Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Ell: Fantastiskt!!! Så härligt att höra solskenshistorier!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Du ska se att det kommer gå jättebra om hon får sond! Du och hon kommer lära sig snabbt vad som gäller. Och är det något du undrar över så finns vi ju flera här att svara på frågorna! 

Är det för astman du har vb? Hur mycket har du? Märker du sedan att sonden blir långvarig kan du ju komplettera ansökan med ett nytt läkarintyg.
    Kram till dig med!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Frisören: Jag tror också att den pressen som du känner med maten kommer släppa med sond och att du kommer orka mer! Tror alltså inte bara att det kommer gynna henne utan även dig, för jag vet så väl hur trött man är mentalt. 

Vi ger ju simon 4-6 måltider/dygn. Det som är skönt är ju att veta att han får i sig det han behöver oavsett. Jag känner ingen press på mat alls längre och det är en ren befrielse!  
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Solstrålen: Han kan äta något chips eller typ två kvadratcentimeter av en knäckebrödsskiva, suger lite på mjukt bröd och tar ett par skedar kaffe i munnen. Men sen är det typ stopp. Han visar ofta att han är intresserad och kan hålla i maten med händerna vilket är ett stort steg men mer än såhär är det ju inte. När han blir sjuk kräks han ju bara han ser mat/mig äta och sen får vi börja om från noll igen. 

Skönt att du slapp byta sond! Det gör man ju gärna inte i onödan.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    En Dum En skrev 2010-05-04 18:56:41 följande:
    Skumboll: det var på Görvälns slott dom hade mottagning. Hon var jättenöjd
    Åh, vad kul!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Frisören skrev 2010-05-04 22:18:11 följande:
    Åååå snälla tjejer, håll tummarna för oss imorgon. Då har vi tre läkarbesök på raken och den allvarliga vägningen! Jag tror dock att hon iaf inte har gått ner ngt mer. Tyvärr verkar det dessvärre ha börjat vända redan efter ca 3 dagars OK matintag... Den som lever får se
    Du ska se att det går bra, håller tummarna!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Preppy skrev 2010-05-06 14:59:25 följande:
    Skumboll: Halloj! Jo vi har den ruttna förkylningen med hosta och feber och floder av snor. Tjejerna har fått gå tillbaka till skola och dagis men A är ju ganska kräkig. Oj vad lite jag sover. Somnar med nebunetten laddad med airomir i handen för att sedan vakna vid minsta grymtning. I natt var det bara 4 tillbud. SUCK. Vet du. Jag har fått se min son dricka något som han verkar tycka om, förrutom vatten. Typiskt nog var det MJÖLK. Blir så sur. Han verkade tycka att det var jättesmarrigt, visst det var kanske 20 ml han drack men han gillade det! Måste göra en lite längre belastning och testa om han verkligen är allergisk fortfarande men i natt var det ingen dans på rosor. Ska försöka hålla ut denna gång. Hur går det för er då? Har kollat i bloggen och sett den snart fina baksidan. KRAM
    Men så typiskt! Klart ungen ska gilla mjölk eftersom det är det enda han inte får äta.... bah! 
    Jorå. Tar en halv evighet att administrera lilleman, och jag har så förbannat dåligt samvete för att jag inte hinner träna. AC jagar oss med blåslampa och ju mer de tjatar desto mindre hinner vi och ju högre blir mitt blodtryck. 
    Imorgon ska vi till kommunen och kriga om dagis också, jag är allt annat än laddad. Vad sägs om att dra något gammalt över sig istället?
    Baksidan tar sig, ska lägga ut en bild idag så får du se. Mycket kvar än dock...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pip igen: Åh, vilka fina amigurumisar! (eller vad tusan heter det?)

Michi: Just, bröllopet. Nästan så jag glömt bort. Vi kommer ingen vart! Men bestämmer vi oss inte snart får vi skjuta upp det till 2012. Haha. 
    Frisören: WOW! Snacka om viktuppgång!
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13