Matvägran på "riktigt", del 13
Tack pipen!!
Jag hatar att vara på sjukhus. Och så ska man sitta på rummet, och försöka hålla lillemannen lugn och tyst när rumsgrannen faktiskt mår rätt dåligt. Går ju sådär kan jag meddela.
Tack pipen!!
Jag hatar att vara på sjukhus. Och så ska man sitta på rummet, och försöka hålla lillemannen lugn och tyst när rumsgrannen faktiskt mår rätt dåligt. Går ju sådär kan jag meddela.
Hej på er!
Nu är operationen klar! Vi har kommit från uppvak till avdelning, han verkar inte ha ont men är väldigt trött, han sover gott.
Operationen tog nästan tre timmar, men det hade gått jättebra sa kirurg och narkos.
En dum en: Vid ettiden satt vi nog och käkade lunch nere i kafeterian.
Tack vad ni är goa!
Ja, det tog längre tid än vad jag trodde... men kirurgen berättade att man måste vara mer noggrann när man kör titthål. På så sätt kan man också göra vad man kan för att inte magmunnen ska påverkas av gastrostomin. Tidigare när de körde gamla metoden stack man lite på måfå (haha, ja, så sa han faktiskt) och då gick det tydligen snabbare än snabbast!
Nu har han ett par stygn i utkanten av naveln och ett par kring knappen.
Nu när han piggnat på sig lite verkar han liiiite besvärad, speciellt när vi gett vatten genom knappen. Men jag tror inte han har ont direkt, har iofs fått alvedon direkt i infarten.
Michi: Fantastiskt! Vad duktig hon är A!!
Natten har varit okej, Simon har sovit rätt bra och när han inte sovit har han kollat på film.
Vi har matat med tretimmarsintervaller hela natten och nu är vi uppe i normala mängder mat.
Han fick lite morfin tidigt i morse (en halv halv dos, så ytterst lite) och sen fick han alvedon i infarten, sen drog vi infarten så han vågar röra handen igen, haha. Det ska tydligen räcka med vanlig alvedon nu. Ont verkar han inte ha, de får tvätta runt knappen, mata osv utan obehag. Han ligger till och med på magen utan problem. Har varit uppe och gått lite på förmiddagen men är lite vinglig och medtagen. Inte konstigt kanske.
Vet inte om vi kanske åker hem ikväll, eller så blir det efter ronden imorgon bitti.
Sen är det så lite patienter på avdelningen och vår rumskompis åkte hem igår eftermiddags så vi har rummet helt för oss själva. Perfekt!
Jahopp, nu var nutritionen här med instruktioner och lite pryttlar så nu får vi i princip pysa hem när vi vill.... TJOHO!