ute nu på BF+1.. Och visst är det skumt att packa bebiskläder. Jag har tvättat och sorterat alla minikläderna och skruvat upp skötbordet. Jag har tom byggt om det. Eller, jag har funderat hur jag ville ha och så har jag bett (läs: beordrat vid hot om blodvite) maken att göra som jag vill. Jag saknade ett hyllplan, och nu har jag fått ett till. Men det är så skumt - nu är vi så här många, och vilken minut som helst kommer vi att vara en TILL?!

magganhm: HEEEEEEJ!!!
    Dagens rapport: Idag har vi varit på tipspromenad. Det var ju så vi fick ut Alvin, men Spurt verkar vara immun. När vi kom hem skurade jag trädgårdsmöbler och gungorna, samt oljade in altanen (dubbelvikt som en fällkniv - gissa om jag har ont i korsryggen {#lang_emotions_undecided}) och altanräcket. Som final skurade jag ena gästtoaletten och vårt badrum. Resultatet: ont i korsryggen. Maken är förvarnad om att han förväntas att utföra sin plikt ikväll
  • Toka2

Lilla Gry: Än så länge har enda resultatet efter gårdagningens övningar varit en extremt god natts sömn. Tänk vad gott man kan sova efter.. lite ansträngningar

På schemat idag står shopping med huliganerna. Eller, shopping och shopping, vi ska handla lite mat och sånt.
  • Toka2

*vinkar lite*

Var hos BM idag, tyvärr var allt utan anmärkning, så jag har fått en ny tid till den 25/5 (v42+0, överburenhetskontroll) - ifall jag nu inte får för mig att föda i alla fall.
    Stark Längtan83: Jag var äckligt mör i kroppen/magtrakten efter katastrofsnittet med Valdemar, och det blev väl inte bättre av att jag hade eklampsi heller. Maken och Allrakärastesyster hade en gemensam favvo-sysselsättning i dryga två veckor efter snittet; att få mig att skratta. De tyckte att det var hejdlöst kul att jag fick så ont att jag nästan grät när jag skrattade. *skakar på huvudet*
  • Toka2

ica003: Oj, blev en siffra fel - givetvis 25:e APRIL och inget annat ..Hoppas jag. Verkligen. !.

• Toka2

Blomsteröga: Välkommen!

Jaha.. BF+4 idag. Det betyder att jag imorgon, om inget efterlängtat inträffar, så går jag in på okänt territorium, för jag har inte varit mer gravid än BF+4 förut. Men precis just nu, även om jag såklart vill snusa bebis, så kan Spurt stanna tills på söndag. För huliganerna har ju haft en period på ca en månad då de har vaknat en till femtielva gånger per natt. Gärna i skift. Och anledningarna har varit allt från allmän förvirring till full blöja och tom mage. Men nu verkar det ha vänt, för inatt var det tredje natten i rad som de sov hela natten i ett svep. Så Spurt kan stanna inne tills de blivande storebröderna verkligen har fått kläm på sovandet .
    Plus att då hinner jag kanske virka färdigt babyfilten jag håller på med. Jag började för ett par veckor sedan, men så tog garnet slut. Då beställde jag mer från nätet - och beställde FEL FÄRG!? Ny beställning, som kom igår. Egentligen ska jag inte surfa, jag borde virka. Snart. Ska bara..
  • Toka2

Ma Lu: Tyvärr, jag är fortfarande väääldigt rund runt mitten

Jag börjar på att få slut på Att Göra-projekt inför Spurts ankomst. Det är filten som ska virkas klart, och en sänglåda som ska lagas, och det nya hyllplanet till skötbordet ska fixas färdigt.  Men allt är tvättat och klart. Tom linnebodyn jag vann på Tradera i helgen är tvättad. Håhåjaja..
  • Toka2

Nu är jag ute på okänt vatten - BF+5 ! Så gravid har jag aldrig varit tidigare. Gamla rekordet var med Alvin, BF+4.

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10