• Preppy

Matvägran på "riktigt", del 13

Hej Trulis!
    Verkar inte roligt det där. Jag har för mig att de testade A för sköldkörtelproblem redan när han var 5 månader. Hoppas att det bara är tillfälligt.

Skumboll: Yes! Verkar ju lovande nu med dagis och allt!

Hur gör man detta. Var på samtal på dagis angående I och så kom ju så klart Abbe på tal. Fröken berättar att hon varit med och matat honom ibland. Jag frågade hur mycket de mattränar honom nu och hon sa att han alltid får lite mat. Att hon försöker uppmuntra honom att smaka mm. Hon sa även att hon smörjt in honom på munnen med typ sås så att han ska smaka. Jag kände direkt: NEJ!!!!! Vet inte varför jag inte sa något men det gnager i mig. Detta är samma fröken som svarade mig: "Vi frågar inte" när jag undrade hur de lyckats att göra ett handavtryck på A med kladdig färg. Jag känner inte denna fröken så väl och det är inte A:s specialfröken men jag känner verkligen att hennes inställning till hans problem inte är ok. Fy jag hatar att klaga och säga till folk att de gör fel men det handlar ju om min son. Han har ju faktiskt backat jättemycket när det gäller mat. Kanske han blivit skrämd av detta. Vilken fegis jag är........

• Preppy

Tack söta skumboll precis vad jag behövde höra. Lixom få bekräftat att jag känner rätt. Är som en stor klump i min mage. Ska prata med henne i morgon.

En annan helt ot fråga. Jag har problem med att sy mössa. Har ritat mönster efter alvineas blogg och det är en vanlig mössa med två insnitt. Den blev dock inte bra. Syr du med OL eller vanlig? Känns lurigt att få mössformen jämn med OL men jag kanske bara var klantig?? Pressar du? Var i så fall? Vill ha en fin mössa till lilleman innan säsongen är över. (Iof kanske i Juli här uppe)

• Preppy

Skumboll: Härligt. Detta var mycket enklare. Det är så struligt på andra sättet. Det kommer att bli mycket bättre med detta det ser jag bara på beskrivningen. TACK!

• Preppy

solstrålen och skumboll: Glöm inte: Stäng sondkorken. Skölj sprutan i först kallt sen varmt vatten, dra upp vatten i sprutan, skölj igenom sonden. Stäng locket. ;D

• Preppy

Skumboll: KANON! Mössan blev jättefin. Ska fota när jag sytt en i ett finare tyg. Nu tog jag ett billigt tyg som mest ser ut som farfars långkalsonger. A är dock nöjd!
    Behövde ingen mössa idag när vi hade 22 grader varmt. Helt magiskt att bo i norrland en dag som denna!

• Preppy

Godisgris: Ja nog grät jag måga tårar innan sonden sattes. Kände att jag misslyckats och hade panik över att det skulle måsta gå så långt, vad utsatte vi vår lille son för. Det som räddade mig var denna tråd. Här finns massor med kunskap och stöd. Andra som är eller varit i samma sits. Vi blev aldrig av med sonden utan har nu knapp på magen i stället. Nu är det så skönt att se lillen växa och ibland till och med lägga på sig några gram. Han utvecklas bättre och är nästan alltid glad. Innan var han så trött och gnällig (konstigt?).
    Hoppas att ni vänjer er snart. Min erfarenhet är att det är lättare för barnet att äta och träna att äta när de får i sig näring. Pressen att tvinga i barnet mat släpper ju när man kan sonda i det som fattas. Det är heller inte lätt för barnen att äta när de är i svälttillstånd heller så det är bra att läkarna har fattat det i ert fall och hjälper till!
    Du får gärna berätta mer om varför ni fick sond? Finns det någon bakomliggande sjukdom?
    Jag vet flera som kommit vidare, barnen har börjat äta tillslut. Själva står vi dock och stampar. De flesta kommer dock igång om inte tidigare så vid ca 5 års ålder.

• Preppy

Hej alla!
    Här blir det glasögon. Han ser egentligen inte så dåligt men hon ville testa för att se om det hjälper skelningen. Suck. Vi slipper dock lappen om han har glasögonen i sommar. Pest eller kolera....Från Hab har vi inte hört ett smack och vi var ändå där för över en månad seda- Blä
    Återkommer när solen gått ner : D

• Preppy

Men vad sur jag blir. Jag visade ju upp Abbes mun för hans doktor för mer än ett halvår sedan. Jag misstänkte att han fortfarande hade besvär med svamp. Han snabbkollade in i munnen och sa att "nej det där är inte svamp". Nu när jag äntligen fick en ordentlig titt in i munnen ser jag att han förutom rödflammig tunga, som han haft hela tiden även när doktorn tittade, har fullt av små vita prickar i gommen. Han ser även svullen ut på vissa ställen i gommen. Aaarrgghh. Tänk om det är därför han inte ens har stoppat något öht i munnen på så många månader. Jag blir tokig. Hur kan de bara nonchalera hans problem. Logopeden har ju varit lur på att något är snett och hon har berättat för A:s läkare att han är hopplös nu med maten flera gånger. JAG BLIR SÅ ARG!
    Jag har i alla fall pratat med A:s fröken angående att hon satte mat på hans mun. Det gick jättebra och alla är glada och nöjda.
    I morgon ska vi byta knapp, på sjukan. Ni får hålla tummarna för att det går bättre än sist.

• Preppy

Nanook: Jag skulle nog ta kontakt direkt. Jag förstår vad du menar, man är så orolig att inte bli trodd och att bli dumförklarad. Ge dem en chans och hoppas att er historia med problem ska räcka för att de gör något nu innan hon blir jättedålig. KRAM

Skumboll: Hata fyrkantiga människor. Måste ju fatta att detta inte är erat jobb. Det måste ju funka att smyga in träningen i familjen. Annars tycker jag att de ska erbjuda detta i annan regi. Att ni lämnar in S för två timmars träning, det skulle de nog gilla.....Skönt att hon i alla fall verkade lyssna idag. Suck att det ska vara så svårt att fatta att föräldrar både vet och kan saker om sina barn och att de inte fattar att vi inte är robotar.

Inget från Hab ännu. Var in och bytte knappeluringen idag. Det var jättetrångt i gången. A var jätteduktig och gnällde bara lite. Jag såg dock paniken i hans fina ögon. Snyft. Jag bad sköterskan att titta i hans mun och hon hämtade doktorn. Han sa att det där var ju inte bra. Och med tanke på att han inte äter och dricker och dessutom kortisonbehandlas så ska han ha mycostatin några ggr i veckan även när han är besvärsfri. HALLÅ så jävla less jag blir. Har ju påtalat att han verkar röd och har ont i munnen i ett år nu och inte #@rr$% har någon lyssnat på oss då. Så dax att sätta igång med de dagliga övergreppen igen. I med medicin i munnen på en som är paniskt rädd för att få något i munnen HURRA. Hoppas att lilla A fattar att det hjälper i alla fall.
    Köpte även "svabbar" att tvätta ur munnen med. Typ tops med skumgummi på. Om han inte kräks av dem så får man kanske bort lite kortison ur munnen. Billigt! 189 pix för ett 50:io pack! Jag smäller fan av snart.

• Preppy

Köpa tyg t ex, eller en CoverPro.......suck

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13