Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

FÖRLÅT skruttan, jag måste ha missat ditt inlägg. I alla fall, välkommen hit. Jag hoppas vi kan hjälpa dig, att åtminstone få dig att må lite bättre. Här finns erfarenhet av alla dess sorter. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    En Dum En skrev 2010-05-24 21:27:44 följande:
    Ska genast ta itu med detta imorgon bitti!!! Tack!!
    Ingen fara! Berätta gärna hur det går!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Sia: Kan du inte testa att sila maten efter du mixat, då blir den helt slät. Kom ihåg att ha bra med vätska i så går det lättare att mixa också. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-05-25 12:54:50 följande:
    Är sondnäringen mjölkfri?
    Ska han äta den via munnen eller få i sonden?
    Finns en uppsjö av olika sondnäringar...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-05-25 13:49:26 följande:
    Det har jag inte tänkt på men om det är lika nyttigt eller nyttigare än burkmat så tänkte jag att man kunde ha de istället och sonda
    Nyttigare vet jag inte, riktigt mat är ju det mest naturliga för magen. Däremot är det ofta mer energi i sondnäringen och det är ju tillsatt vitaminer osv. 
    Neocate är ju mjökfri. Den kan ju drickas via munnen. Sen vet jag att det ska finnas en ren sondnäring som är mjölkfri också (tror piiiip använder den till A?). 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Solstrålen: Känner igen detdär strulet! Usch vad ledsen man blir. Se till att få några stycken så har du hemma nästa gång!

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Liljan75 skrev 2010-05-25 21:22:44 följande:
    Jo men jag är väl rädd att det mesta matiga försvinner utan mest blir vätskan då. Men jag ska nog göra så endå ett tag. Känns som bättre alternativ än att köpa ny mixer endå. Oftast smakar han ju endå inte eller bara lite. Satsar nog på det. korv o makaroner som han gillar smaken på o sen mixa o sila o ser om det ger ngt intresse i alla fall
    Jag mixar ju och silar burkmat så att S kan få det i sin sond. Kan säga att med mycket vilja blir det inte så mycket spill, de största bitarna försvinner ju såklart men den mesta mat går att passera. 
    Testa så får du se, bara hoppas att lillen vill smaka! 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Liljan75 skrev 2010-05-25 21:43:04 följande:
    Tack. Ja det är ju det som är viktigast. Var på spec bvc i dag o han smakade lite i alla fall på små maränger och nåt nytt sorts snacks som såg ut som pomfrittes. Så nu ska jag handla hem exakt samma o hoppas de kan locka när mammma bjuder med  Han vägrar sitta i barnstolen vid matdags även på dagis  idag. Jag hoppas verkligen de får resursen de ansökt om för jag tror det har låst sig lite extra med mig nu på slutet. Lite kan jag känna att det är synd att det ska vara så tajt med personal att de inte kan blanda till o förtjocka lite välling o ge.
    Min erfaranhet är väl att det kan ta rätt lång tid att få fram en resurs, under tiden måste de ju lösa problemet med de förutsättningar som är. Kära nån, han måste ju få mat lilla killen. Även om det är ersättning. Får han ingen mat alls på dagarna när han är på dagis?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Hej Michi! Vad skönt med semester! Och vad kul att ni var i Knivsta just, där bor min bror.

Anyway, vi bor i Österåkers kommun. Skulle vara kul att veta om han känner till något om hur det brukar fungera här. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Jag som tycker att knivsta är typ världens ände....

Säger jag som bor i världens andra ände.... hahaha. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13