Inlägg från: Toka2 |Visa alla inlägg
  • Toka2

Vi som väntar syskon till våra änglar del 10

Jo, färdknäppen har vi testat. Vet inte hur mycket mer maken pallar med

Det blev ingen Dromedar igår, hann inte med det i villervallan, men jag tänkte testa idag eftersom jag ändå är så himla gravid. Barnen är ute i trädgården och leker. Alvin klipper gräs med sin Stiga, och Rasmus slänger "käp" (dvs ihopräfsade löv och grenar) i en skottkärra. Maken övervakar, och jag leker vid min dator .
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Toka2

LillanM: Stackars vovven!

Är det någon som har koll på MammaU? Hon hade BF förra veckan, och har inte varit inloggad på två veckor. Jag snokade i gästboken, men inget napp om vad som händer. Här är det iaf barnledigt idag. Efter tipspromenad på förmiddagen  lämnade jag barnen hos farmor och farfar. Jag har plockat undan leksakerna som låg framme sedan igår, och efter att jag har tuggat i mig min frukost-lunch så ska jag lata mig heeeela dagen
  • Toka2

yster: *kramar om*

Jag är redo för bebis. Verkligen, jag är redo. BB-väskan är packad. Skötbordet står monterat och klart bredvid min säng (jag går INTE till tvättstugan mitt i natten med nyammad och nerbajsad bebis..) Blöjhinken står bredvid skötbordet. På hyllan under skötbordet står backarna med nytvättade bebiskläder och bebisfiltar. Liggdelen till vagnen är lokaliserad. Syskonvagnen väntar på en testtur. Babyskyddet är klart att användas. Så var är min bebis?? . Ok, det är bara BF-4 idag, men ändå. Det är så många andra som tränger sig i kön, då kan väl jag också få göra det?
    Senare idag kommer bildbevis, maken fotade Dromedaren innan han åkte till jobbet
  • Toka2

Jag vill INTE till BM imorgon. Just nu försöker jag att få hem maken för en färdknäpp . Håll tummarna !

• Toka2

Nehe, det har inte blivit något än. Färdknäppande alltså . *fnissar lite*

Men jag är fortfarande böjlig, v39+2 !
  • Toka2

Lilla Gry: Alltså, förutom ett par gånger som höggravid så har jag inte gjort detta sedan mellanstadiet eller så. Jag provar bara för att se om jag kan - och det kan jag

Liten måne: Men jag kanske inte kan som ogravid?
    Nu har det blivit lite knäppande av iaf. Maken fick inte gå till jobbet innan han hade utfört sin plikt . Stygga mig.
  • Toka2

Minimalla: Eftersom han och hans bror precis har startat eget företag så är det han som ÄR chef, vilket helt klart har sina fördelar

• Toka2

*skakar på huvudet*

Karlar.. Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas - de växte inte på samma träd som kvinnorna. Kvinnor vill prata om problemen, män vill lösa dem. Tänk följande scenario:
    En kvinna sitter i ett mörkt rum och gråter. En man kommer in.

Mannen: Gråter du?
    Kvinnan: Det är så MÖÖÖÖRKT!
    Mannen: *byter glödlampa*
    Kvinnan: *snyftar*
    Mannen: Är du fortfarande ledsen?!
    En grov generalisering, men ganska lik verkligheten ändå. Kvinna gråter/är ledsen eller arg - och mannens reptilhjärna går genast över i reparationsläge: "Ge mig något att laga!!!" Lägg sedan till att män är, i stort sett, blinda varelser. HUR kan de annars vada genom brödsmulor, legobitar, smörklickar och smutstvätt och tänka "Oj, ingen har tvättat båten i år, bäst att prioritera!"
    Här hemma kör jag kampanjer ibland, tysta demonstrationer av vad som behövs göras. Det är mycket enkelt. Jag bäddar min sida av sängen, tar med min smutstvätt, min disk etc. Tvättar mina och barnens saker, plockar ordning på mina och barnens saker - makens får ligga där de ligger. Då blir det övertydligt vem det är som inte sköter sig Men visst kan man bli GALEN ibland. Som när det ska panikstädas inför ett halvt oplanerat besök, och maken ska städa sovrummet. 45 minuter senare ertappar jag honom med att städa garderoben?! Eh, kanske en bäddad säng och ett dammsuget golv vore att föredra - gästerna brukar rent generellt INTE gå i garderoberna..
  • Toka2

Lilla Gry: Men, fram med kameran!!!

• Toka2

*gnäller* Jag vill ha beeeeebiiiiiiiiis!!!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 10